لوگو زیبادر
افزایش طول عمر درب اتوماتیک

افزایش طول عمر درب اتوماتیک

  • افزایش طول عمر درب اتوماتیک چگونه است؟ در این مقاله می خواهیم روش های افزایش طول عمر درب اتوماتیک را توضیح دهیم پس با ما تا انتها همراه باشید.

    راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک

    درب های اتوماتیک دسترسی راحتی را به همه افراد برای باز و بسته کردن درب می دهد و دارای سیستم برنامه ریزی شده هوشمند هستند. در مکان های عمومی به دلیل رفت و آمد زیاد نمی توان از درب های قدیمی استفاده کرد. به همین دلیل کاربرد بسیار زیاد و نیاز به استفاده از درب های اتوماتیک در مکان های عمومی کاملا مشخص است. درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند. برخی درب ها برای باز و بسته شدن نیاز به ریموت از راه دور دارند. و برخی هم مجهز به سنسورهای چشمی هستند که با مشاهده افراد درب باز می شود.

     

    راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک

     

    • شرایط آب و هوایی مناسب

    در نصب جک باید به نکاتی نظیر آب و هوا و دمای مکان نصب جک توجه داشت و از جک سازگار با محیط مورد نظر استفاده کرد؛ چراکه بعضی از جک های مکانیکی با تاثیر آب و هوا در کارکرد با اختلال مواجه می شوند. با نصب جک مکانیکی در دمای گرمسیری، با شدت تابش نور خورشید چشمی جک آسیب می بیند و بالعکس در مناطق سردسیر با کاهش دما جک دچار یخ زدگی می شود و بهتر است از عایق های حفاظتی برای آنها استفاده شود.

    • نصب استاندارد و حرفه ای

    از مهم ترین قدم های بالا بردن عمر مفید جک ها، نصب صحیح جک درب پارکینگی است تا علاوه بر ایمنی بالا از نفوذ هر گونه جزئیات غیر مجاز جلوگیری شود. نصب اصولی در پایه های جک درب از صرف هزینه های گزاف در صورت اختلال جلوگیری می کرده و مقاومت آنرا بالا می برد.

    • انتخاب بهترین جک پارکینگی بر اساس تردد

    جک پارکینگی با میزان تردد رابطه مستقیم دارد و باید با توجه به میزان تردد جک درب مورد نظر را انتخاب کرد. به منظور بالا بردن عملکرد و طول عمر جک باید متناسب یه میزان عبور و مرور جک را نصب و راه اندازی کرد.

    • سرویس منظم جک

      برای بهبود عملکرد جک درب پارکینگ و رفع ایرادات بوجود آمده نیاز به بازدید‌های ماهانه و مستمر است. کلیه سیستم های مکانیکی با گذشت زمان دچار استهلاک و فرسودگی می شوند که با بررسی سریع و به موقع می توان از صرف هزینه های زیاد بابت مشکلات غیر قابل جبران در قطعات و عملکرد جک جلوگیری کرد.

    • ایمن بودن درب اتوماتیک

    انجام بررسی‌های ایمنی درب اتومات کار آسانی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که سنسورهای ایمنی در شرایط کاری عالی هستند، به این معنی که بدون تاخیر همانطور که در نظر گرفته شده است کار می‌کنند. علاوه بر این، بررسی کنید که درب گیر نکرده باشد و سرعت‌ها دقیق باشند. برای بهترین نتیجه، یک قرار ملاقات با نصاب حرفه‌ای درب اتوماتیک تعیین کنید تا بتوانیم مطمئن شویم که تمام جعبه‌های ایمنی چک شده‌اند. هنگامی که برای بررسی تعمیر و نگهداری درب برنامه ریزی می‌کنید، می‌توانید از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری کنید، زیرا نه تنها به جلوگیری از مشکلات رایج کمک می‌کند، بلکه به طول عمر درب اتوماتیک شما نیز می‌افزاید و سرمایه گذاری شما را ارزشمند می‌کند.

    راهنمای خرید درب اتوماتیک پارکینگ

    مزایای استفاده از درب اتوماتیک

    • ایجاد امنیت بیشتر
    • عدم نیاز به نیروی فیزیکی برای باز و بسته کردن درب
    • افزایش سرعت رفت و آمد
    • هزینه پایین نگهداری و خدمات تعمیر درب اتوماتیک
    • زیباتر شدن ظاهر ساختمان
    • جلوگیری از ورود گرد و غبار
    • صرفه جویی درفضا

    بررسی راه های دیگر برای افزایش طول عمر درب پارکینگ

    • سرویس مداوم و نگهداری: یکی مهمترین راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک، آشنا شدن با شرایط نگهداری این نوع درب است. درب اتوماتیک چون یکی از تجهیزات بزرگ و متحرک خانه یا ساختمان است باید به طور مدام سرویس و نگهداری شوند.

    روش های افزایش طول عمر درب اتوماتیک

    نصب درب اتوماتیک شیشه ای

    • روغن کاری درب های اتوماتیک: بعضی از نقاط درب مثل لولا، ضامن و قفل درب چون محل چرخش موتور و درب هستند که باید مرتب روغن کاری شوند. برای روغن کاری درب ها می توان از گریس یا ژله پترولیوم استفاده کرد. بهتر است بیشتر از ژله پترولیوم استفاده کنید چون سبک است و سفت نمی شوند و ماندگاری بیشتری دارد.
    • مراقبت از ورود حشرات به تابلوی کنترل: موتور درب های اتوماتیک کشویی چون توسط ترانسفورمر حرارت را تولید می کنند باعث جذب موجودات می شود. موتور این درب ها هم ارتفاع با سطح زمین است به همین دلیل دسترسی به آن راحت است پس باید ورودی موتور را ببندید یا در نزدیکی آن مرگ موش قرار دهید تا مانع از ورود حشرات و موجودات موذی شود.
    • جلوگیری از ورود آب به داخل لاستیک آب بندی: اگر تابلوی کنترل درب اتوماتیک روی دیوار نصب شده است، با استفاده از سیلیکون می­ توانید آن را آب بندی کنید و از ورود آب به داخل موتور درب جلوگیری کنید.
    • نظافت نواحی مجاور درب اتوماتیک: با توجه به نوع درب اتوماتیک ممکن است آشغال یا گرد و خاک در قسمت ریل درب جمع شود. با سفت شدن این گرد و خاک ها، باعث می شود درب کندتر و به سختی حرکت کند پس بهتر است به کمک گریس این گرد و خاک ها را تمیز کنید.
    • چک کردن وضعیت فنر درب اتوماتیک: فنرها یکی از دلایل و راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک می باشد. فنرها موقع باز و بسته شدن درب منبسط و فشرده می شوند و قدرت خود را از دست می دهند. فنرها ممکن است زنگ بزنند یا بشکنند. برای جلوگیری از شکستن فنرها، باید آن را به طور مداوم روغن کاری کنید. و چک کنید فنرها قابلیت کشش خود را از دست نداده باشند.
    • چک کردن تابلوی فرمان درب: باید درب هایی که از نوع زیر سقفی و اتوماتیک هستند، تابلوی آنها چک شود که روی سطح آن ها فرورفتگی ایجاد نشده باشد. در صورتی که این فرورفتگی ایجاد شده باشد باید تابلوی فرمان فقط عوض شود و نیازی به تعویض درب نیست.
    • کنترل ابزار درب های اتوماتیک: برخی از ابزارهای درب اتوماتیک چون به طور مداوم استفاده می شوند ممکن است از کار بیفتند که می توانید آنها را تعویض کنید.

    نکته ی مهم دیگری که در افزایش طول عمر درب اتوماتیک موثر است، هنگام ورود و خروج یک ثانیه مکث کنید و به صدای درها توجه کنید. از آنجایی که شما به صورت روزانه از درب‌ها استفاده خواهید کرد، کوچک‌ترین تغییر در این صداها بلافاصله توجه شما را جلب خواهد کرد. این مجدداً به شما کمک می‌کند تا در صورت وجود مشکلات را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا