لوگو زیبادر
ویژگی پرده هوا

ویژگی پرده هوا

  • ویژگی پرده هوا

    ویژگی پرده هوا چه چیزهایی می‌باشد؟ آیا خرید پرده هوا حوب است؟ قیمت خرید پرده هوا چقدر است؟

    قبل از اینکه ویژگی پرده هوا را توضیح دهیم به صورت مختصر در مورد آن و کاربردها و نحوه ی کار کردنش صحبت می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید. 

    ویژگی پرده هوا

    معرفی پرده هوا

    مسلما شما دوست ندارید در یک روز سرد زمستانی هوای بیرون به محیط کار یا زندگی شما نفوذ کند. همینطور زمانیکه در یک روز گرم تابستانی تلاش زیادی کرده اید تا محیط را خنک کنید، دوست ندارید این هوای مطبوع از محیط شما خارج شود. پرده هوا دقیقا همان دستگاهی است که دراین کار به شما کمک می‌کند. پرده هوا یا درب هوا وسیله ای است که با ایجاد یک جریان هوای پرفشار، باعث تفکیک جریان هوای داخلی و خارجی وعدم نفوذ حشرات می‌‍شود.

    پرده هوا از سری سیستم های تهویه مطبوع پرکاربرد در مکان های عمومی و پررفت وآمد به شمار می آید. اما اساس کار این سیستم ها به چه شکل است و از چه نظر استفاده از آنها حائز اهمیت می باشد.

    پرده هوا اصولاً به دستگاهی گفته می شود که به وسیله دمیدن هوا با سرعت بالا درزمانی که درب ورودی باز است برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر به لحاظ دمایی مورداستفاده قرار می گیرد. درواقع این دستگاه به یک فن هوا دهی قدرتمند مجهز می باشد که به وسیله آن، جریان پر فشار هوا را برای پرتاب به سمت زمین ایجاد می کند و هوایی مطبوع را برای افراد ایجاد می نماید. همچنین لازم به ذکر است که عموماً رایج ترین کاربرد آن به صورت یک فن دمنده رو به پایین است که بالای درب ورودی یک ساختمان نصب می‌شود.

    ویژگی‌ پرده هوا چیست؟

    • کاهش مصرف انرژی
    • مناسب محیط های شلوغ و پرتردد
    • مانع ورود حشرات و موجودات ریز می‌شود
    • مناسب فروشگاه های زنجیره‌ای
    • پاساژها
    • بیمارستان
    • کارخانجات مواد غذایی
    • ایجاد هوای تمیز و عاری از آلاینده
    • حفظ سلامت ساکنین
    • مقرون به صرفه
    • افزایش آرامش و آسایش
    • جلوگیری از ورود گرد و غبار: فضای بیرونی مملو از ریزگردها، دود، گرد و غبار و گاز های احتراق اتومبیل ها می باشد که با باز شدن درب براحتی وارد فضای داخلی می ‌شوند و امری ناخوشایند به شمار می آید. با نصب پرده هوا این معضل حل شده و تا حد قابل توجهی  انواع آلودگی  های هوای محیط را  در فضای داخلی نخواهیم داشت.
    • حفاظت از هوای مطبوع داخلی: دارندگان مکان های عمومی سعی بر آن داشته که با رعایت اصول ، هوا و دمایی یکنواخت در فضای داخلی ایجاد کنند. به همین جهت حفظ و نگهداری هوای ایجاد شده از نکات حائز اهمیت به شمار می آید. با نصب پرده هوا ، ایجاد جریان هوا از خروج هوای مطبوع داخل به فضای بیرون جلوگیری می‌کند.

    به طورکلی هوای خروجی از دستگاه پرده هوا به علت داشتن وزن و سرعت زیاد، دارای انرژی بوده به طوری که در دهانه ورودی یک پرده نامرئی از هوا، مابین دو فضای داخل و خارج ایجاد می گردد. جالب است بدانید که پرده هوا در حقیقت جریانی از هواست که دو منطقه سرد و گرم را از هم جدا می کند؛ بنابراین استفاده از چنین مکانیسمی در جهت ذخیره سازی انرژی صفحه ی هوا، هزینه های گرم سازی و سردسازی را تا بالای ۸۰ درصد کاهش می دهد درحالی که هوای داخل را نگه می دارد و آسایش و راحتی برای افراد به وجود می آورد.

    قیمت خرید پرده هوا چقدر است؟

    قیمت‌ها با توجه به نوع پرده هوایی که شما مد نظر دارید متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از قیمت‌های خرید پرده هوا با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان داشته باشید. 

    انواع مدل ها و ویژگی پرده هوا 

    با توجه به کابرد گسترده ی پرده هوا air curtain و استفاده در مکان های مختلف بدیهی است که در مدل های مختلفی تولید و عرضه شوند. به طور عمده این سیستم ها در مدل های تجاری و یا صنعتی تقسیم بندی می شوند. تفاوت این دو مدل در این است که مدل اداری – تجاری همانطور که از نامش پیداست در فضاهای تجاری از قبیل پاساژ ها، مراکز خرید، فرودگاه ها، سالن های بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به محل قرار گیری آنها در ابعاد و حجم کوچک تری طراحی و ساخته می شوند همچنین از ظاهری زیبا و لوکس بهره می‌برند. همچنین میزان مصرف برق در این مدل بسیار کمتر از مدل صنعتی آن می‌باشد. همچنین از ویژگی های مدل اداری – تجاری می توان به امکان نصب کویل آب همچنین هیتر برق به منظور ایجاد هوایی گرم و یا خنک نام برد. از دیگر موارد استفاده از این سری سیستم ها تهویه مطبوع همانطور که اشاره شد در زمینه ی صنعتی از قبیل کارخانه جات مواد غذایی، سوله های بزرگ، سردخانه ها بوده که این مکان ها به طور عمده ارتفاع سقف و در ورودی بیش از 3 متر می باشد، همچنین اهمیت اتلاف انرژی در این محیط ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین حفظ بهداشت محیط در واحد های تولید مواد غذایی موجود شده اکثر آنها از این تجهیزات استفاده نمایند. پرده هواصنعتی با توجه به ارتفاع و عرض در ورودی همچنین همچنین متناسب با فشار باد و حجم هوای فضای داخلی توسط سازنده های مختلف طراحی و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. 

    • جزء دمنده

    همان طور که گفته شد، پردۀ هوا، به منظور جداسازی دو فضا از یکدیگر مورداستفاده قرار می گیرد؛ که این کار با استفاده از یک دستگاه دمنده امکان پذیر می شود. به این شکل که دستگاه دمنده معمولاً در بالای درب نصب شده و زمانی که شروع به کار می کند، جریان هوا را به صورت عمودی و به سمت پایین هدایت می نماید. درنتیجه همین جریان هوا، سبب جداسازی فضا در دو طرف در می گردد.

    • جزء مکنده

    معمولاً این بخش از دستگاه در پایین دستگاه دمنده نصب شده و هوای جریان یافته از دستگاه دمنده را به سمت خود هدایت می کند. به گونه ای که جریان هوا با سرعت و تداوم بیشتری بین دو دستگاه دمنده و مکنده برقرار می شود.

    همچنین به طورکلی سه مسیر برای حرکت و تخلیه هوا از طریق دستگاه پرده هوا به محل موردنظر وجود دارد که شامل:

    • تخلیه هوا به صورت افقی از بالا به پائین
    • تخلیه هوا به صورت افقی از پائین به بالا
    • تخلیه هوا به صورت عمودی ازیک طرف به طرف دیگر
    • پرده هوا تجاری – اداری : در طراحی و ساخت پرده هواهای تجاری – اداری به زیبایی و شکل طراحی اهمیت بیشتری داده می شود. همچنین در این حالت دستگاه باید فضای کمتری را اشغال کرده و میزان مصرف برقش نیز کمتر باشد. در برخی از مدل های تجاری-اداری می توان دستگاه پرده هوا را به کویل های حرارتی نیز تجهیز کرد که برای فصل های سرد سال قابل استفاده باشند.

    راهنمای خرید پرده هوا گرمایشی

     

    شرکت زیبادر با داشتن سابقه چندین ساله در فروش انواع پرده هوا می‌تواند به شما عزیزان در خرید بهترین و مناسب ترین پرده هوا کمک کند. 

     

    بعد از اینکه ویژگی‌ پرده هوا را بررسی کردیم لازم است در مورد خرید آن هم نکاتی را ذکر کنیم:

    نکاتی در باره خرید دستگاه پرده هوا

    به طورکلی برای انتخاب و خرید هر نوع محصولی باید ابتدا یکسری از اطلاعات و نکات لازم را جهت یک خرید موفق در نظر گرفت که دستگاه پرده هوا نیز شامل آن می شود. در همین راستا نیز باید مطرح کرد که:

    1. دقت داشته باشید که انتخاب پرده هوا، به شکل مناسبی صورت بگیرد، چراکه با یک انتخاب درست و باکیفیت می تواند در کاهش میزان مصرف انرژی دستگاه های تهویه بسیار موفق عمل کند.

    خرید پرده هوا

    1. دقت کنید که بین کاربرد و هدف استفاده از ویژگی پرده هوا باید تناسب وجود داشته باشد. برای مثال نصب یک دستگاه با قدرت دمندگی پایین، ممکن است نتواند جلوی نفوذ جریان هوای سرد را به خوبی بگیرد و یا نصب یک دستگاه تجاری و اداری با دمندگی بالا در ارتفاع کم، موجبات آزار افراد را فراهم کند؛ بنابراین برای اینکه بهترین نتیجه را از نصب این دستگاه بگیرید، بهتر است در زمان انتخاب دستگاه، مدلی را انتخاب کنید که تمام عرض درب را پوشش دهد.
    2. برخی از مدل های موجود دارای کویل های حرارتی یا اسپری آب می باشند بنابراین با توجه به نیاز خود در هنگام انتخاب به این مورد نیز دقت داشته باشید.

    اما در کنار این عوامل، عوامل تعیین کننده دیگری هم وجود دارد که باید برای انتخاب پرده هوای مناسب موردتوجه قرار گیرد که برخی از این عامل عبارت اند از:

    • بررسی تعداد و موقعیت در های ورودی
    • نوع درب ورودی (دستی، اتوماتیک، یا گردان)
    • تعداد طبقات ساختمان و شیوه ارتباط بین طبقات (پله، پله برقی و یا آسانسور)
    • نوع و میزان قدرت برق ساختمان
    • ارتفاع از بالای درب تا کف زمین
    • عرض درهای ورودی
    • میزان دما و رطوبت در محیط بیرونی ساختمان
    • نوع کسب وکار، وسایل و سبک چیدمان فضای داخلی

    اگر سوالی در مورد ویژگی پرده هوا دارید با ما در میان بگذارید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا