لوگو زیبادر
کلید خلاص کن درب پارکینگ

کلید خلاص کن درب اتوماتیک

  • کلید خلاص کن درب اتوماتیک چه کاربردی دارد؟

    پیشرفت فناوری و تکنولوژی باعث تولید نمونه های درب شیشه ای اتوماتیک شده است. درب های قدیمی که از لولا و قفل بودند منسوخ شده و جای خود را به درب های اتوماتیک و ریموتی داده اند. بسیاری از منازل از این درب های جدید بهره مند شده اند و به راحتی و امنیت بیشتری دست یافته اند.

    بعضاً ممکن است در کوچه و معابر با کرکره‌های برقی نیمه باز مواجه شده باشید. به‌طورکلی با قطع شدن جریان برق و از کار افتادن ناگهانی موتور، کرکره برقی یکباره از کار می‌افتد. این قبیل مشکلات عمدتاً برای کلید خلاص کن درب اتوماتیک منازل و مغازه‌ها رخ می‌دهد. 

    خرید کلید خلاص کن درب پارکینگ

    همیشه کسبه از بروز این قبیل مشکلات ناراضی هستند آن را معضلی در جهت کسب درآمد خود می‌دانند. زیرا ممکن است ساعات متمادی برق وصل نشود. به‌علاوه روند تعمیر موتور کرکره برقی زمان‌بر بوده و مدت زمان زیادی صرف باز و بسته کردن و تعمیر موتور کرکره برقی می‌گردد. در این‌گونه مشکلات تنها کلید خلاص کن درب اتوماتیک می‌تواند مشکل افراد را حل کند و سبب باز یا بسته شدن کرکره برقی شود.

    همان‌طور که از اسم درب‌های اتوماتیک مشخص می‌باشد، درب اتوماتیک به‌ صورت برقی و اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. همین امر باعث ایجاد نگرانی در برخی از مشریان می شود که در زمان قطع برق چگونه درب را باز یا بسته کنند. برای برطرف کردن نقصی که هنگام قطع شدن برق برای درب اتوماتیک پیش می آید، توسط طراحان و سازندگان این نوع درب ها چاره‌ای اندیشیده شده و آن مجهز شدن به کلید خلاص کن درب اتوماتیک است که باز و بسته شدن درب در زمان قطع جریان الکتریکی را امکان‌پذیر می کند.

    خرید درب برقی پارکینگی
    فرض کنید برای ساعت‌ها برق قطع‌شده و فقط یک درب اتوماتیک برای عبور و مرور افراد وجود دارد، در چنین شرایطی قطعاً عبور و مرور افراد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و عملاً امکان عبور و مرور افراد وجود ندارد.

    خرید کرکره برقی پارکینگ 

    برای کلید خلاص کن درب پارکینگ درب‌های اتوماتیک در زمان قطع جریان برق علاوه بر سیستم برق اضطراری که باز و بسته کردن آن را به‌صورت تمام اتوماتیک انجام می‌دهد، حالتی دیگر هم تعریف‌شده است به نام کلید خلاص کن،که وسیله‌ای است برای خلاص کردن درب اتوماتیک و باز و بسته شدن درب اتوماتیک به‌صورت دستی. در چنین حالتی با خلاص کردن محور گیربکس می‌توان درب را باز و بسته کرد.

    بنا به هر دلیلی ممکن است کرکره برقی از کار بیفتد. ابتدا با یک بررسی چشمی از نوع و مدل موتور مطمئن شوید. درصورتی‌که موتور کرکره برقی از نوع توبلار باشد، کار شما کمی ساده‌تر می‌گردد. زیرا خلاص کن دستی کرکره برقی در موتورهای توبلار به شکل یک قلاب است. بدین صورت که با چرخاندن قلاب به سمت راست و چپ، کرکره برقی بالا و پایین می‌رود. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از اهرم (هندل) و قرار دادن آن در قلاب به‌آسانی کرکره را به صورت دستی بالا و پایین نمایید.

    خراب شدن جک درب اتوماتیک در هر حالت و هر وضعیتی ممکن است اتفاق افتد و این موضوع حاکی از مشکل جدی نمی باشد .گاهی با برقراری تماس با نصاب ها به راحتی می توان مشکل را رفع نمود. گاهی مشکلات جک برقی بسیار پیش پا افتاده است و به راحتی قابل تعمیر می باشد البته لازم است تا ایراد آن به درستی تشخیص داده شود.در بعضی موارد  مشکلات پیچیده و نیاز به دانش تخصصی دارد که در این مواقع حتما توصیه می شود از تعمیرکاران حرفه­ ای کمک بخواهید.

    گاهی بروز حوادثی منجر به آسیب دیدن جک هیدرولیکی پارکینگ می گردد و باعث ایجاد عملکرد اشتباه در درب می شود.

    پیدا کردن ایراد در جک پارکینگ و کلید خلاص کن درب پارکینگ کار تعمیرکاران متخصص و افراد حرفه ای می باشد. با این اوصاف می توان با کمی بررسی برخی از مشکلات را شناسایی کرد. رایج ترین ایرادات در جک بازویی شامل باز و بسته نشدن درب، کار نکردن کلی جک، داغ کردن آن، ایجاد صدای بلند، مشکل در برد، مشکل در ریموت و … می باشد که در ادامه  علت بروز برخی از این ایرادات را بیان می نماییم .

    1- صدای بلند موتور جک می تواند در اثر شل شدن پیچ بدنه و یا عدم جای گیری صحیح موتور در محل مناسبش می باشد.

    2- داغ کردن بیش از حد موتور جک پارکینگ در اثر ایراد استاتور رخ می دهد.

    3- کار نکردن موتور هم علل مختلفی مانند قطعی سیم های داخلی مدار و … می باشد.

    فیوز شیشه ای داخلی مدار فرمان را بررسی نمایید

     

    همه ی مدارهای فرمان جک های پارکینگی 220 ولت استاندارد از فیوز شیشه ای اضطراری به روی مدار فرمان می باشد که در این مرحله باید بررسی شود. فیوزهای شیشه ای، با متصل بودن رشته سیم نازکی که از وسط آن رد شده سالم بودن آن را می توان تشخیص داد. اما بهترین و مطمئن ترین راه برای تست فیوز استفاده از اهم تر است که با گرفتن بیزر یا همان بوق در دوطرف فیوز می توان سالم یا قطع بودن فیوز را تشخیص قطعی داد. در غیر این صورت هیچ تشخیصی قطعی و دقیق نمی باشد.

    • موتور کار نمی کند، یک سیم از داخل قطع شده می باشد .
    • یکی دیگر از انواع خرابی­های جک درب اتوماتیک به گوش رسیدن صدای بلند هنگام کارکرد است که برای مواقعی بیشتر شاهد رخ دادن آن هستیم که یا بلبرینگ خشک شده، فرم اولیه و استاندارد خود را از دست داده، بدنه و استاتور با همدیگر برخورد دارند و همین اصطکاک صدای بلند را ایجاد می­ کند، پیچ بدنه شل شده و یا اینکه روتور از جای خود درآمده و تراز نیست.موتور صدای بلندی ایجاد می کند ، در این صورت بلبرینگ ها خشک یا از فرم خارج شده یا بدنه روتور و استاتور باهم اصطکاک دارند ،پیچ بدنه محکم نیست یا روتور درست در جای خود قرار نگرفته است.
    • موتور در جا کار می کند، در این حالت کلید خلاص کن بیرونه ،محور کلید خلاص کن خم شده ،سیستم انتقال قدرت گریبکس به پیستون هرز شده است.
    • کلید درون قفل گیر کرده، محور کلید خلاص کن خم شده است.

    1- نصب قفل بر روی کرکره برقی؛ با این کار به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از خلاص کن دستی کرکره برقی استفاده کرد. زیرا در این صورت درب قفل بوده و در صورت دسترسی به موتور و خلاص کردن آن نمی‌توان وارد محیط شد. این کار اغلب به‌منظور جلوگیری از ورود سارقین به منازل، مجتمع‌های تجاری و مسکونی، پاساژها، فروشگاه‌ها و … صورت می‌گیرد.

    2- جداسازی خلاص کن دستی از موتور توبلار؛ در این حالت دیگری نیاز به نصب قفل روی کرکره برقی نیست. چرا که خلاص کن از موتور جدا شده و به هیچ عنوان به صورت دستی نمی‌توان کرکره برقی را باز کرد.

    3- افزودن سیستم برق اضطراری (UPS) به موتور توبلار؛ با افزودن سیستم برق اضطراری و باطری به موتور توبلار می‌توان کاری کرد تا در هنگام قطع برق کرکره برقی بدون اعمال هیچ نیروی انسانی باز و بسته شود. انجام این کار مستلزم صرف هزینه بیشتری نسبت به دو روش قبل است و اغلب به منظور حذف کلید خلاص کن درب پارکینگ از آن استفاده می‌شود.

    زمانی که  ریموت را بررسی کردید و سالم بود لازم است که گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک نموده و وقتی دکمه ای از ریموت را لمس می کنید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود و این عمل حاکی از آن است که  هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز سالم می باشند و دستگاه مرکزی آن را اجرا کرده پس آن هم سالم می باشد ولی در صورتی که از دستگاه مرکزی صدایی شنیده نشد یا باید اول فیوز را چک کنیم که اگر آن هم سالم بود ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد.درصورت سالم بودن فیوز ممکن است ایراد از بردمدار یا سیم های ورودی به آن باشد که باید حتما توسط تعمیرکار جک مربوطه درست گردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا