لوگو زیبادر
ریموت کرکره برقی و دلایل بسته نشدن آن چیست؟

علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

  • ریموت کرکره برقی و دلایل کار نکردن آن چه چیزهایی می تواند باشد؟

    ریموت کرکره برقی یکی از مهم ترین اجزای کرکره اتوماتیک می باشد که کار افراد را راحت تر کرده است. در برخی موارد پیش می آید که این ریموت خراب شود. در این مقاله می خواهیم علت کار نکردن ریموت کرکره برقی را بررسی کرده و سپس راه حل های آن را شرح دهیم پس همراه زیبادر باشید. 

    بررسی علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

    ریموت درب های کرکره ای نقش مهمی در اتوماتیک شدن سیستم های امروزی داشته اند که در سه مدل لرنینگ، دیپ سوئیچ و بلوتوثی با فرکانس 315 و 433 مگاهرتز در بازار موجودند. تنوع ریموت ها با توجه به فرکانس و نوع موتور درب های کرکره ای متفاوت است که با شناخت هریک می توان انتخاب هوشمندانه ای داشت. ريموت کرکره برقي عمل فرمان دادن به موتور کرکره برقي را جهت بالا و پايين آن تيغه کرکره ها را انجام مي دهد. در داخل اين ريموت ها يک باطري قرار دارد که وظيفه تامين انرژي را انجام مي دهد و اکثر مواقع علت کار نکردن ريموت کرکره برقي ضعيف بودن باطري آن است . اما در مواردي هم واقعا اين ريموت خراب مي شود و نياز به ساخت يک ريموت جديد پيدا مي کنيد . ابتدا ريموتي را که مي خواهيم براي مشتري آماده کنيم ( ريموت جديد ) را خام ( ريست ) مي کنيم . دکمه باز و بسته ريموت که معمولا از ساير دکمه ها بزرگتر است را با هم فشار مي دهيم و بعد از 30 ثانيه انگشتمان را بر مي داريم . در اين زمان چراغ ريموت روشن خاموش مي شود و اصطلاحا ريست مي شود.

    • قطع برقی :

    در زمان کار نکردن ریموت، در گام اول وضعیت برق را چک کنید. قطع برق می تواند کل سیستم درب اتوماتیک را از کار بیندازد. در این صورت با فشردن دکمه ریموت نیز تیغه های کرکره بالا یا پایین نمی روند. همچنین، ایراد در سیم ها و اتصالات برق نیز ممکن است دیگر علت کار نکردن ریموت کرکره برقی باشد. باید تمامی سیم ها و اتصالات را بررسی کرده و از صحت آنها مطمئن شوید.

    • تمام شدن باتری ریموت:

    از دیگر دلایل به وجود آمدن این مشکل می توان به تمام شدن باتری اشاره کرد. ریموت ها با توجه به نوع و مدل خود دارای یک یا چند باتری هستند که طول عمر مشخصی دارند. در صورت ضعیف شدن یا تمام شدن باتری، در عملکرد ریموت و درب کرکره برقی اختلال ایجاد می شود. در نتیجه، باید باتری جدید تهیه کنید تا دوباره ریموت فعال گردد.

    • آسیب دیدن برد الكترونيكی ريموت بر اساس شرایط متفاوت

      ریموت ها با استاندارد مقاومتی متفاوت طراحی شده اند و نیاز به نگهداری و حفاظت در برابر شرایط محیطی نامناسب، رطوبت زیاد و ضربه دارند. بر اساس وارد شدن ضربه، فشار و یا پاشش آب بر روی دکمه های ریموت کنترل، فرکانس ریموت ها دچار اختلال شده و عملکرد ریموت را مختل می سازد. برد ریموت قطعه ای حساس در ریموت است که با بروز خسارت دچار عیب فنی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

    • ایراد در برد ریموت

      از دیگر مواردی که می توان به عنوان علت کار نکردن ریموت کرکره برقی معرفی کرد، ایراد در برد الکترونیکی ریموت است. برد یکی دیگر از اجزای ریموت است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. بروز هرگونه عیب برای هرکدام از این قطعات می تواند عملکرد برد را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه تولید و انتقال سیگنال با مشکل مواجه شده و کرکره برقی کار نمی کند. در صورت خرابی برد ریموت کرکره برقی باید تعمیر آن ها را به دست افراد متخصص و ماهر در این زمینه بسپارید.

    تعمیر کرکره برقی 

    • ایجاد اختلال در کارت گیرنده مدار فرمان

      مدار فرمان مهم ترین بخش سیستم ریموت کنترل است که وظیفه دریافت سیگنال های ریموت را بر عهده دارد. مدار فرمان درب اتوماتیک، درب کرکره ای و … جهت دریافت سیگنال ها نیاز به کارت گیرنده دارد که رابط بین ریموت و مدار فرمان است. در صورت ایجاد اختلال در این بخش نیاز است که با تعمیر کار متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل زا برطرف سازد.

    بررسی موتور کرکره اتوماتیک

    • عیب فنی در چشمی (فتوسل)

      چشمي قطعه ای است که با دریافت سیگنال از ریموت درب را باز یا بسته کرده و در قسمت پایینی درب تعبیه می شود. دلایل تخریب چشمی درب متفاوت است و می تواند بر اساس ایجاد ضربه، آلودگی و … سیگنال ها با اختلال مواجه شوند. . در این صورت باید چشمی را تعمیر یا تعويض كنيد.

    • فشار، ضربه و آبخوردگی ریموت

      ریموت قطعه ای کوچک و حساس است که مقاومت آنچنان زیادی ندارد. با اینکه مدل های مختلفی از ریموت کرکره برقی توسط تولید کنندگان طراحی شده و مقاومت و ساختار آن ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما باز هم باید هنگام استفاده از ریموت دقت و توجه زیادی داشت.

      وارد آمدن فشار یا ضربه سنگین مانند افتادن بر روی زمین سفت و سخت می تواند باعث بروز مشکلاتی در ریموت شود. آب خوردگی و نفوذ رطوبت یا حتی نفوذ گرد و غبار عملکرد ریموت را دچار اختلال کرده و در نتیجه در زمان لازم با فشردن دکمه های آن نیز کرکره برقی حرکت نمی کند.

    مشاوره کامل در مورد خرید کرکره برقی 

    • ایراد در سیستم مرکزی

      بروز عیب در سیستم مرکزی می تواند باعث کار نکردن ریموت شود. پنل کنترل یا سیستم مرکزی از اجزای مهم درب های اتومات است که بالا یا پایین شدن تیغه های کرکره کاملا به تصمیمات این سیستم باز می گردد.

    معایب ریموت بلوتوثی

    • پنل مرکزی سیگنال های ارسال شده توسط ریموت و سنسورها را دریافت کرده و پس از پردازش فرمان حرکت کرکره برقی را صادر می کند. حال اگر این سیستم با مشکلی مواجه شود، در صورت سالم بودن ریموت نیز باز هم حرکت تیغه ها انجام نمی شود.

    بررسی دلایل کار نکردن ریموت کرکره برقی

    امنیت کرکره برقی موضوعی است که نباید به سادگی از آن عبور کنید. 

    يکي از مهمترين مسائل در خريد کرکره برقي توجه به ايمني عمومي کرکره برقي است. ايمني عمومي بدين معني است که اطمينان حاصل کنيم که اگر چيزي در مسير باز و بسته شدن کرکره برقي باشد، کرکره برقي حرکت نکرده و به ان نزديک نمي شود يا اگر نزديک آن شد بلافاصله به عقب برگرداند. ساده ترين و امن ترين راه براي بررسي اين قابليت قرار دادن يک شي به اندازه کافي بزرگ در مسير پرتوهاي ليزري و چشمي زير درب است. هنگامي که شما سعي مي کنيد درب را با استفاده از ريموت کرکره برقي ببنديد، درب نبايد حرکت کند.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا