لوگو زیبادر
بررسی برندهای راهبند اتوماتیک

بررسی انواع برندهای راهبند اتوماتیک

  • برندهای راهبند اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟ برای انتخاب برندهای راهبند اتوماتیک باید چه کارهایی انجام دهیم؟ 

    بهترین راهبند پارکینگ کدام است؟ در این مقاله می خواهیم به شما توضیح دهیم که بهترین راهبند کدام است و باید بر اساس چه اصولی آن را انتخاب کنیم. 

    برندهای راهبند اتوماتیک

    بررسی برندهای راهبند اتوماتیک

    راهبند ایرانی با داشتن ویژگی کافی و همینطور قیمت مناسبی که نسبت به نمونه های خارجی دارد شناخته می شود. به طور کلی می توان راهبند های تولید داخل کشور را به دلیل آن که از نظر کیفی فاصله زیادی نسبت به نمونه های خارجی خود نداشته و از نظر قیمتی نیز متعادل تر به نظر می رسند در کانون توجه بیش تری دانست. از طرفی برخی ویژگی های راهبند های تولید داخل کشور صرفا برای کاربر داخلی طراحی شده است و نمونه ی آن را در راهبند خارجی نمی بینیم.

    بهترین راهبند اتوماتیک

    از جمله بهترین برندهای راهبند اتوماتیک: 

    راهبند سیماران

    همانطور که می دانید کاربری اصلی راهبند، کنترل تردد در هنگام ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه به داخل محوطه های ساختمانی به چشم می آید. شرکت سیماران که از سال 1350 تاسیس شده در زمینه تولید راهبند ، راهبند اهرمی یا جاده ای را تولید کرده که دو مدل، راهبند فراز سیماران و راهبند فراز سیماران با فلاشر سر خود زبانزد است. از ویژگی های مهم این راهبند ایرانی می توان به ارتباط با سیستم کنترل تردد خودرویی اشاره داشت که علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ها در خودکار کردن تردد، امنیت اماکن را هم بالا می برد. به طور کلی از نظر کارایی راهبند سیماران مدل فراز با راهبند پروتکو ایتالیا مقایسه می شود، البته بدیهی است که قیمت راهبند سیماران مقرون به صرفه تر است. به طور کلی ویژگی های راهبند سیماران را می توان به طور خلاصه به صورت زیر تعریف کرد:
    امکان کنترل تردد از راه دور به وسیله ریموت کنترل
    دارای خلاص کن دستی در هنگام قطع برق
    دارای قیمتی مناسب نسبت به کارآیی بالا
    گارانتی 30 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله

    راهبند بتا

    شرکت بتا که از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لوازم الکترونیکی از قبیل درب اتوماتیک، کرکره برقی، راهبند و …..شروع کرد، راهبند های خود را در 6 مدل مختلف به بازار عرضه کرده است. عمده ویژگی این راهبند بوم تاشو می تواند لقب بگیرد که مناسب اماکنی با فضای کم بوده و می توان گفت برای اولین بار این ویژگی برای یک راهبند ایرانی بکار رفته است. ارتباط محصولات راهبند تولید این شرکت با سیستم کنترل تردد از قبیل کارت خوان، تگ خوان و … می تواند موجب تسهیل در امر کنترل رفت و آمد شود. به طور کلی قیمت راهبند بتا نسبت به کیفیتی که حتی در بعضی از محصولات این شرکت قابل قیاس با راهبند فک ایتالیا که در نوع خود بی نظیر است، می باشد، بسیار ارزان تر و مورد رضایت مشتریان به نظر می رسد. ویژگی های کلی راهبند بتا به طور کلی و خلاصه شامل موارد زیر می باشد:
    ارتباط با سیستم کنترل تردد
    قابلیت خم شدن بوم ها تا 90 یا 180 درجه
    بی رقیب در بازه قیمتی اقتصادی
    گارانتی یک ساله

    بررسی برندهای راهبند اتوماتیک

    ویژگی های راهبند اتوماتیک

    بررسی برندهای راهبند اتوماتیک خارجی

    بدیهی است که مهم ترین وجه تمایز راهبند ایرانی با راهبند خارجی تفاوت قیمت این دو است. البته که کمی این دو مهم با هم تفاوت کیفیت دارند، اما در حد اختلاف قیمت قابل توجه آن ها نیست و می توان این تفاوت قیمت را می توان در نوسانات ارز جست و جو کرد. در بین راهبند های خارجی موجود در ایران می توان راهبند بی اف تی، راهبند فک و راهبند فادینی را جزو محبوب ترین محصولات معرفی کرد. تمامی راهبند های ذکر شده ساخت کشور ایتالیا می باشد، که در زمینه تولید درب اتوماتیک و راهبند با کیفیت و با دوام، زبانزد در جهان است. البته راهبند های دیگر مانند راهبند زومر آلمان، راهبند بنینکا ایتالیا و راهبند نایس ایتالیا نیز در رده های بعد محصولات قابل توجه قرار دارند.

    این نوع راهبند بیشترین کاربرد را دارد و برای مدیریت ورود و خروج خودروها در پارکینگهای عمومی، ورودی ساختمانهای تجاری و همچنین عوارضی ها استفاده دارد. سرعت باز شدن میله این راه بند ها در برخی مدلها کمتر از 2 ثانیه می باشد و این قابلیت باعث می شود ورود و خروج سریعی را با این نوع راه بند ها شاهد باشیم. حال اگر این نوع راهبند با سیستمهای تردد خودرویی RFID و یا دوربین های پلاک خوان مچ گردد بیشترین کارایی را خواهد داشت.

    البته این نوع راه بندها نیز به دو دسته ساده و تاشو تقسیم بندی میگردند. مدل ساده آن برای محوطه های باز کاربرد دارد تا محدودیت بازشو در ارتفاع بوم نداشته باشد و مدلهای راهبند تاشو 90 یا 180 درجه ای برای محیطهای داخلی که با محدودیت ارتفاع روبرو هستیم استفاده می شود. نوع کارکرد این راهبند به گونه ای است که از دو تکه میله به هم پیوسته تشکیل شده است که وقتی راهبند بسته است حدودا 5 متر عرض را پوشش می دهد و با بالا رفتن آن، بوم به دو تکه مساوی تقسیم شده و در زاویه 90 درجه ای و یا 180 درجه ای میشکند.

    راهبند زنجیری

    به طور راهبند زنجیری مصرف کمتری دارد و کارکرد آن به گونه ای است که دو وسیله قوطی مانند سمت چپ و راست ورودی قرار میگیرد و بین این دو را یک زنجیر کاور می نماید. بزرگترین حسن این نوع راه بند این است که که کاملا یک ورودی را پوشش می دهد و حتی راه برای گذر یک دوچرخه و یا موتور وجود نخواهد داشت. اما سرعت کمتر به نسبت راهبند بازویی و همچنین زیر کاری نصب بیشتر از جمله ایرادات این سیستم می باشد.

    راهبند ستونی یا بولارد

    این نوع راهبند در اماکنی مورد استفاده قرار می گیرد که تنها از ورود خودرو جلوگیری شود و افراد و همچنین موتور و دوچرخه و ویلچر می توانند از بین ستونهای راه بند عبور نمایند. از لحاظ امنیتی این نوع راهبند می تواند برای ورودی مراکز نظامی نیز نصب گردد تا از ورود هر نوع خودرویی جلوگیری نماید. همچنین می توان این نوع سیستم را جهت مسدود سازی خیابان و یا پیاده رو در زمانهای خاصی استفاده نمود.

    ویژگی های راهبند درب اتوماتیک

    راهبند بی اف تی

    بی اف تی در سال 1981 فعالیت خود را شروع کرد و در سال 2002 به طور رسمی وارد عرصه صادرات محصولات خود شد. راهبند بی اف تی ایتالیا با ایجاد تنوع در محصولات خود توانسته رضایت مشتریان را با سلیقه های مختلف بدست آورد و انواع راهبند از جمله راهبند اهرمی، راهبند ستونی و … را به بازار عرضه کند. راهبند ستونی برای اماکنی که سیستم امنیتی قوی دارند و فضای کافی برای بالا رفتن اهرم بوم خود ندارند به کار می رود. امنیت این راهبند با داشتن امکاناتی نظیر امکان راه اندازی سیستم عکس و فیلمبرداری و یا امکان اتصال به سیستم کنترل تردد خودرویی بسیار بالا می باشد. به طور کلی امکانات راهبند بی اف تی را می توان به صورت زیر در نظر گرفت:
    مناسب اماکن پر تردد با ترافیک بالا
    امنیت بالا و کیفیت بی نظیر
    کارکرد بی صدا با دوام بالا
    گارانتی دو ساله و خدمات پس از فروش پنج ساله

    اگر در مورد خرید برندهای راهبند اتوماتیک سوال دارید با مشاوران ما در تماس باشید.

    راهبند های الکترومکانیک

    پر استفاده بودن آن به دلیل سادگی کارکرد و قیمت مناسب تر است. سیستم کارکرد راهبند های الکترومکانیک به این صورت است که موتور الکتریکی این سیتم قدرت را به جعبه دنده منتقل می کند و این گیریبکس قدرت گردشی را به شفت منتقل کرده و بوم راه بند را به بالا و پایین میبرد. نوع گیریبکس سرعت و قدرت راه بند را تعیین خواهد کرد.

    راهبند های گیربکسی دارای قیمت مناسبی هستند و هر یک دارای تردد محدودی می باشند. معمولا از این راه بند ها برای ورودی های پارکینگ های مجتمع های مسکونی و تجاری و همچنین پارکینگهای عمومی با تردد معمولی استفاده می شود.

    راهبند های هیدرولیکی

    استهلاک کم، تردد نامحدود و قیمت بالا اصلی ترین مشخصه راه بند های الکتروهیدولیکی می باشد. به این دلیل به این راهبندها به صحیح الکتروهیدرولیک می گویند که یکه موتور الکتریکی روغن را به وسیله یک پمپ به یک پیستون منتقل کرده تا بوم به بالا و پایین منتقل شود. موتور این راه بندها می تواند با ولتاژ 24 یا 220 ولت کارکند. ولتاژ 24 ولت این راه بندها برای اماکنی که تردد نا محدود و بسیار زیاد دارند قابل استفاده می باشد. به صورت کلی راه بند های الکتروهیدرولیک برای عوارضی ها، فرودگاه، بیمارستان و پارکینگهای عمومی با تردد بسیار بالا قابل استفاده می باشد.

    تفاوت راهبند اتوماتیک و دستی

    نکاتی که باید در برندهای راهبند اتوماتیک دقت کنید

    محل فونداسیون می بایست از دیوار پشتی حدود 30 تا 40 سانتیمتر فاصله داشته باشد تا هنگام بسته شدن راهبند، بوم انتهایی آن به دیوار برخورد نکند. اگر مسیر نفر رو از همان مسیر خودرو است و درب نفر رو پیش بینی نشده است حدود یک 70 سانتیمتر پشت راه بند فضا خالی بگذارید تا افراد از پیشت راهبند عبور کرده و تا حد امکان از تردد نفر از جلو راه بند جلوگیری شود تا هم افراد قابل شناسایی باشند و هم از آسیب رسیدن به بوم راهبند جلوگیری شود.

    فونداسیون به گونه ای انجام شود تا آب باران از کنار آن گذر کرده و به هیچ صورت آب در آن قسمت راکد نماند. در صورت استفاده از چشمی مسیر سیم بین دو فتوسل تعببیه شود.

    فونداسیون و نصب پلیت راه بند

    مکانی که قرار است فونداسیون انجام شود در حدود 40 در 40 سانتیمتر کنده شود و بیس پلیت و متعلقات به وسیله بتن کاملا تراز بر روی آن قرار گیرد. نکته ای که در نصب فونداسیون راه بند باید توجه شود این است که می بایست به گونه ای این عمل انجام گیرد تا چند سانتیمتری نسبت به کف زمین بالاتر باشد تا از نفوذ آب باران بر روی آن جلوگیری شود و هم آب جاری شده از روی راهبند به کناره ها هدایت شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا