لوگو زیبادر
کاربرد جک درب پارکینگ

کاربرد جک درب پارکینگ

  • کاربرد جک درب پارکینگ چیست؟ بطور کلی جک پارکینگ وسیله ایست که باز و بسته شدن درب ورودی حیاط یا درب پارکینگ منزل یا درب ورودی محل کار را بطور اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت انجام داده و راحتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد.

    در این مقاله می خواهیم کاربرد جک درب پارکینگ را با هم مرور کنیم. تا انتها همراه زیبادر باشید.

    کاربرد جک درب پارکینگ چیست؟

    کاربرد جک درب پارکینگ چیست؟

    جک پارکینگی ، جک درب برقی یا جک درب کنترل از راه دور ؛ نام های مختلفی بر روی این دستگاه کاربردی و مفید گذاشته شده است. جک پارکینگی ابزاری است که زندگی مردم را آسان تر و راحت تر می کند.این دستگاه سالهاست ساخته می شود ، اما اخیراً این دستگاه با کیفیت بسیار بهتری ساخته شده است.

    جک درب کنترل از راه دور یک دستگاه مکانیکی قدرتمند است که به درهای لولایی پارکینگ ها و کارگاه ها متصل می شود و باعث می شود افراد بتوانند با استفاده از ریموت کنترل در را باز و بسته کنند. این به شما امکان می دهد تا برای بازکردن درب پارکینگ از خودرو خود ایستاده و تنها با فشردن یک دکمه می توانید درب پارکینگ را باز کنید.

    جک پارکینگی ، درب جک برقی (درب از راه دور) سالهاست که تولید می شود اما در سالهای اخیر بازار بهتری پیدا کرده است. چه برای مجتمع های مسکونی ، اداری و غیره همه می خواهند درهای مکان های مختلف را خودکار کنند. درب کنترل از راه دور بهترین گزینه است.

    یکی از بهترین نمونه های خارجی این دستگاه در ایتالیا ساخته شد.علاوه بر این مدلهای خارجی ، مدلهای داخلی جک پارکینگی تولید شده در ایران نیز وجود دارد که بسیار با کیفیت و کارآمد هستند ، این جکها بر روی درهای تک و دو درب در اندازه ، وزن و ترافیک مختلف قابل نصب هستند. به این ترتیب دسته های یک طرف درب های تک لنگه و دو طرف درهای دو بال به شما کمک می کند تا درها را به راحتی باز کنید. در نتیجه می توانید با فشردن یک دکمه در چنین درهایی به راحتی در را باز و بسته کنید و دیگر نیازی نیست هر بار که در را باز و بسته می کنید از ماشین خود پیاده شوید.جک های اهرمی معمولاً به درهای پارک و دروازه های محل زندگی یا دروازه های ویلا متصل می شوند.

    ویژگی های جک پارکینگ تک لنگه

    یکی از مزایای بارز درهای اتوماتیک و جک پارکینگی این است که دیگر مجبور نیستید در را به صورت دستی باز و بسته کنید و این کار به صورت خودکار انجام می شود. به خصوص در روزهای سرد یا بارانی ،  راحتی را افزایش می دهد ، نیازی به پیاده شدن از خودر و رفت و آمد نیست که این امر باعث آرامش سرنشینان ساختمان می شود.

    امروزه افراد تمایل بیشتری به استفاده از این دربها  دارند و  کارها را به صورت خودکار انجام می دهند. درب های اتوماتیک این راحتی را برای افراد فراهم می کند. با تنظیم درب  در حالت بسته شدن خودکار ، از باز ماندن درب جلوگیری می شود.قیمت مناسب جک پارکینگی است که باعث می شود از درب اتوماتیک استقبال خوبی شود. بنابراین هرکسی می تواند به راحتی آن را آماده کند.

    • مرکز فرمان: وظیفه فرمان و باز و بسته شدن و توقف جک‌ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ می‌باشد.
    • چشمی: دارای سیستم مادون قرمز است و اگر خودرو، عابری یا مانعی در مقابل چشمی قرار داشته باشد، از باز و بسته شدن درب جلوگیری می‌کند و مانع می‌شود که درب به خودرو صدمه وارد کند.
    • ریموت کنترل: وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می‌باشد. غالبا ۲ ریموت کنترل در پکیج وجود دارد و در مجتمع‌های بزرگ می‌توان تعداد زیادی ریموت را از شرکت تهیه و با مرکز فرمان متصل ساخت.
    • فلاشر: با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن، پیام مرکز فرمان را نشان می‌دهد.
    • جک بازویی: ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است.

    بررسی کاربرد جک درب پارکینگ

    مواردی که باید برای جک درب پارکینگی رعایت کنید

    هر از گاهی چشمی ها را تمیز کنید
    تعویض به موقع باتری کنترل از راه دور
    در تابستان سایبانی برای چشمی ها ایجاد کنید (از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید)
    در زمستان ، آن را با فایبر گلاس بپوشانید تا موتور درب اتوماتیک یخ نزند.
    در زمستان ، تمام قطعات (ریل ، غلطک ، جک و فنر) را با روغن مناسب چرب کنید.
    به نحوه باز شدن درها و صدا توجه کنید ، در صورت ایجاد صدای اضافی و وقفه در باز و بسته شدن ، درها مستقیم نیستند و باید مستقیم باشند.

    جک پارکینگی هیدرولیکی

    مهمترین سوالی که از ما در مورد خرید جک درب پارکینگ می شود این است که قبل از خرید باید به چه مواردی توجه کرد و چه چیزهایی از اولویت بالاتری برخوردار است. جواب این سوال را شاید به صورت پراکنده در جاهای دیگر خوانده باشید اما ما میخواهیم موارد مهم را به صورت جامع توضیح دهیم.

    • عرض درب پارکینگ
    • وزن درب پارکینگ ساختمان
    • میزان تردد روزانه
    • بودجه مورد نظر برای خرید
    • شرایط و محدودیت های نصب

    قیمت جک درب پارکینگ چقدر است؟

    عوامل مختلفی در تعیین قیمت جک درب پارکینگ اهمیت دارند که به صورت مستقیم بر افزایش یا کاهش قیمت تاثیرگذار هستند. با این اوصاف، امکان تعیین قیمت دقیق برای جک‌های موجود در بازار امکان‌پذیر نیست. معمولاً شرکت‌هایی که در زمینه فروش جک فعالیت می‌کنند، باید عوامل تأثیرگذار در قیمت را در اختیار مشتریان قرار دهند. در ادامه چند عامل تاثیرگذار در قیمت جک‌ها بررسی شده است.

    یکی از کاربرد جک درب پارکینگ، کنترل ترافیک است. روان بودن و حرکت راحت درب، در میزان فشاری که به آن وارد می آید تاثیر گذار است، پس این نکته را هم در نظر بگیرید. شمالی یا جنوبی بودن ساختمان شما نیز تاثیر مستقیم بر انتخاب جک دارد، چون ممکن است میزان حرکت درب و جهت آن را با محدودیت مواجه کند. به علاوه اینکه نوساز یا قدیمی بودن ساختمان شما نیز بسیار موثر است، چرا که ممکن است برای حرکت جک و قرارگیری در کنار دیوار ایجاد محدودیت کند.  در نظر داشته باشید فضای ساختمان شما می تواند باعث شود که انتخاب شما بین جک ریلی یا جک بازویی تغییر کند، اگر از موتور جک ریلی استفاده می کنید باید به فضای جانبی مورد نیاز آن نیز توجه کنید، به علاوه ممکن است فضای داخل پارکینگ شما امکان استفاده از جک بازویی را ندهد. در برخی ساختمانها به دلیل فضای کم برای نصب جک مجبوریم از جک های باریک و یا مدلهای خاص از اپراتورهای پارکینگی دو لنگه استفاده کرد تا آن درب پارکینگ را برقی کرد که در ادامه یکی از آنها را می بینید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    ریموت بلوتوثی
    راهنمای خرید جک پارکینگ

    معایب ریموت بلوتوثی

    ریموث بلوتوثی چیست و چرا نباید از آن برای بازکردن درب پارکینگ استفاده کرد؟ بزرگترین معایب ریموت بلوتوثی را در این مقاله از زیبادر باهم

    توضیحات بیشتر »

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا