لوگو زیبادر
نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

راهنمای نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

  • مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70 چیست و چگونه نصب می شود؟

    در این مقاله از زیبادر می خواهیم شما را در نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70 راهنمایی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید. 

    راهنمای نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

    آشنایی با  نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

    سیماران یکی از شرکت های ایرانی قوی در زمینه طراحی و تولید جک درب پارکینگ ایرانی می باشد که در حال حاضر 4نمونه جک پارکینگی به نام های فراز 4S، فراز 4L، 4 و مدل N را دارد که همه ی آنها به مدار کنترل قدرتمند Q70 مجهز شده اند. این مدار کنترل به روز شده مدار کنترل Q60 سیماران است که اگر محصول شما برای قبل از سال 97 به احتمال بسیار از آن مدار کنترل استفاده گردیده است.

    شرکت زیبادر نمایندگی رسمی شرکت سیماران در شرق کشور می باشد و شما می توانید با خیالی آسوده از آن خریداری کنید.

    مزایایی که این مدار کنترل دارد:

    • قابلیت نصب بر روی انواع درب های ، دولنگه ، تک لنگه و …. 
    • و قابلیت استفاده در مکان های پر تردد. 
    • مجهز به نمایشگر ، جهت کلیه دستور العملها و اخطارهای سیستم.
    •  قابلیت نصب قفل الکترونیکی بطور مستقیم به مرکز. 
    •  امکان برنامه ریزی به دوصورت تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک. 
    •  امکان برنامه ریزی دکمه های ریموت در سه مد معمولی ، تک لنگه ای و STOP. 
    •  امکان برنامه ریزی هر کدام از جک ها به صورت جداگانه. 
    • امکان توسعه ریموت های تک دکمه ای غیر هم کد به تعداد ماکزیمم ۱۰۰ عدد یا ریموت های فابریک
    • چهار دکمه ای غیر هم کد به تعداد ماکزیمم ۲۵ عدد 
    •  امکان برنامه ریزی زمانهای رفت و برگشت بصورت جداگانه.
    •  امکان کنترل یک وسیله برقی جداگانه با ریموت.

    آموزش نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

    جک مورد نیاز بر حسب طول و وزن درب (با توجه به جدول و نمودار زیر) انتخاب می شود. 

    حتی الامکان باید نوع جک در صورت نداشتن محدودیت مکانی بزرگتر انتخاب گردد، چرا که هر چه جک بزرگتر باشد قدرت کمتری جهت باز نمودن درب مصرف و طول عمر موتورها بیشتر می شود.

    همانگونه که در شکل زیر دیده می شود انتهای جک هابرروی چار چوب درب و حتی الامکان بین دو لولای درب در مکانی که درب در آن قسمت چار چوب داشته باشد نصب گردد.

    چراغ چشمک زن در بالای چارچوب نصب می گردد. 

    چشمهای الکترونیکی به دو صورت قابل نصب می باشد : 

    1- در صورتی که درب به طرف داخل ساختمان باز شوند ، چشمها باید به گونه ای نصب گردند که باز شدن درب ها باعث انسداد دید چشمها نگردد. 

    ۲- برای نصب چشمها در بیرون درب ، بدلیل باز شدن درب ها به طرف داخل ، معمولا چشمها را درست روبروی هم در یک راستا و حداکثر در ارتفاع 60cm  از کف زمین بر روی چارچوب درب ، نصب می نمایند.

    راهنمای نصب مکانیکی جک ها:

    در صورتی که بخواهیم جک ها به درستی کار کنند و طول عمر موتورها و خود مرکز بیشتر شود بایستی جک ها طوری نصب گردند که حداقل فشار به آنها آمده و حداکثر بهره وری را داشته باشند. برای نصب جک باید دو نقطه انتخاب شود . نقطه اول انتخاب محل نصب جک بر روی چارچوب یا دیوار و نقطه دوم بر روی لنگه درب می باشد. بدین منظور جهت تنظیم اولیه جک ها ، درب ها را کاملا بسته و جک ها را کاملا باز می کنیم. سپس حدود 50mm جک ها را برای رگلاژهای بعدی به داخل می بریم (حرکت جک بصورت دستی با خلاص کردن موتورها امکان پذیر می شود). 

    سپس تکیه گاهها را داخل شکاف ابتدا و انتهای جک وصل و پیچهای آنها را می بندیم . سپس جک ها را کاملا با سطح افق تراز می کنیم (بطوریکه با اصول محاسبه ای توضیح داده شده در جداول بعدی مطابقت داشته باشد) و محل تکیه گاهها را روی چارچوب و خود درب ، معلوم و محکم سازی می کنیم . توصیه می شود جهت محکم نمودن تکیه گاهها از جوش فلز استفاده گردد).

    نحوه محاسبه محل نصب تکیه گاهها جهت جک های مدل S:

    در شکل زیر ( Fig . A ) فاصله های D, B , A به ترتیب نمایانگر:

     A. فاصله افقی بین مرکز لولای درب تا مرکز جای چرخش انتهای بازو روی تکیه گاه

     B. فاصله عمودی بین مرکز لولای درب تا مرکز جای چرخش انتهای بازو روی تکیه گاه

     D. فاصله عمودی مرکز لولای درب تا کف پایه نگه دارنده انتهای بازو 

    (فاصله افقی یعنی فاصله ، در امتداد درب بسته و فاصله عمودی یعنی فاصله ، در امتداد عمود بر درب بسته)

    جک مدل FARAZ 4S:

    اگر 0=D باشد در نتیجه A وB باید هر دو برابر با 195mm باشند و باید از تکیه گاه بصورت شکل Fig.C استفاده گردد . در این صورت جک می تواند ماکزیموم تا ۱۲۰ درجه باز شود . هرچه  Dبزرگتر شود زاویه باز شدن جک کمتر می گردد.

    در صورتیکه D = 0mm                                           در صورتیکه D = 50mm                                     در صورتیکه D = 75mm         

    در صورتیکه D = 100mm                                           در صورتیکه D = 125mm                                     در صورتیکه D = 150mm       

    در صورتیکه D = 175mm                                           در صورتیکه D = 200mm                         

    توجه:

    لازم به ذکر است برای جک مدل FARAZ4 s این رابطه در صورتیکه 0<D باشد برقرار است : A + B= 400 

    متعلقات مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

    اتصال موتورها به مرکز:

    جک های مدل FARAZ S/P بصورت راست و چپ می باشند.که جک راست به لنگه سمت راست درب و جک چپ به لنگه سمت چپ درب متصل می شود.

     نصب مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

    موتور 1: ( M1 )

    این موتور باید روی لنگه ای از درب که در ابتدا باز می شود، نصب گردد .سیم موتور را به ترمینال های M1L , M1C , M1R ( کانکتور نارنجی رنگ) مطابق شکل زیر وصل کنید. 

    موتور 2 : ( M2 )

    این موتور باید روی لنگه ای از درب که در ابتدا بسته می شود نصب گردد سیم موتور ۲ را به ترمینال های M2L , M2C , M2R ( کانکتور مشکی رنگ ) مطابق شکل زیر وصل کنید. 

    توجه:

    سیم زرد رنگ موتورها (سیم ارت) جهت محافظت از برق گرفتگی می باشد که در صورت نیاز باید به ترمینال وسط برق ورودی 220Vروی برد مرکز  Q70/1Aوصل گردد . 

     در کل اگر متوجه شدید هر یک از موتورها بر خلاف جهتی که باید ، حرکت می کند، کافیست جای سیمهای سیاه و قهوه ای را عوض کنید تا سمت حرکت بازو عوض شود.

    قیمت و خرید مدار کنترل جک پارکینگ سیماران Q70

    نحوه عملکرد سیستم در مد اتوماتیک:

     با توجه به توضیحات داده شده در بالا در صورتیک ه زیر منوی (( P3 )) را از منوی ((PA)) به صورت SI ست کنید (که از ابتدا به این صورت در کارخانه ست شده) مد عملکردی جک ها بصورت تمام اتوماتیک می شود یعنی با یک پالس استارت ، دربها باز و پس از توقف کوتاهی خودبه خود (در صورت نبودن مانعی بین چشمها یا ندادن فرمان جدیدی به سیستم دربها بسته می شوند. 

    طرز عملکرد دکمه SP ) Stop ریموت) در مد اتوماتیک:

     الف. درب ها در حالت باز شدن می باشند. 

    با زدن کلیدSP ریموت ، جک ها در حالت فعلی خود باقی می مانند و با زدن بار دوم کلید Pd یا tc روی ریموت ، جک ها برعکس حالت فعلی عمل می نمایند و درب ها بسته می شوند. 

    ب. درب ها در حالت بسته شدن می باشند: 

    با زدن کلیدSP ریموت جک ها در حالت فعلی خود باقی می مانند و با زدن بار دوم کلید Pd یا tc روی ریموت(فرقی نمی کندکدام) یا در صورت دادن پالس دستی جک هابر عکس حالت فعلی عمل می نمایند تا درب ها کاملا باز شوند و پس از مدت توقف برنامه ریزی شده درب ها بسته می شوند. 

    طرز عملکرد دکمه های دولنگه (tc ) و تک لنگه ای (Pd) در مد اتوماتیک:

     الف. دربها در حال باز شدن می باشند.

    زدن یکی از دکمه های tc یا Pd ریموت باعث توقف کامل جک ها می شود و با زدن بار دوم هر کدام از دکمه های tc يا Pd روی ریموت ، جک ها برعکس حالت فعلی عمل می نمایندو درب ها بسته می شوند. با. دربها در حال بسته شدن می باشند: زدن یکی از دکمه های tc یا Pd ریموت باعث حرکت جک ها بصورت برعکس تا باز شدن کامل درب ها می شود و سپس مجددا بطور اتوماتیک درب ها بسته می شوند.

    طرز عملکرد چشمهای الکترونیک در مد اتوماتیک (وقتی مانعی ببینند):

    اگر چشمها در مد باز وصل شده باشند (در صورت وجود مانع پیغام tAروی نمایشگرها ظاهر می شود)

    الف. دربها در حال باز شدن می باشند.

     تا زمان بر طرف شدن مانع توقف کامل جک ها ایجاد می شود ،سپس ادامه کار جک ها را داریم.

     ب. درب ها در حال بسته شدن می باشند. 

    تا زمان بر طرف شدن مانع توقف کامل جک ها ایجاد می شود و سپس درب ها بطور برعکس تا باز شدن کامل و سپس بطور اتوماتیک بسته می شوند. 

    اگر چشمها در مد بسته وصل شده باشند (در صورت وجود مانع پیغام tc روی نمایشگرها ظاهر می شود)

    الف. دربها در حال باز شدن می باشند. 

    (هیچ اتفاقی نمی افتد و جک ها به حرکت خود ادامه داده و درب ها باز می شوند. یعنی در طول باز شدن درب ، موانع ، از ادامه حرکت جک ها جلوگیری نمی کنند ).

     ب. دربها در حال بسته شدن می باشند.

     توقف موقتی ایجاد شده و بلافاصله جک ها، بطور برعکس عمل کرده و درب ها باز می شوند و تا زمانیکه مانع بر طرف نشده دربها باز می مانند و به محض برطرف شدن مانع ، درب ها بسته می شوند.

    نحوه عملکرد سیستم در مد نیمه اتوماتیک:

    با توجه به توضیحات داده شده در صورتیکه زیر منوی P3 را از منوی ((PA)) بصورت no ست کنیم ، مد عملکردی جک ها بصورت نیمه اتوماتیک می گردد ؛ یعنی با یک پالس استارت، دربها باز می شوند و باز می مانند تا پالس بعدی داده شود و دربها مجددا بسته می شوند. 

    باز هم متذکر می شویم، شروع کار با هر تعداد لنگه ( tc یا Pd ) باشد، در ادامه کار هم فرقی نمی کند کدام یک از دکمه های tc يا Pd را فشار دهیم، چون با همان تعداد لنگه تا رسیدن جک ها به موضع اولیه شروع کار خود ، عمل می نمایند . توجه شود در حالت نیمه اتوماتیک ، وقتی درب ها کاملا باز یا کاملا بسته هستند با فرمان پالس استارت جدید ، برعکس کار میکنند ، یعنی اگر بسته باشند باز می شوند و بالعکس.

    طرز عملکرد دکمه SP ) Stop ) ریموت در مد نیمه اتوماتیک

     الف. درب ها در حال باز شدن می باشند. 

    با زدن کلیدSP ریموت ، جک ها در حالت فعلی خود باقی می مانند و با زدن بار دوم کلیدPd یا tc روی ریموت، جک ها بر عکس حالت فعلی عمل می نمایند و دربها بسته می شوند.

     ب. درب ها در حال بسته شدن می باشند :

     با زدن کلیدSP ریموت ، جک ها در حالت فعلی خود باقی می مانند و با زدن بار دوم کلید Pd یا tc روی ریموت(فرقی نمی کند کدام) یا در صورت دادن پالس دستی ، جک ها برعکس حالت فعلی عمل می نمایند و درب ها باز می شوند و در همان حالت باقی می مانند. 

    طرز عملکرد دکمه دولنگه (tc ) و تک لنگه (Pd) ریموت در مد نیمه اتوماتیک:

     اگر جک ها در حال حرکت باشند، با زدن بار اول دکمه های فوق (فرقی نمی کند کدام) باعث توقف کامل جک ها می شود و زدن دوباره آنها (فرقی نمی کند کدام) باعث می شود کار ، با همان تعداد لنگه اولیه شروع کار تا بسته شدن کامل با باز شدن کامل ، بر عکس حالت قبلی ، ادامه پیدا کند. طرز عملکرد چشمهای الکترونیک در مد نیمه اتوماتیک وقتی مانعی را ببینید

    اگر چشم ها در مد باز وصل شده باشند( در صورت وجود مانع پیغام tA روی نمایشگرها ظاهر می شود)

    الف. درب ها در حال باز شدن می باشند.

    تا زمان بر طرف شدن مانع توقف کامل ایجاد شده و سپس کار جک ها ادامه پیدا می کند تا کاملا درب ها باز شوند و سپس توقف ایجاد می شود .

     ب. درب ها در حال بسته شدن می باشند .

     تا زمان برطرف شدن مانع توقف کامل ایجاد شده و سپس جک ها بطور برعکس تا باز شدن کامل درب ها عمل کرده و سپس وقتی درب ها کامل باز شدند متوقف می شوند .

    اگر چشمها در مد بسته وصل شده باشند (در صورت وجود مانع پیغام tCروی نمایشگرها ظاهر می شود)

    الف. درب ها در حال باز شدن می باشند. 

    هیچ اتفاقی نمی افتد و جک ها به حرکت خود ادامه می دهند(یعنی در طول باز شدن درب ، مانع از ادامه حرکت جلوگیری نخواهد کرد.)

     ب. درب ها در حال بسته شدن می باشند. 

    توقف موقتی ایجاد می شود و بلافاصله جک ها به طور برعکس عمل کرده و درب ها باز می شوند و درب ها باز می مانند تا زمانیکه اولا مانع بر طرف شود و ثانیا پالس استارت بعدی بیاید.

    در صورت دادن پالس استارت بدون برطرف شدن مانع و یا بلعکس در صورت برطرف شدن مانع بدون دادن پالس استارت ، موتورها عکس العملی نشان نمی دهند و توقف ادامه پیدا می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا