لوگو زیبادر
امنیت کرکره برقی

امنیت کرکره برقی

  • امنیت کرکره برقی در چیست؟ کرکره برقی تا چه اندازه می تواند امنیت را بالا ببرد؟ امروزه امنیت برای مغازه ها بسیار مهم است و نیاز به کرکره برقی بیشتر حس می شود.

    همانطور که می دانید مهم ترین کاربرد کرکره برقی افزایش امنیت می باشد. شاید امروز حفاظت و نظارت بر امنیت اماکن تحت تملک مان به کمک تکنولوژی و فن آوری های مختلف امری طبیعی به نظرمان برسد، اما حقیقت این است که این حجم از ارتقا سطح امنیت که صرفا به علت وجود و پیشرفت تکنولوژی میسر شده است، چندین و چند برابر مقدار ایمنی و امکان نظارت و تسلط بر اماکنی است که ما در دهه های قبلی و پیش از رونق گرفتن استفاده از فن آوری و علم الکترونیک در صنایع مختلف، به خصوص اموری مانند حفاظت از اماکن و نظارت بر امنیت آنها داشته ایم. یکی از اصلی ترین یراق های قابل ذکر که در این امر مصداق بارز به شمار می آیند، انواع کرکره برقی هستند. با زیبادر همراه باشید تا امنیت کرکره برقی را به شما توضیح دهیم.

    امنیت کرکره برقی چگونه است؟

    کرکره برقی اتوماتیک شفاف

    نصب درب و لولای صحیح در جهت درست، باید به نصب صحیح در جای دقیق موتور نهایت دقت و حتی وسواس را به خرج دهیم. چرا که موتور کرکره برقی آن قدری قدرت دارد که اگر به نحو درست و اصولی نصب گردد، جابجایی تیغه از پایین، حال با هر دستگاه و قدرتی، غیر ممکن باشد. این نحوه اصولی به این صورت است که هنگام نصب، تیغه های ردیف سوم و چهارم نیز به وسیله ی پیچ و مهره مخصوصی که نصاب آن در اختیار دارد به شفت وصل شود و تنها به اتصال تیغه اول یا نهایت دوم اکتفا نکند، چرا که در آن صورت دقیقا یک جک یا میله قوی می تواند کرکره را بدون کارکرد موتور، حول محور خود بگرداند و تا مقدار مورد نیاز باز گردد. این پیچ ها که به شکلی بلند و مختص کرکره طراحی شده اند، از یک سر شفت وارد و از سویی دیگر خارج می شوند تا به هیچ وجه امکان جابجایی کرکره برقی بدون فرمان ریموت اصلی به دست صاحب اصلی آن فراهم نشود.

    همه ما می دانیم ریموت کنترل یک مکان به منزله داشتن کلید آن جا می باشد و در نتیجه باید از این وسیله به نحو احسن مراقبت کنیم و از در اختیار قرار دادن آن به هر شخصی که شاید مورد اعتماد کامل ما نباشد، حتی برای چند لحظه نیز خود داری کنیم؛ چرا که می دانیم کپی کردن از ریموت ها امری چندان سخت و زمان بر نیست.

    یکی از مواردی که باعث می شود امنیت کرکره برقی بالا رود، ریموت می باشد. از جانبی دیگر می بایست در نگهداری ریموت دقت بالایی شود و نکات ایمنی در این خصوص رعایت شود تا آن به راحتی گم نشود یا به سرقت نرود. زیرا اگر ریموت توسط شخصی بد نیت و نا اهل پیدا شود، هر اتفاقی می تواند برای دارایی با ارزش ما پیش بیاید، در نتیجه حد اقل کاری که می بایست در صورت چنین پیش آمدی بکنیم آن است که همان لحظه کد اصلی دستگاه را عوض کنیم (آن را Reset کنیم) تا ریموت به سرقت رفته یا گم شده از مدار خارج گردد.

    روش های امنیت کرکره برقی

    با توجه به اینکه کرکره‌های برقی از جنس آلومینیوم تولید و ساخته می‌شوند، در برابر ضربه‌های سنگین مقاوم بوده و باعث حفظ امنیت در منازل و مراکز اداری و تجاری می‌شوند.

    بنابراین استفاده از کرکره‌ های برقی امنیت را در محیط بالا می‌برد و از بروز حوادثی مانند سرقت و دزدی جلوگیری می‌کنند.

    درب‌ های برقی کرکره‌ ای به دلیل دارا بودن تیغه‌های فولادی در ساخت آنها، باعث ایجاد امنیت در مکان و محیط مورد نظر می‌شوند.

    تیغه‌های فولادی استفاده شده در درب‌های کرکره‌ای برقی، باعث مقاومت و استحکام این درب‌ها در برابر آسیب و ضربه‌های ناگهانی می‌شوند.

    بنابراین شما می‌توانید با انتخاب و خرید کرکره برقی که دارای تیغه‌های فولادی و ضد سرقت هستند، امنیت را در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، پارکینگ ساختمان‌ها و … به ارمغان بیاورید.

    در خصوص ویژگی‌های کرکره‌های برقی نسبت به کرکره‌های آهنی و قدیمی می‌توان گفت:

    • نصب کرکره برقی نیاز به فضای زیادی ندارد و به راحتی بدون کوچک‌ترین سختی و دشواری می‌توان آنها را در مکان مورد نظر نصب نمود.
    • این کرکره‌ها نسبت به جک اتوماتیک پارکینگی و درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای از قیمت کمتری برخوردار هستند.
    • کرکره برقی امنیت فروشگاه و مغازه شما را تضمین خواهد کرد.
    • این نوع کرکره‌ها راه حل مناسبی برای جلوگیری از آلودگی صوتی و سروصدای زیاد هستند.
    • کرکره برقی به صورت ضد سرقت و ضد گلوله برای حفظ امنیت در محیط طراحی شده است.
    • اگر به دنبال حفظ و تنظیم سرمایش و گرمایش در محیط هستید، حتماً از کرکره‌های برقی برای این منظور استفاده نمایید.

    بالابردن امنیت کرکره برقی

     

    انواع تیغه‌های کرکره برقی

    تیغه‌ کرکره برقی دارای انواع زیر هستند:

    • تیغه‌های آلومینیومی: تیغه‌های آلومینیومی جزء محبوب‌ترین نوع تیغه‌ها برای کرکره‌های برقی هستند. سبکی، مقاومت بالا، زیبایی و استاندارد ساخت بالا از ویژگی‌های این تیغه‌ها است.
    • تیغه‌های شفاف: تیغه‌های شفاف کرکره برقی از نوع پلی کربنات بوده و قیمت بالایی داشته و جزء تیغه‌های لوکس محسوب می‌شوند.

    در ابتدا قبل از بیان ویژگی‌ها و مزیت‌های درب‌های برقی کرکره‌ای باید گفت که این درب‌ها ضد سرقت هستند. با توجه به این مطلب ویژگی‌های درب‌های برقی کرکره‌ای عبارت‌اند از:

    • این نوع درب‌ها علاوه بر اینکه مانع از ورود انواع حشرات، نور مستقیم خورشید و گردوخاک به داخل محیط می‌شوند، می‌توانید با نصب قفل بر روی آنها امنیت مکان را چند برابر بالا ببرید.
    • برخی از این نوع درب‌ها به منظور حفظ امنیت در محیط مجهز به سیستم‌های حساس به شخص هستند، به‌طوری‌که با ایجاد کوچک‌ترین حساسیت، سنسور آنها درب برقی کرکره‌ای را به صورت خودکار بالا و پایین برده و چراغ‌های آن خاموش و روشن می‌شود.

    شما می‌توانید به منظور بالا بردن امنیت کرکره برقی از روش‌ها و راهکارهای زیر استفاده نمایید:

    • از نسل جدید کرکره‌های برقی که مجهز به سیستم کد دهی چرخان یا رولینگ کد هستند برای باز و بسته نمودن درب برقی کرکره‌ای خود استفاده نمایید.
    • استفاده از دوربین‌های مدار بسته نیز یکی از راه‌های بالا بردن امنیت کرکره‌ برقی است.
    • نصب جا قفلی کرکره برقی نیز می‌تواند باعث افزایش امنیت کرکره‌ درب برقی در محل سکونت یا مغازه شما شود.
    • علاوه بر اینها سعی کنید هنگام باز و بسته نمودن درب برقی کرکره‌ای پارکینگ مطمئن شوید که درب به حالت نیمه باز نباشد.
    • زمانی که از درب برقی کرکره‌ای پارکینگ استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که درب به طور کامل بسته شده باشد.
    • اگر درب برقی کرکره‌ای پارکینگ شما مجهز به قفل دستی است، هنگام خروج از منزل یا محل کار حتماً قفل دستی را نیز ببندید و مطمئن شوید که کامل بسته شده است.

    استفاده از جا قفلی هوشمند یا دزدگیر دار برای قروشگاه ها بجز مزیت بالا بردن ضریب ایمنی فروشگاه باعث می شود که از آسیب رسیدن به کرکره و موتور به جهت فراموشی در بازکردن قفل کرکره جلوگیری به عمل آید. مکانیزم این جا قفلی های هوشمند به این صورت است که تا زمانی که قفل در جا قفلی، قفل است کرکره عمل نمی کند. مدل های دزدگیر دار جا قفلی نیز یک مگنت اضافه دارد تا آن را به دزدگیر مغازه وصل کرد تا صورت باز شدن قفل آن دزدگیر به صدا در آید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا