لوگو زیبادر
نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

  • نصب درب اتوماتیک شیشه ای به چه صورتی است؟ آیا می توانیم نصب درب اتوماتیک شیشه ای را خودمان انجام دهیم؟ با زیبادر تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را در نصب درب اتوماتیک شیشه ای راهنمایی کنیم.

    مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

     
    درب‌های شیشه‌ای به نوعی از درب ورودی گفته می‌شود که بدنه اصلی آن از جنس شیشه سکوریت ضخیم و نشکن بوده و متشکل از اجزایی نظیر اپراتور جهت باز و بسته کردت لت‌ها، ست فریم و موتور برقی است. این مدل از درب‌ها را می‌توان در اشکال و ابعاد مختلفی تولید کرد.
     

    راهنمای نصب درب اتوماتیک شیشه ای

    برای راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای و انتخاب مدل مناسب آن، بهتر است که کارشناسان مجرب به محل مورد نظر رفته و از نزدیک محل اجرای پروژه را بررسی کنند. این بررسی اولین مرحله در راه اندازی درب اتوماتیک محسوب می گردد. مورد دوم بررسی میزان تردد و اهمیت ایمنی و استحکام درب اتوماتیک شیشه ای است. از آنجایی که درب های اتوماتیک از اجزای مهمی نظیر موتور، قفل برقی، باطری، منبع تغذیه و مرکز کنترل تشکیل شده است، انتخاب متناسب با محل پروژه بسیار اهمیت خواهد داشت.

    لازمه نصب درب اتوماتیک شیشه ای آشنایی با نحوه کار و سرویس قطعات درب می باشد. افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند، به دلیل عدم آشنایی با اجزا و قطعات درب برقی شیشه ای، ممکن است توانایی نصب درب اتوماتیک شیشه ای را نداشته باشند و چه بسا موجب خرابی و از کار افتادن آن نیز گردند.

    از همین رو توصیه می شود برای جلوگیری از بروز مشکل و خسارات احتمالی، اینکار را به متخصصان این زمینه بسپارید. درتیس با ارائه خدمات نصب درب اتوماتیک شیشه ای توسط تکنسین های مجرب و متخصص، می تواند این اطمینان را به شما بدهد که بدون هیچ مشکلی از درب برقی خود استفاده کنید.

    همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از دفترچه های راهنمای نصب درب اتوماتیک نیز استفاده کنید اما با این موضوع را درنظر داشته باشید که شرایط هر پروژه با پروژه ی دیگر متفاوت خواهد بود ، بنابراین توصیه ی ما به شما استفاده از راهنمایی و مشاوره ی افراد متخصص در این زمینه می باشد.

    پس همین حالا برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای با زیبادر تماس بگیرید.

    مراحل راه اندازی و نصب درب اتوماتیک شیشه ای

    1. برای راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای ابتدا شیار بالا را آماده کنید. آن را ببرید تا به بعد انتهایی برسید و سپس جای سوراخ ها را سوراخ کنید.
    2. در قدم بعدی راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای، پس از دریل کردن سوراخ ها، شیار بالایی را روی سقف سوار کنید.
    3. در این مرحله از راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای، نوبت کار گذاشتن شیار پایینی است. آن را هم ببرید تا به بعد انتهایی اش برسید. شیار پایینی را طوری نصب کنید که تقریبا زیر شیار بالایی قرار بگیرد. توجه داشته باشید در این مرحله از نصب درب شیشه ای اتوماتیک، شیار پایینی را به زمین متصل نکنید.
    4. در این مرحله از راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای، درب کشویی را وارد کنید. با به حرکت در آوردن شیار پایینی، در را به طور عمودی طراز کنید.

    نکات مهم قبل از نصب درب اتوماتیک شیشه ای 

    اگر عرض دیوار جانبی کوچکتر از عرض ورودی باشد باید از درب اتوماتیک تلسکوپی استفاده کنید.
    اگر در کنار راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای دیوار جانبی وجود دارد می توانید از درب اتوماتیک کشویی استفاده کنید.
    مکان هایی که با جمعیت زیادی رو به رو است می توان از درب اتوماتیک بریک اوت استفاده کرد این درب همانند درب اتوماتیک اسلایدینگ می باشد.
    درب اتوماتیک مثلثی مربوط به فضاهایی است که زاویه دار باشد و قابلیت نصب در این گوشه ها را دارد. در این حالت درب برقی با توجه به زاویه محل نصب درب ساخته می شود.
    مکان هایی که با فضای قوسی یا دایره ای مواجه است و نمای آنها به صورت منحنی یا دوار است به صورت کرو روبروی یکدیگر استفاده می شود.

    خرید درب اتوماتیک شیشه ای 

    مشاهده پروژه و پیشنهاد بهترین نوع درب

    اجرای درب شیشه ای از جمله کارهایی است که نیاز به بازدید محل دارد تا بشود با توجه به نیاز کارفرما بهترین سیستم درب اتوماتیک شیشه ای را پیشنهاد داد. بسیاری از مکان ها فضای کافی را برای نصب درب کشویی ساده دارند که میتوان ارزانترین مدل درب شیشه ای را در آنجا نصب نمود. اما مکان هایی هستند که محدودیت جا دارند و می بایست از درب های تلسکوپی و یا حتی تاشو در آنها استفاده کرد. به همین دلیل است که اولین مرحله پروژه اختصاص به بازدید و مشاوره پیدا میکند.

    محاسبه درب اتوماتیک شیشه ای

    اندازه گیری و محاسبه قیمت و نصب پروژه

    در مرحله دوم که می تواند هم زمان پس از مشاهده اولیه انجام پذیرد می بایست ورودی و یا محلی که قرار است درب اتوماتیک شیشه ای نصب گردد اندازه گیری دقیق شود. پس از آن است که با توجه به خواسته های کارفرما پیش فاکتور تهیه و به او داده می شود. در پیش فاکتور می بایست همه نکات به صورت ریز مکتوب شود. مواردی نظیر نوع فریم، شیشه و انتخاب اپراتور بسیار مهم هستند که باید در پیش فاکتور درج گردند. پس از آن است که بعد در از تاییدیه از کارفرما و دریافت حداقل 70 درصد پیش پرداخت استارت ساخت درب شیشه ای اتوماتیک انجام می گردد.

    1- آهن کشی

    منظور از آهن کشی این است که در سمت راست و فضایی که قرار است درب شیشه ای نصب گردد یک قوطی آهنی که حداقل ابعادی به اندازه 40 در 40 میلیمتر است عمود به زمین نصب گردد. نصب این قوطی ها باید دقیقا به موازات هم باشد و کاملا تراز نصب شده باشد. بعد از آن در بالای این قوطی ها و به ارتفاع کمی بیشتر از درب های شیشه ای که بعدا نصب می شودو به صورت افقی یک شاخه قوطی 40 در 80 دیگر می بایست نصب نمود. اینجا کار آهن کشی به پایان رسیده و حالا کار نصب لت ها شروع میگردد.

    2-نصب پاسال و درب ثابت شیشه ای

    پاسال قطعه ای است که روی قوطی ها نصب می گردد و واسطی میشود تا درب های شیشه ای ثابت روی آن فیکس شود. پاسال را با پیچ روی این قوطی ها فیکس کرده و درب های ثابت شیشه ای را به صورت کشویی در آن قرار میدهند. تنظیم تراز نصب شدن قوطی ها اینجا خود را نشان میدهد تا درب شیشه ای به راحتی درون پاسال قرارگیرد.

    ویژگی های نصب درب اتوماتیک شیشه ای

    3- نصب اپراتور و سوار کردن شیشه های متحرک

    اپراتور که شامل مجموعه قطعات موتوری و مکانیکی است را باید به قوطی بالایی که به صورت افقی نصب شده وصل کرد. نصب اپراتور و تنظیم آن نیز خیلی وقت گیر نیست و معمولا آن را با پیچ روی قوطی بالا فیکس میکنند. پس از نصب اپراتور می بایست شیشه های متحرک را به اپراتور وصل نمود. این کار نیز به وسیله یراق هایی که درون پک اپراتور وجود دارد انجام می پذیرد. بعد از نصب دو درب بر روی اپراتور تست دستی باز وبسته شدن درب را باید انجام داد تا اگر درب به جایی گیر نمود آن را برطرف کرد.

    4- نصب وسط دهنه و کاور پشتی

    وسط دهنه قطعه ای است که مابین پاسال ها قرار گرفته و این فضا را پوشش می دهد و باعث امنیت بیشتر و کارکرد صحیح سیستم میگردد و جزو نیاز های اصلی یک درب شیشه ای اتوماتیک است. اما کاور پشت دهنه قطعه ای اساسی نیست و صرفا جهت یکدست شدن کار و زیبا دیده شدن درب اتوماتیک نصب میشود و باعث میشود قوطی بالا در زیر کاور آلومینیومی یا استیل محفوظ بماند.

    5- نصب سنسور ها و کلید سلکتوری

    حالا که به انتهای کار نصب درب شیشه ای automatic glass door نزدیک شدیم نوبت به نصب سنسور هاست که شامل سنسور بیرونی و داخلی و به صورت آپشنال سنسور لای درب می شود. سیم بندی این سنسورها انجام شده و به اپراتور اتصال یابد و در نهایت کلید سلکتوری که وظیفه نوع کارکرد درب در حالات مختلف را دارد نیز در جای مشخص نصب شود. در انتها کاور داخلی نیز روی اپراتور نصب شود تا هیچ چیز جز شیشه و فلز دیده نشود.

    بهترین درب اتوماتیک شیشه ای

    6- راه اندازی و تحویل

    در نهایت باز و بسته شدن درب بایست به صورت اتوماتیک چک شود و نصاب باید ورودی و خروجی را تست کند و از کارکرد صحیح درب و سنسورها مطمئن گردد و همین زمان را به کارفرما دهد که او نیز آن را تست کرده و در صورت تایید کار تحویل او گردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا