لوگو زیبادر
جک پارکینگی تک لنگه

ویژگی جک پارکینگی تک لنگه

  • جک پارکینگی تک لنگه چیست و چه کاربردی دارد؟ جک  تک لنگه در اکثر آپارتمان های شهری دیده می شود.

    ویژگی های جک پارکینگی تک لنگه

     جک های پارکینگی بر اساس نوع ساخت در دو دسته الکترو مکانیکی و هیدرولیکی قرار می گیرند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. این تجهیزات پرکاربرد از پنج بخش مرکز فرمان، فلاشر، چشمی، ریموت کنترل و جک بازویی تشکیل شده اند و در انواع تک لنگه و دو لنگه به فروش می رسند. جک های پارکینگی دو لنگه اغلب برای درب های بزرگ و سنگین طراحی شده اند و در محیط هایی مانند مجتمع ها، پارکینگ ها، کارخانجات و… استفاده می شوند. اما موضوع اصلی این مقاله، بررسی تخصصی ویژگی های خاص جک پارکینگی تک لنگه است. 

    برای آشنایی بیشتر با جک تک لنگه با زیبادر همراه باشید.

    جک پارکینگی تک لنگه چیست؟

    در ابتدا باید با مفهوم کورس حرکتی جک آشنایی پیدا کنیم. به طور کلی، کورس حرکتی از ویژگی های مهم و اساسی هر جک پارکینگی از جمله تک لنگه و دو لنگه محسوب می شود که عبارت است از مقدار حرکت شفت میله جک به بیرون و داخل. کورس حرکتی جک بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود. به طور مثال کورس یک جک درب پارکینگ به میزان 400 میلی متر است. این یعنی شفت جک پارکینگی مد نظر حداکثر به میزان 400 میلی متر یا 40 سانتی متر داخل و خارج می شود. متاسفانه اغلب مشتریان گمان می کنند که هرچه کورس جک بیشتر باشد، جک پارکینگی عملکرد بهتری خواهد داشت. ولی جک هایی که کورس زیادی دارند علاوه بر قیمت بالا، سرعت کمتری نسبت به سایر جک ها دارند. یکی از ویژگی های مهم جک های پارکینگی درب های تک لنگه، کورس مناسب آنها برای درب هایی با عرض بلند است. این مزیت باعث بالا رفتن کارایی جک های پارکینگی  برای بسیاری از درب ها می شود. با این اوصاف پیشنهاد ما به کاربران و مشتریان جک های پارکینگی این است که از انواع تک لنگه این جک ها برای درب هایی با عرض بلند استفاده کنند.

     انتخاب مناسب جک پارکینگی تک لنگه چگونه است؟

     ورودی های یک درب اتوماتیک پارکینگی به دلایل بسیار زیادی همچون ریلی بودن در یا … به صورت تک لنگه ساخته می شود و بر روی ساختمان ها نصب میگردد که حتما دارای یک ابعاد خاص و وزن خاص می باشد. در اینجا تمامی اقدامات لازم برای راه اندازی و مجهز کردن یک جک بازویی تک لنگه مرحله به مرحله برای شما عزیزان شرح داده و تمامی تجارب ارزشمند کارشناسان دکاشاپ در حوزه انتخاب بهترین جک پارکینگ تک لنگه را در اختیار شما گذاشته ایم.

    در موارد بسیار، درب های ورودی پارکینگ به صورت جک یک لنگه ساخته می شود که بر روی لولا به صورت پروانه ای باز و بسته می شود. برای انجام دادن یک سیستم دربازکن پارکینگی بر روی این مدل از درب ها بایستی دقت فراوان داشت و چند نکته را رعایت نمود. نکته اول طول و وزن درب می باشد که اگر طول در بالاتر از 4 متر و وزن درب بالاتر از 600 کیلو بود حتما بایستی از سیستم جک هیدرولیکی استفاده نمود و اگر از این مقدار کمتر بود سیستم جک های الکترومکانیک جوابگوی این مدل درب ها می باشد.

    نکته دوم نصب قفل برقی درب حیاط بر روی جک پارکینگی تک لنگه می باشد که حتما بایستی انجام گیرد و نکته سوم برای ایمنی بیشتر نصب دو عدد فتوسل (چشمی درب پارکینگ) در قسمت ورود و خروج نصب گردد.

    خرید جک پارکینگی هیدرولیکی

    ویژگی های جک پارکینگی تک لنگه

     

    قدرت بیش از 350 کیلوگرم تا یک تن

    همانطور که از نام جک های پارکینگی مشخص است، این تجهیزات شامل یک عدد بازو برای باز و بسته کردن درب های تک لنگه هستند و معمولا برای درب های سبک وزن و با تعداد عبور و مرور کم کاربرد دارند. جک های پارکینگی تک لنگه همچون درب های اتوماتیک دو لنگه، طبق فرمان های مدار فرمان باز و بسته می شوند. به وسیله مدل هایی از جک های پارکینگی درب های تک لنگه می توان درب هایی را با وزن 350 کیلوگرم تا 1 تن یا بیشتر باز و بسته کرد. با این حال به کاربران توصیه می شود تا در هنگام انتخاب جک پارکینگی، قدرت موتور آن را متناسب با وزن درب بررسی کنند.

    خرید جک پارکینگی تک لنگه

    پایه های مستحکم سر و ته جک

    پایه های مستحکم سر و ته جک، از خصوصیات مهم هر جک پارکینگی با کیفیت از جمله جک های پارکینگ به شمار می رود که در طول عمر آن نقش بسزایی دارد. این مزیت تنها در جک های درب پارکینگی استاندارد و خوش ساخت مشاهده می شود و بخشی از عملکرد مناسب جک به آن بستگی دارد. پایه های مستحکم و مقاومت سر و ته جک سبب راحتی در باز و بسته شدن درب می شود و به نحوه کارکرد آن کمک می کند.

    راهنمای نصب جک بازویی

    استفاده از قفل برقی

    جک های پارکینگی از قفل های برقی متفاوتی بهره می برند. قفل های برقی در امنیت ساختمان نقش موثری دارند و موجب ارتقاء آن می شود. اغلب این جک های پارکینگی  از قفل های برقی لاک پشتی یا کله گاوی استفاده می کنند که گزینه های بسیار مناسبی برای درب های اتوماتیک به حساب می آیند. در نتیجه به کارگیری این دو تجهیز ساختمانی یعنی قفل برقی و جک پارکینگی  در کنار یکدیگر امنیت ساختمان را به مقدار قابل توجهی بالا می برد.

    درب های تک لنگه معمولا بزرگ هستند و وزنی معادل حداقل 350 کیلو گرم را دارند، به همین علت نیاز است که جکی که برای جا به جایی این درب ها به کار می رود قدرت بالایی داشته باشد. جک برقی تک لنگه این قدرت را دارد. همچنین برای کنترل دقیق تر درب پارکینگ و برای اینکه فشار زیادی به موتور وارد نشود این نوع از جک برقی دارای شفت بلندی هست. این شفت همچنین استحکام بالایی در برابر فشار مقابل دارد. مدار فرمان این جک ها قابل کنترل هستند و قابلیت نصب قفل برقی را برای اتوماتیک شدن کامل درب دارند.

    نکات خرید جک پارکینگی تک لنگه

    نکاتی که باید در خرید جک تک لنگه رعایت شود عبارتند از:

    • در ابتدا باید به این مورد توجه کنید که به علت اینکه این محصول توسط برند های کمی ساخته می شود و تنوع کمی نیز دارد، بهتر است برای انتخاب صحیح و خرید آن با کارشناسان کیانسل صحبت کنید تا شما را راهنمایی نمایند.
    • وزن و عرض لنگه درب پارکینگ شما و همچنین تعداد دفعات باز و بسته شدن درب در طول شبانه روز فاکتور مهمی در خرید این جک لولایی می باشد.
    • در آخر حتما به این نکته توجه کنید که یکی از مهم ترین عوامل خرابی ، شکستگی و کم شدن طول عمر این جک ها نصب اشتباه آن است. پس برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از نصابان حرفه ای زیبادر کمک بگیرید.

    چرا وزن و ابعاد درب پارکینگ تک لنگه مهم است ؟

    کلا چه در خرید جک پارکینگی دو لنگه، چه جک های تک لنگه یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنیم ابعاد و وزن درب پارکینگ است که دقیقا چقدر است؟ تا متناسب با جواب این سوال بتوانیم یک تصمیم درست بگیریم. هر چقدر محدوده انتخاب های خود را کم کنیم تصمیم دقیقتری خواهیم گرفت بدین معنی که وقتی وزن درب 500KG می شود بسیاری از جک های برقی پارکینگی تک لنگه از انتخاب های ما حذف می شوند.

    و یا اگر عرض درب از 5 متر به بالا بود هم نیز برای ما، محدوده معین و مشخصی از محصولات جک درب پارکینگ تک لنگه را مشخص می سازد. حال یک مثال کاربردی این بخش را تمام میکنیم، فرض کنیم یک درب تک لنگه به عرض 4 متر و وزن 400 کیلوگرم داریم، برای برقی کردن این درب، بسیاری از مدل های جک پارکینگ ایرانی صلاحیت نصب را دارند و مثلا جک یال x1 را میتوان بر روی آن نصب نمود. همچنین برای جک درب پارکینگ خارجی هم میتوان جک وی تو کالیپسو مدل 500 گزینه بسیار مناسبی برای این وزن درب ها میباشد.

    چگونه به افزایش عمر جک پارکینگی درب های تک لنگه کمک کنیم؟

    با اینکه جک های پارکینگی درب های تک لنگه طول عمر مناسبی در آپارتمان هایی با تعداد واحد کم دارند، ولی رعایت و انجام برخی کارها می تواند موجب افزایش طول عمر آنها شود. به این منظور توصیه ما به کاربان این است که:

    • از خیس کردن ریموت پرهیز کنند.
    • باتری های ریموت کنترل را به موقع تعویض کرده تا بر روی ریموت فشار زیادی وارد نشود.
    • جک را به صورت مرتب و در بازه های تعیین شده ای روغن کاری کنند.
    • چشمی جک را تمیز نگه دارند.
    • از سایبانی به منظور جلوگیری از خرابی های احتمالی چشمی جک استفاده نمایند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا