لوگو زیبادر
جک پارکینگ بازویی

کاربرد جک پارکینگ بازویی

  • کاربرد جک پارکینگ بازویی در چه مکان هایی می باشد؟ به صورت کلی جک پارکینگ بازویی چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟ 

    در این مقاله می خواهیم به شما عزیزان توضیح دهیم که کاربرد جک پارکینگ بازویی چیست و نصب آن چگونه است؟ با زیبادر همراه باشید.

    کاربرد جک پارکینگ بازویی

    بررسی کاربرد جک پارکینگ بازویی

    جک پارکینگی در واقع وسیله ای است، که بر پشت درب ورودی نصب می شود، این جک ها در زمان فشردن دکمه ریموت ، با کمک نیروی برق فشاری را بر درب ورودی وارد می کند، و درب ورودی را به صورت اتوماتیک باز و بسته می کند، در واقع می توان گفت، جک ها یکی از قطعات اصلی درب های اتوماتیک می باشند.
    قبل از اینکه با کاربرد جک پارکینگ بازویی آشنا شوید بهتر است در مورد خود جک بازویی توضیح دهیم.

    جک بازویی پارکینگی قابلیت نصب بر روی درب‌های بزرگ تک لنگه یا دو لنگه را دارد و وظیفه حرکت درب به‌صورت خودکار، بر عهده آن است. به بیان ساده‌تر، باز و بسته شدن درب، ناشی از فشار این جک‌ها بر روی آن خواهد بود.

    در این درب‌ها، نیروی الکتریکی تولیدشده در مرکز فرمان، انرژی لازم برای حرکت آن‌ها را فراهم می‌کند. جک بازویی پارکینگی به صورت مکانیکی یا هیدرولیکی، انتقال این نیرو را از مرکز فرمان به لنگه‌های درب بر عهده دارد.

    این جک‌ها نیاز به نگهداری و مراقبت پیوسته دارند. در صورت استفاده از روغن در جک بازویی پارکینگی، ضروری است که میزان روغن جک‌ها و کیفیت آن به صورت دوره‌ای بررسی شود. اهمیت این بررسی در جاهای سردسیر و گرمسیر، نمود بیشتری پیدا می‌کند. معمولاً پیشنهاد می‌شود که در محیط‌های سردسیر با دمای پایین، از جک بازویی دارای روغن استفاده نشود!

    این جک بازویی دارای تشابهی با جک الکترومکانیک دارد و هیچ تفاوتی بیناین دو از نظر مصرف کننده دیده نمی شود اما اگر دقت کنید متوجه می شوید که بازوهای جک هیدرولیک تفاوت زیادی با جک پارکینگ الکترومکانیک دارد. 

    به عنوان مثال بر روی بازوهای جک هیدرولیکی پیچی در جهت فشار روغن وجود دارد که از شفت نارکتر تو پر بهره مند می باشند. از نظر سیستم کارکرد به این شکل است که الکتروموتور، با فشار زیاد روغن را وارد سیلندر کرده و با این سیستم به ظاهر ساده شفت ها باز و بسته می شوند. 

    به توجه به توضیح بالا متوجه شدید که گیربکس حذف شده و روغن مایعی تراکم ناپذیر جایگزین آن شده است. 

    این امر باعث شده تا تولید کنندگان جک پارکینگ هیدرولیکی را با هر توانید عرضه کنند و نصاب می تواند با استفاده از همان پیچ سرعت باز و بسته شدن جک برقی بازویی را تغییر دهد این مورد در سیستم جک بازویی الکترومکانیک به هیچ وجه وجود ندارد. 

    مزایا و کاربرد جک پارکینگ بازویی: 

    – برای مکان هایی که تردد بسیار بالاست گزینه ی مناسبی است. 

    – در وزن های مختلف خیلی کم تا خیلی بالا قابل تولید است.

    – استهلاک بسیار پایین به همراه صدای کمی دارد. 

    معایب :

    – قیمت بالایی نسبت به دیگر انواع جک بازویی پارکینگ دارد. 

    – به سرویس دوره ای ماهانه و فصلی احتیاج دارد تا مشکلی برایش پیش نیاید.

    – جک هیدرولیکی در داخل تولید نمی شود که این باعث می شود قیمت بالایی داشته باشد.

    جک بازویی از طراحی و مکانیزمی خاص برخوردار بوده که  در عملکرد آن متوجه خواهید شد.  مهم ترین کاربردش در درب پارکینگ ساختمان ها و حتی پارکینگ های عمومی است ولی نمونه هایی از آن در  ساختمان ها استفاده یم شود که سخت در نگه داشتن درب های قدیمی خود پابرجا بوده و می خواهند آن را تا ابد حفظ کنند.

    اما شما بعد از مدتی از آن خسته می شوید و می خواهید تعویض صورت گیرد ،تنها با نصب جک برقی می توانید آن را حالت اتوماتیک قرار دهید و با کمک ریموت آن را باز و بسته کنید کار را هم برای خودتان و هم دیگران ساده تر خواهید کرد.

    بعضی از شما مشتریان عزیز  درب قدیمیتان را نگهدارید و فقط حالت اتوماتیک را برای آن فراهم کنید. مطمئن باشید با نصب جک بازویی دیگر نیازی نیست درب های قدیمی را تعویض نمایید، در واقع نیروهای متخصص جک ها را نصب می کنند و حالت اتوماتیک را برای درب پارکینگ ساختمان شما فراهم می سازند.

    اهمیت وجود جک بازویی پارکینگ زمانی احساس خواهد شد که باران یا برف شدید در حال بارش باشد و شما بدون اینکه از خودروی خود پیاده شوید با فشردن دکمه ی روی ریموت در برقی به راحتی درب را باز و بسته می کنید.

    1. افزایش رفاه مصرف کنندگان در تابستان و زمستان
    2. عدم نیاز ترک خودرو و در اصل راحتی مصرف کننده

    البته اگر تنظیمات به طوری تعریف شده باشد که بعد یک تایم مشخص بسته شود امنیت بیشتری نیز برقرار است.

    اگر درب ها روان کار کند و به آن رسیدگی شود سال ها می توان از این درب ها استفاده کرد.

    کاربرد جک پارکینگ بازویی چیست؟

    جک بازویی درب از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

    اجزای موجود در جعبه جک بازویی درب عبارتند از:

    · جک بازویی: جک بازویی وسیله‌ای برای منتقل کردن نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است.

    · ریموت کنترل: ریموت کنترل وسیله‌ای برای ارتباط کاربر با مرکز فرمان است.

    · چشمی: چشمی با برخورداری از سیستم مادون قرمز، با تشخیص عابر یا مانع، از باز و بسته شدن درب جلوگیری کرده و مانع از وارد شدن صدمه به خودرو توسط درب می‌شود.

    · مرکز فرمان: کار مرکز فرمان، ارسال پیامی مبنی بر باز و بسته شدن درب و توقف جک‌ها است و به نوعی برقرار کننده ارتباط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ به شمار می‌رود.

    · فلاشر: فلاشر با قرار گرفتن در حالت چشمک‌زن، پیام مرکز فرمان را نشان می‌دهد.

    مهم ترین کاربرد جک پارکینگ بازویی

    افزایش رفاه مصرف کنندگان در تابستان و زمستان

    عدم نیاز ترک خودرو و در اصل راحتی مصرف کننده

    البته اگر تنظیمات به طوری تعریف شده باشد که بعد یک تایم مشخص بسته شود امنیت بیشتری نیز برقرار است.

    اگر درب ها روان کار کند و به آن رسیدگی شود سال ها می توان از این درب ها استفاده کرد.

    راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

    مزایای استفاده از جک پارکینگ بازویی

    – طول عمر بالایی دارند
    – بالا بردن امنیت
    – فراهم آوردن رفاه بیشتر برای ساکنین

    چگونگی نصب جک پارکینگ بازویی

    در زمان نصب باید یک سری از تمهیدات لازم را در مکان نصب درب اتوماتیک فراهم کرد، تا درب اتوماتیک به درستی نصب شود، و راحتر به صورت خودکار باز و بسته شود.

    1-بررسی و موقعیت مکانی

    در ابتدا باید موقعیت مکان مربوطه را بررسی کرد، به این دلیل که جک پارکینگ بازویی روی کلافه درب ورودی نصب می شود، باید درب ورودی ابعاد و اندازه متناسب با نصب جک ها را داشته باشد.دیواره های کنار درب ورودی نیز باید بررسی شود، تا بتوان پایه های عقب را با زاویه مناسب و در جای دقیق در پشت درب ورودی قرار داد.

    2-کنده کاری

    باید در محل نصب جک بازویی در محل مربوطه کنده کاریهای لازم را انجام داد، با توجه به دفترچه راهنما عمل کنید و اندازه و ابعاد را با توجه به دفترچه راهنما بررسی کنید، تا در زمان کنده کاری دچار اشتباه نشوید.اگر ساختمان شما قدیمی می باشد، و بر روی دیوار ساختمان شما بیس پلیت نصب نشده است، باید در ابتدا پلیت را بر روی دیوار در جهت نصب پایه عقب بازو جک پارکینگی بر روی دیوار آماده سازی کرد.

    قت داشته باشید، که مناسبترین پلیت برای آماده سازی زیر سازی پایه عقب، نبشی یا ناودانی و پلیتی می باشد، که دارای ضخامتی به قطر یک سانتیمتر می باشد.در واقع یک سمت پلیت از طرف میلگرد به صورت زاویه دار در دیوار فرو می شود، و از طرف دیگر به قوطی درب جوش می شود.

    3-قرار دادن پایه ها و زاویه دادن به پایه ها

    در این مرحله باید پایه ها بر روی درب ورودی نصب شود، به همین خاطر طبق دفترچه راهنما پیش روید، و با توجه به زاویه باز شدن درب ورودی، پایه عقب را در فاصله 14 سانتیمتری لولا روی پلیت جوش کنید.برای اینکه اشتباهی پیش نیاید بهتر است، قبل از جوش کامل پایه عقب، ابتدا خال جوش کرده و بعد از اطمینان کامل جوشکاری نهایی را انجام دهید.

    بعد از جوش دادن پایه عقب، نوبت به نصب پایه جلو است، در این قسمت دقت کنید، و پایه جلو را با دقت روی بازو قرار داده و سپس جک را خلاص کنید، و بعد از آن شفت جک را به صورت دقیق ببندید، و درب ورودی را تا حداکثر زاویه مورد نیاز باز کنید.

    در همین وضعیت پایه جلو را به آرامی بر روی درب با خال جوش به مدت چند دقیقه در حالت ثابت نگه دارید، همین طور  که پایه جلوی را بر روی درب نگه اشته اید، در همین لحظه درب ورودی را یک بار باز و بسته کنید، و با دقت بررسی کنید، اگر درب ورودی بدون هیچ مشکلی باز و بسته می شود، بهتر است، بازوها را از روی پایه ها برداشته و پایه ها را به طور دقیق و محکم بر روی درب نصب کنید.

    4-نصب چشمی، فلاشر و تابلو فرمان

    در این قسمت نوبت به نصب دیگر اجزاء جک پارکینگی بازویی می رسد، دقت داشته باشید، که مدار کنترل درب اتوماتیک در نزدیکی برق ورودی وصل شود، باید به این نکته دقت داشته باشید، که مدار کنترل نباید در جایی نصب شود، که برای باز و بسته شدن درب ورودی ایجاد مشکل کند، و بهتر است، در فاصله 150 تا 160 سانتیمتری زمین نصب شود.

    برای نصب چشمی با فتوسل بر روی درب ورودی دقت داشته باشید، که چشمی را در فاصله 40 سانتیمتری از زمین نصب کنید، و سیم خروجی نیز باید در زیر چشمی تعیبه شود، تا در زمان های بارندگی آسیبی به سیم خروجی چشمی وارد نشود.فلاشر نیز باید در روی پیشانی درب ورودی نصب شود، تا بعد از هر باز و بسته شدن فلاشر به حالت خاموش و روشن شدن از چند متری مشخص باشد.

    5- سوراخ کاری و سیم کشی

    در این قسمت باید سیم کشی انجام شود، اگر ساختمان نوسازی دارید و از قبل سوراخ هایی را در مکان مربوطه برای سیم کشی درب ورودی ایجاد کرده اید، کار شما راحت تر می شود، و نیاز به کنده کاری دوباره دارید.اما در ساختمانی که تمهیدات اولیه از جمله سوراخ و کنده کاری انجام نشده، بهتر است، از چهار چوب درب سیم کشی شروع شود، و با کمک یک دریل مسیر عبور سیم را سوراخ کرد تا کار به صورت تمیز و مرتب انجام شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا