لوگو زیبادر
نصب راهبند پارکینگ در مشهد

نصب راهبند پارکینگ در مشهد

  • نصب راهبند پارکینگ در مشهد

    نصب راهبند پارکینگ به چه صورتی می‌باشد؟ راهبند پارکینگ وسیله ای جهت کنترل تردد وسایل نقلیه می‌باشد که بهترین وسیله کنترل تردد برای پارکینگ های عمومی پرتردد می‌باشد که امکان اتصال به انواع سیستم های کنترل تردد را داراست. در واقع راهبند به مانند یک حصار یا مانع طبیعی در ورودی قرار می‌گیرد. راهبند پارکینگ یکی از جدیدترین اختراعات بشر محسوب می‌شود که بسیار پرکاربرد است.

    یکی از انواع راهبندهایی که تولید می‌شود، راهبند برقی مخصوص پارکینگ است. لازم به ذکر است که این مدل راهبند را می‌توان با توجه به میزان بودجه تغییر داد یا این‌که به کلی آن را تعویض کرد. دقت داشته باشید که در گذشته به جای استفاده از راهبندهای مخصوص پارکینگ، از روش‌های دیگر مانند مخروط‌های پلاستیکی یا سایر مانع‌هایی که از ورود ماشین‌ها جلوگیری کنند، استفاده می‌شد. در ادامه به توضیح انواع راهبندها می‌پردازیم. با زیبادر همراه باشید.

    نصب راهبند پارکینگ

    ویژگی‌های نصب راهبند پارکینگ چیست؟

    از ویژگی های راهبند اتوماتیک می‌توان به توانایی کنترل رفت و آمد خودروها و مدیریت هم زمان چند راهبند اتوماتیک در ورودی و خروجی و همچنین بی نیازی از اپراتور در صورت استفاده از سامانه ی پارکینگ هوشمند اشاره کرد. همچنین میتواند ورود و خروج پرسنل را زیر نظر داشته باشد و ثبت نماید. راهبندهای اتوماتیک دارای دوربین می‌باشند که امکان تطبیق پلاک ماشین ها در هنگام ورود و خروج را فراهم می‌سازد و از این طریق باعث جلوگیری از سرقت و سواستفاده می‌شوند.

    راهبند هایی با کنترل از راه دور، برای کنترل دسترسی به محیط های حفاظت شده، و مدیریت ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برای بسیاری از برنامه های کاربردی ایده آل می‌باشند. جهت ورودی به مناطق صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. راهبندها جهت حفاظت و کنترل دسترسی به مکان هایی با دارایی های با ارزش راه حل مناسبی می‌باشند. امنیت سیستم اتوماتیک و ضد برخورد راهبند، برای مکان هایی که سطح بالایی از امنیت را نیاز دارند، بسیار ایده آل و کاربردی می‌باشد.

    راهبند اتوماتیک وسیله ای بعنوان گیت تردد خودرو است که دارای میله بازویی در جلوی پارکینگ برای کنترل ورود و خروج ماشین به داخل آپارتمان، مجتمع مسکونی و تجاری، بیمارستان و کارخانه ها قرار می‌گیرد و در این راستا ایمن صنعت مرکز فروش راهبند برقی برند های ایرانی و خارجی به همراه نصب در تمام نقاط کشور می‌باشد. راهبند Barrier که بعنوان مانع تردد ایست خودرو در ورودی درب پارکینگ بصورت ریموت دار بوم بازو بالا و پایین می‌گردد.

    نصب راهبند پارکینگ در مشهد

    انواع راهبند اتوماتیک چیست؟

    راهبند وسیله ای است که با به کار بردن آن می توان ورود و خروج وسیله نقلیه را کنترل کرد. راهبند اتوماتیک که بیشترین کاربرد را برای پارکینگ های عمومی پرتردد دارد می تواند به دستگاههای کنترل تردد نیز متصل گردد. راهبند مدل‌های متفاوتی را دارد.

    راهبند اهرمی اتوماتیک:‌ این نوع راهبند ها با فناوری روز دنیا ساخته شده است و با تمامی فناوری های مدارهای الکترونیکی سازگار است. به همین دلیل هم، این دستگاه می‌تواند به صورت خودکار یک کنترلگر خوب به حساب آید و استفاده از این وسیله تضمین گر کار شماست. نکته ی دیگر درباره ی راهبند های اهرمی این مورد است که، دستگاه از امنیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که به افراد مسئول این امکان را می‌دهد که بتوانند به بهترین نحو وضعیت را کنترل کرده و بهره بری بهتری را داشته باشند.

    این راهبند‌ها در طول‌های مختلف وجود دارند. مشتری‌ها با توجه به مقداری که در نظر دارند می‌توانند طول آن را سفارش دهند.  این نوع راهبند ها را می‌توان با یک کلید دستی و یا همان کنترل از راه دور، هدایت و مورد استفاده قرار داد. راهبندهای اهرمی درقدیم به صورت دستی باز و بسته می‌شدند که امروزه انواع اتوماتیک آن قابل استفاده می‌باشد.

    راهبند زنجیری:‌ همانطور که برای راهبند های اهرمی مزیت ها و کارآمدی های زیادی را ذکر کردیم، راهبند زنجیری نیز از تمامی آن مزیت ها برخوردار است. از این مدل در محیط هایی که عرض زیاد دارند و بادخیز هستند و همچنین در اماکنی که فضایی برای بالا رفتن تیرک وجود ندارد به خوبی استفاده می‌شود. دو کابین ستونی در طرفین نصب می‌شود و یک زنجیر این دو کابین را به هم وصل می‌کند برای عبور با شل کردن زنجیر توسط موتور، راه هموار شده و با کشیدن زنجیر راه بسته می شود. طول راهبند های زنجیری را می‌توان ۶ تا ۱۶ متر افزایش و ارائه داد. در مدل زنجیری تمامی وسایل به کار رفته از جنس آهن بوده اند که جاگزین اهرم در مدل های اهرمی میشوند.

    راهبند اتوماتیک: راهبند ستونی (بولارد) در مکان هایی با امنیت بالا و همچنین باز و بسته شدن مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. راهبند ستونی یکی از انواع مطمئن راهبندها جهت کنترل تردد وسایل نقلیه به دلیل داشتن بدنه فولادی، می باشد. طراحی راهبند بولارد به صورتی است که ستونی از فولاد ( سیلندر ) به ارتفاع متغیر ۶۰ سانتی متر تا ۱۲۰ سانتی متر و قطر متغیر ۲۸ تا ۳۸ سانتی متر، درون فنداسیون طراحی شده در درون زمین قرار می‌گیرد و در صورت لزوم به صورت اتوماتیک به داخل زمین فرو می‌رود و یا از زمین خارج می شود و به نوعی راه را بدین واسط می‌بندد. در زمان برخورد شدید وسیله نقلیه با بدنه ی فولادی راهبند ستونی، وسیله نقلیه دچار آسیب شدیدی می‌شود، البته خود بدنه ی فولادی راهبند نیز آسیب می‌بیند ولی همچنان مانعی برای عبور وسیله ی نقلیه می‌باشد. طراحی راهبندهای ستونی به گونه ای است که علاوه بر اینکه از آنها برای کنترل تردد نرمال در مجتمع های مسکونی، تجاری و عمومی استفاده میشود، کاربرد عمده ی دیگری نیز دارد و آن استفاده جهت کنترل تردد ضد تروریست در مکان هایی خاص با امنیت بالا به عنوان مثال مکان های نظامی و سفارت خانه ها می‌باشد. سیلندری با ضخامت بالاتر برای ساخت راهبندهای بولارد ضد تروریست استفاده می‌شود. این مدل از راهبند کامیون هایی با وزن حدود ۷۰۰۰ کیلوگرم با سرعت متوسط ۵۰ کیلوگرم بر ساعت را به راحتی متوقف می‌کنند.

    نصب راهبند پارکینگی به چه صورتی است؟ برای نصب راهبند پارکینگی باید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. هزینه نصب راهبند پارکینگ هم برای هر پروژه کاملا متفاوت می‌باشد. بر اساس نوع پروژه هزینه نصب راهبند پارکینگی متفاوت می‌باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا