لوگو زیبادر
راهبند اتوماتیک

برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک

  • برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک چگونه است؟ راهبند یکی از سیستم های امنیتی جهت کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه است که در مکان های خصوصی و دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است. با نصب راهبند با کنترل ورود وسایل نقلیه محیط را تحت کنترل داشته و امنیت برقرار می شود. موقعیت مکانی و نوع راهبند با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و باید اقدامات لازم به خرید و نصب راهبند با توجه به مکان نصب بررسی و انتخاب شود. در غیر اینصورت امنیت به خوبی برقرار نخواهد شد. تا انتهای این مقاله قرار است روش های برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک را توضیح دهیم پس همراه زیبادر باشید.

    برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک چگونه است؟

    روش های برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک

    راهبند یکی از سیستم های ایمنی جهت برقراری نظم و امنیت در مکان هایی با تردد بالای خودرو نظیر پارکینگ ها، ورودی مراکز اداری، تجاری، نمایشگاه ها و … نصب شده و از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری می کند. تنوع بالای راهبند ها با توجه به مکان مورد نظر متغیر است. راهبند از یک پایه ثابت ساخته شده اند که در آن پایه گیربکس پیستون و موتور قرار می‌گیرد و با قدرت بالایی بوم راهبند را حرکت می دهد. بازو بند های راهبند انواع متفاوتی دارند؛ برخی تاشو و برخی به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.
    ساختار بدنه راهبند از آلومینیوم با تحمل فشار و گرمای بالاست که در هر شرایط آب و هوایی قابلیت نصب و اجرا دارد. برخی از این راهبند ها دارای نوار ال ای دی بر روی بوم یا فلاشر هستند که به عنوان راهنما در شب حین نزدیک شدن خودرو به آن هشدار می دهند. برخی دیگر از راهبند ها با سیستم پلاک خوان دارای قابلیت ثبت و ضبط پلاک خودرو ها هستند که در مواقع ضروری در دسترس شما قرار گیرد .

    خرید راهبند اتوماتیک

    • راهبند های اهرمی یا بازویی: این راهبند دارای یک میله سبک و متحرک است که به واسطه یک سیستم محرک به حرکت در می آیند. این راهبند ها با کاربری بالا در ورودی پارکینگ اماکن مورد استفاده قرار می گیرند. برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک با استفاده از انواع راهبند امکان پذیر می باشد.
    • راهبند پارکینگ تاشو: با توجه به عرض ورودی پارکینگ های اداری، تجاری و … به دلیل بستن دهانه های بزرگ از راهبند های تاشو استفاده می کنند. عملکرد این راهبند ها بسیار ساده است و اهرم راهبند تا شده و در کنار ستون قرار می گیرد.
    • راهبند تلسکوپی:راهبندهای تلسکوپی یکی از انواع راهبند بازویی است که طول اهرم متغیری دارند و برای مکان های متفاوت با عرض مختلف درب، بدون نیاز به موتور قوی انتخاب مناسبی می باشند.
    • راهبند های دفاعی بولارد: این راهبند همانند یک صفحه فولادی ضخیم هستند که از زیر زمین بنا شده و از مقاومت بالایی برخوردارند. این راهبند به عنوان جلوگیری از حملات تروریستی عملیات خرابکارانه در ورودی مراکز حساس نظامی و سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد.
    • راهبندهای ستونی یا فلزی: راهبند ستونی شبیه استوانه های فلزی هستند که قابلیت فرورفتن در زمین در حین باز شدن را دارند. در واقع در حالت عادی استوانه ها بیرون می آیند و برای مکان های که اهداف تروریستی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

    بسته به هدف نصب می‌توانید در کنار راهبند سیستم‌های امنیتی دیجیتال را ادغام کنید تا استانداردهای امنیتی آنها را افزایش دهید. موانع بوم راهبند به سختی قابل عبور و باز شدن هستند و در ورودی بسیاری از اماکن مهم جهت مدیریت و کنترل ورود و خروج نصب راهبند از اهمیت زیادی برخوردار است. با نصب راهبند در ورودی پارکینگ اماکن، ترددها را کنترل و محدودتر میکنیم؛ همچنین از ورود افراد غیر مجاز به محوطه جلوگیری می شود. راهبندهای اتوماتیک اغلب در ورودی اماکنی چون هتل ها و فروشگاه ها نیز قابل نصب می باشند.

    از مزایای راهبند می توان بر برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک اشاره کرد زمانی که اتومبیل ها قصد ورود به آن محدوده را دارند در درجه اول به صورت نامنظم در کنار یکدیگر قرار می گیرد که این مهم ترین دلیل برای کم کردن ترافیک است و بعد از آن راهبند به سرعت باعث می‌شود و دیگر وقفه ای برای ترافیک به وجود نمی‌آید و ماشین ها و آرام و با نظم می تواند حرکت کند امروزه مدار راهبند ها به گونه‌ای ساخته شده اند که بتوانند آنها را به انواع کنترل تردد هوشمند درب پارکینگ مجهز کنند.

    بررسی انواع راهبند اتوماتیک

    راهبند ها با ساختار و مکانیزم خاص با اشغال کمترین فضا در محوطه نصب می شوند. با توجه به دهانه ورود و خروج و فضای مربوطه می توان از راهبند متناسب با محوطه استفاده نمود تا علاوه بر حفظ حریم و امنیت اماکن، سرعت تردد بالاتر رود.

    روش های برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک

    برای حفظ پارکینگ ها در ورودی هر مکانی امنیت و مدیریت مکان اهمیت بسزایی دارد که تحت این شرایط مدیران ساختمان از سیستم های مدیریت همچون راهبند در ورودی پارکینگ استفاده می کنند. البته راهبند مدل های متنوعی دارد که بسته به محل نصب می توان مناسب ترین مدل را انتخاب کرد. به طور مسلم با نصب راهبند در ورودی پارکینگ ها، ترددها محدودتر خواهد شد و افراد غیر مجاز به راحتی نمی توانند اجازه ورود داشته باشند. البته از راهبندها در قسمتی از بزرگ راه ها و مکان های همچون هتل ها و فروشگاه ها نیز استفاده می شود.

    خوبی راهبند این است که علاوه بر اینکه نصب سریع و راحتی دارد خوش قیمت بوده و به راحتی نیز قابل تغییر است. مدل های متنوعی از ساده تا اتوماتیک راهبند در بازار موجود است که افراد بسته به محیط و بودجه خود تمایل دارند متناسب با محل نصب بهترین مدل از راهبند را انتخاب کنند. البته استفاده از راهبند اتوماتیک به صرفه تر است به این دلیل که با نزدیک شدن وسایل نقلیه به جلوی ورودی پارکینگ، در صورت تشخیص نگهبان و اجازه دادن وارد شدن خودرو به داخل ساختمان، بوم آن به سمت عمودی در می آید و خودرو به راحتی می تواند وارد شود.

    در واقع برقراری امنیت با راهبند اتوماتیک به صرفه تر است به این دلیل که در صورت اینکه نگهبان تشخیص دهد که افراد یا وسایل نقلیه غیر مجاز هستند و اجازه ندارند وارد مکان مورد نظر شوند نگهبان به راحتی با فشردن دکمه می تواند مانع از ورود خودرو شود و راهبند به راحتی تنها با فشردن یک دکمه بسته می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا