لوگو زیبادر
دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک

دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک

  • دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک چه مواردی می تواند باشد؟ آیا تا کنون برای شما هم پیش آمده است که درب اتوماتیک پارکینگ شما بسته نشود و یا به سختی بسته شود؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.
     
    1- اولین و رایج ترین علت، قطع برق (منبع تغذیه) است. 2- دوم این است که درب اتوماتیک شما عملکرد صحیحی نداشته یا آسیب دیده است. 3- سوم، اگر تجهیزات ایمنی را نصب کرده باشید، احتمالاً می تواند مشکل از تجهیزات ایمنی شما باشد. مواردی از قبیل خرابی برد کنترل یا بروز مشکل در موتور AC نیز وجود دارد.
    دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک پارکینگ
    وقتی درب پارکینگ در ابتدای کار راه اندازی می‌شود، برای آن که جلوی برخورد لنگه‌های درب هنگام استفاده درب گرفته شود، یک اختلال زمانی میان حرکت لنگه‌های درب به‌وجود می‌آید. البته رفته رفته به خاطر مواردی مثل بیشتر شدن سایش لولا و یا شرایط آب و هوایی ممکن است به مرور لنگه درب‌ها موقع باز و بسته شدن به هم برخورد کند.

    بررسی دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک

    وجود مانع در مسیر حرکت درب برقی

    اولین کاری که باید انجام دهید این است که مسیر درب را برای هرگونه انسداد بررسی کنید. وجود سنگ ریزه ها ممکن است باعث ایجاد اصطکاک و مشکل در مسیر حرکت در برقی شود. هم چنین انسداد می تواند توسط برگ ها و یا رشد ریشه های درختان در زیر زمین نیز ایجاد شود.

    درب های لولایی و کشویی هر دو از این مشکل رنج می برند. در مورد انسداد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موانع را از میان بردارید تا درب به راحتی و با کم ترین اصطکاک، آستانه حرکت داشته باشد.

    خرید درب اتوماتیک شیشه ای

    ضربه زدن درب پارکینگ حین حرکت

    ممکن است با این مسئله مواجه شوید که درب پارکینگ در هنگام بسته شدن ضربه بزند. مدارهای فرمان مورد استفاده در درب پارکینگ امروزه به صورت دو سرعته هستند و در پایان حرکت ترمز می‌کنند. پس اگر وسیله نقلیه به درب پارکینگ ضربه وارد کند، لولای درب دچار مشکل شده و در پارکینگ نیز از حالت معیار خارج می‌شود.

    عملکرد نامناسب فتوسل های ایمنی جک پارکینگ

    در بسیاری از موارد، مشکل از سنسور های فتوسل ایمنی ناشی می شود. برای تایید این موضوع، باید برق را خاموش کنید تا جک پارکینگ از کار بیفتد. به این ترتیب جعبه تماس به سادگی گیت را آزاد می کند و به جای خود باز می گردد. سپس باید برق را دوباره روشن کنید و ببینید آیا چراغی وجود دارد که نشان دهنده مشکل در سنسور ها باشد یا خیر.

    تشخیص عملکرد صحیح سنسورهای ایمنی درب کشویی آسان است. به طور مشابه، حسگر های فتوسل ایمنی درب لولایی نیز به وضوح قابل مشاهده هستند. شما قادر خواهید بود آسیب یا انسداد را فوراً شناسایی کنید. در برخی موارد، حیوانات کوچکی که به دنبال یک مکان گرم هستند باعث ایجاد مشکل می شوند. رطوبت و ناهمواری زمین هم می تواند علت این بروز این مشکل باشد.

    1- اولین و رایج ترین علت، قطع برق (منبع تغذیه) است.

    2- دوم این است که درب اتوماتیک شما عملکرد صحیحی نداشته یا آسیب دیده است.

    3- سوم، اگر تجهیزات ایمنی را نصب کرده باشید، احتمالاً می تواند مشکل از تجهیزات ایمنی شما باشد.

    مواردی از قبیل خرابی برد کنترل یا بروز مشکل در موتور AC نیز وجود دارد. هم درب های کشویی (اسلایدینگ) و هم درب های لولایی معمولاً راهکار های مشابهی برای رفع عیب دارند. درب های سنگین می توانند به موتورهای در بازکن برقی آسیب برسانند، برای چند سال در اتوماتیک شما به خوبی کار می کند و سپس یک روز به سادگی تسلیم می شود.

    بررسی دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک پارکینگ

    در بیشتر موارد، دریافت یک موتور الکتریکی قوی تر این مشکل را برطرف می‌کند، مواقعی نیز وجود دارد که خود دروازه نیاز به بازسازی دارد، برای مثال می توان لولاهای بهتر و پایه های محکم‌ تری نصب کرد.

    دلیل بسته نشدن درب برقی ورودی ساختمان شما می تواند در نتیجه چند احتمال باشد.

    چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

    چک کنید چشمی به لحاظ ظاهری آسیب ندیده باشد. سپس قاب آن ها را باز کنید تا در صورتی که آب به آن نفوذ کرده بود خارج شود. در حالی که قابها را باز کرده اید ریموت بسته شدن درب را بفشارید و اگر درب بسته شد پس قاب کثیف شده که با دستمال کشیدن حل می شود. و یا به علت آفتاب خوردگی جنسش کدر شده که باید کلا تعویض شود. در نهایت اگر چشمی شکسته یا از کار افتاده بود می بایست دو سیم Nc و COM مربوط به چشمی ای که دارای 4 ورودی است به هم وصل کنید تا درب موقتا به کار بیفتد تا شما چشمی را تعویض کنید. پس از این کار چشمی از مدار خارج شده و درب دیگر متوجه هیچ شیعی نیست و ممکن است در هنگام بسته شدن با خودرو برخورد کنید. لطفا پس از باز کردن درب سریعا از درب عبور کنید و با ریموت درب را ببندید

    روشن ماندن موتور بعد از باز شدن درب

    در این حالت ممکن است پس از اینکه درب پارکینگ را به طور کامل باز کردید، موتور فرمان در حال کار کردن باشد و از طرفی برق موتور قطع نشود.

    دلیل این اشکال فعال نشدن مگنت انتهای ریل است. به احتمال زیاد مگنت‌های روی ریل سر جای خود نیستند. برای عیب یابی خرابی درب پارکینگ در این حالت باید چک کنید که اول و آخر دنده شانه بر درب مگنت متصل شده باشد. علاوه بر آن باید مگنت روی ریل در محل صحیح خود قرار گرفته باشد.

    کلید های کنترل کننده جک پارکینگ به درستی کار نمی کنند

    کلید های کنترل کننده یکی از اجزای اصلی درب برقی شما هستند که فرآیند باز و بسته شدن درب اتوماتیک شما را کنترل می کنند. هدف برقراری ارتباط با برد مدار است. هنگامی که سوئیچ های محدودگر با برد مدار ارتباط برقرار می کنند، در واقع مشخص می کنند که تا چه حد دروازه را باز کند و هم چنین برای بستن درب برقی کجا متوقف شود.

    حال اگر معیوب باشد ممکن است قبل از بسته شدن کامل عملیات متوقف شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، درب از حرکت باز می ‌ایستد و ممکن است مجدداً باز شده یا کامل بسته نشود. سوئیچ های محدودگر معیوب را می توان آزمایش کرد تا بدانیم آیا باید تعویض شوند یا خیر.

    خرید جک درب پارکینگ

    پارکینگ با زدن دکمه ریموت فاقد عمل است

    امکان دارد موقع استفاده از ریموت برای باز کردن درب پارکینگ متوجه شوید که اپراتور فاقد هر عملی است؛ در این حالت ابتدا باتری ریموت را چک کنید و یا در صورت نیاز به تعمیر ریموت درب پارکینگ اقدام کنید و در مرحله بعد پیگیری کنید که صدای موتور دستگاه میشنوید یا خیر.

    اگر موتور صدایی نداشت باید در مرحله اول سیم کشی مدار فرمان دستگاه بررسی شود که اتصالات آن به درستی باشد و قطعی در مسیر سیم‌ها ایجاد نشده باشد. علاوه بر آن عملکرد مگنت ابتدا و انتهایی هم باید چک شود تا به مدار کنترل متصل باشد ممکن است مگنت و سیم کشی هیچ ابهامی نداشته و اتصالات آن‌ها کاملا برقرار باشد. در این صورت باید به دنبال تعمیر گیربکس و موتور بود.

    گرمای بیش از حد

    تقریبا تمامی بازوهای 220 ولت سیستم حفاظتی ای دارند که اگر دمای موتور از یک حدی بالاتر رود، برق ورودی آن را قطع میکنند تا بازو کمی خنک شود. این سیستم جهت محافظت از موتور جک تعبیه شده و در هنگام بازو بست زیاد درب و یا گرمای بیش از حد هوا پیش می آید. فرق این حالت با موارد بالا این است که درب ممکن است در هر جای مسیر از کار بیفتد و کالا باز و بسته نشود.

    برای رفع مشکل کمی تامل کنید و فرصت دهید که تا موتور کمی سرد شود و بعد از آن ریموت را بزنید تا درب بکار بیفتد.

    فلاشر درب پارکینگ خراب است

    در این حالت لامپ فلاشر سوخته است. باید در موقع تعویض لامپ فلاشر از یک لامپ با وات مشابه استفاده کرد و همچنین دقت کنید که آب به داخل فلاشر نفوذ نکرده باشد.

    پس زدن درب در حال بسته شدن

    گاهی در هنگام بسته شدن درب و یا پس از بسته شدن درب، درب معکوس بر میگردد. این می تواند به دو علت فعال شدن سنسور تشخیص مانع یا خرابی سخت افزاری اتفاق افتاده باشد.

    برخی مدارها مثل مدار وی تو کالیپسو دارای سنسور برخورد مانع هستند، برای حل مشکل ابتدا جک را خلاص کنید و مطمئن شوید درب هیچ جا گیر ندارد، اگر نداشت از روی مدار حساسیت سنسور را کم کنید. اگر درب پس از بسته شدن پس زد و باز شد مشکل سخت افزاری است و باید قطعه اورینگ عوض شود. برخی نصابها با برخی تغییر در برنامه می توانند این مشکل را برطرف کنند اما این رفع ایراد اصولی نیست.

    مواردی که در بالا گفته شد بخشی از دلایل بسته نشدن درب پارکینگ می باشد که می توانید آن ها را اصلاح کنید. در صورت بروز مشکلات دیگر باید با تکنسین های درب اتوماتیک زیبادر صحبت کنید و در تماس باشید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا