لوگو زیبادر
درب کشویی اتوماتیک

درب کشویی اتوماتیک چیست؟

  • درب کشویی اتوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟ برای خرید درب کشویی اتوماتیک چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ 

    به صورت کلی درب اتوماتیک بسیار پرکاربرد می باشد. درب اتوماتیک از هر نوعی که باشند وسیله ای موثر برای تسهیل دسترسی بازدیدکنندگان به مراکز است. اینها به لطف تشخیص دقیق عبور به راحتی باز می شوند. آنها به کاربران اجازه می دهند درب را بدون دست باز کنند. مشتریان به درب آن دست نزنند تا از آلودگی احتمالی کووید-19 یا سایر بیماری ها جلوگیری شود. استفاده از این مدل درب همچنین در موسساتی که عموم مردم اغلب مشغول هستند، مانند سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌ها بسیار مفید است. مشتریان می توانند با چرخ دستی خرید خود وارد و خارج شوند. این باز شدن خودکار همچنین دسترسی آسان افراد با تحرک کم را تضمین می کند.

    درب کشویی اتوماتیک  چیست؟

    در این مقاله می خواهیم شما را با درب کشویی اتوماتیک آشنا کنیم. با زیبادر همراه باشید.

    درب های اتوماتیک توانسته اند در بسیاری از بخش ها محبوبیت بیشتری پیدا کنند که از جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد.

    1. سوپرمارکت ها
    2. مراکز خرید
    3. هتل ها
    4. داروخانه ها

    راهنمای خرید درب اتوماتیک پارکینگ

    هر بخش یک نوع درب اتوماتیک را مناسب تر از بقیه می بیند. به عنوان مثال، یک منطقه بزرگ به منظور تنظیم ورودی های عمومی، درهای گردان را ترجیح می دهد. یک کسب و کار کوچک ممکن است درب کشویی را انتخاب کند. درب های چرخشی انتخابی عالی برای محدود کردن ورود به مؤسسه فقط به پرسنل مجاز (شرکت ها، آزمایشگاه ها و غیره) خواهند بود.

    در چه مکان هایی باید درب کشویی اتوماتیک را انتخاب کنیم؟

    در یک راهرو یا در یک اتاق کوچک، نصب درب کشویی به شما این امکان را می دهد که مبلمان را نصب کنید و بدون اینکه فضای زیادی برای باز شدن درب بگذارید، حرکت کنید. اکثر درب های کشویی به عنوان درب کمد استفاده می شود. در راهرو یا اتاق خواب، درب کمد در فضای قابل توجهی صرفه جویی می کند و هنگام باز بودن فضای زیادی را اشغال نمی کند. درب کمد دیواری علاوه بر اینکه فضا را اشغال نمی کند، استفاده از آن نیز بسیار کاربردی است.

    در موارد دیگر، ما می توانیم درهای کشویی را به عنوان پارتیشن یا به عنوان درب ورودی اتاق پیدا کنیم. در واقع، نصب این سیستم درب در یک اتاق برای ایجاد جدایی یا بسته شدن کامل بسیار آسان است. هر استفاده ای که باشد، نصب درب به همان اصل باقی می ماند.

    در نهایت این درب ها به عنوان درب ورودی اتاق نیز مانند درب معمولی استفاده می شوند. تنها نقطه ضعف درهای کشویی نسبت به سایرین عایق بودن آن است که بین دو اتاق مجزا کمتر است.

     ریل درب کشویی

    ریل درب کشویی می تواند قابل مشاهده یا برعکس پنهان باشد. برای درب جدایی بین دو اتاق، سیستم را می توان روی سقف یا روی دیوار یافت، بدون اینکه هیچ عنصری روی زمین مانع عبور شود. برای درب کمد، سیستم روی سقف و یا روی زمین قرار می گیرد.

    هدف از ریل های کشویی همراهی درها هنگام باز شدن است و به کل استحکام خوبی می بخشد. بنابراین لازم است ریل هایی به طور ویژه با وزن برگ ها تنظیم شود. برخی برای درهای 30 کیلوگرمی طراحی شده اند، برخی دیگر می توانند درهای 80 تا 100 کیلوگرم را در خود جای دهند. مهم است که ریل هایی با وزن مناسب داشته باشید. آنها را کوچک نکنید.

    ریل های موتوری وجود دارد و سپس با استفاده از فرمان (کنترل از راه دور، سوئیچ و غیره) باز کردن درب انجام می شود. موتورسازی امکان عبور از بین دو اتاق یا ورود؛ خروج از یک خانه را بدون تماس با در فراهم می کند. با این حال، این سیستم نسبتا گران است.

    دستگیره درب کشویی

    برای استفاده از درب کشویی داشتن دستگیره مهم است. دستگیره را می توان به صورت فرورفته یا به درب چسباند انتخاب کرد. دسته های گرد، دستگیره های مستطیلی یا ….. وجود دارد. با توجه به سبک مورد نظر و یکپارچگی خوب با درب و متریال آن انتخاب شود.

    مزایای درب کشویی اتوماتیک

    غلطک درب کشویی

    علاوه بر ریل‌ها، چرخ‌ها نیز ضروری هستند تا کل بتواند به راحتی سر بخورد. بلبرینگ هایی وجود دارد که حرکت سریع و روان را بدون گیر تضمین می کند.

    قفل درب کشویی

    برای درب کشویی خود می توانید قفل درب کشویی خاصی اضافه کنید. یک قفل مورتیس، یک قفل مورتیس یا حتی یک ضامن و ضربه زن ساده به شما این امکان را می دهد که درب را ببندید. همه چیز به امنیت مورد نظر بستگی دارد.

    یک قفل حریم خصوصی ساده که با چرخش قفل می شود ممکن است برای توالت یا حمام کافی باشد. برای درب کشویی که به عنوان جدایی بین داخل و خارج عمل می کند، مانند درب ورودی، قفل پیچیده تری را انتخاب کنید.

    درب کشویی ریلی

    سیستم درب کشویی، ساده ترین و ارزان ترین نصب است. با این حال، یک درب کشویی ریلی گرانتر از درب چرخشی کلاسیک است.
    روی دیوار، درب شما به سادگی در امتداد ریلی که در امتداد دیوار یا یک پارتیشن ثابت شده است می لغزد. بنابراین پس از باز شدن قابل مشاهده خواهد بود.
    برای اینکه سیستم به خوبی کار کند، این دیوار باید مستقیم و بدون هیچ عنصری باشد. اضافه کردن قاب یا قفسه یا حتی پریز برق یا کلید غیرممکن است.

    درب کشویی جیبی

    با درب جیبی کشویی، همان سیستمی را می‌یابیم که توسط ریل هدایت می‌شود که روی درب کشویی مشاهده می‌شود.
    با این حال، یک تفاوت عمده وجود دارد که این دو نوع درب را متمایز می کند. با سیستم جیبی، درب هنگام باز شدن در دیوار محو می شود و نامرئی می شود.
    محدودیت اصلی این سیستم، نصب پیچیده تر از درب کشویی است. به طور خاص، توصیه می شود مجموعه ای با گچ تخته یا چوب ساخته شود تا پارتیشن دوتایی داشته باشد و بنابراین هنگام باز شدن در، آن را پنهان کنید.

    قیمت درب جیبی کشویی بیشتر از یک درب ریلی است، اما فضای داخلی را مدرن می کند و ظاهری شیک و کاربردی بی نظیر می دهد.

    قیمت درب کشویی اتوماتیک چقدر است؟

    قیمت مورد انتظار برای نصب درب های کشویی داخلی بسته به مدل، عملکرد و متریال استفاده شده برای درب بسیار متفاوت است.

    نحوه نصب درب های کشویی

    درهای کشویی اغلب به صورت کیت همراه با ریل فروخته می شوند و نصب آنها نسبتا آسان است. اولین مرحله در نصب درب، آماده سازی است. ابتدا باید مطمئن شوید که دیواری که درب را نگه می دارد کاملا صاف است و هیچ ترکی ندارد. علاوه بر این، یک فضای خالی جانبی باید در تمام طول دیوار برای چیدن ریل در نظر گرفته شود.
    مرحله دوم این است که چارچوب در را در دیوار جاسازی کنید و یراق آلات را نصب کنید. انجام این مرحله سخت ترین مرحله است. پس از نصب قاب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که درب خود را وارد مسیر کنید.

    آخرین مرحله این است که با تمیز کردن کامل خطوط درب و هر گونه اثری که از قاب باقی مانده است، از آخرین کارهای نصب مراقبت کنید.

    راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای 

    برای انتخاب درب کشویی باید کاربرد مورد نظر این درب را در نظر بگیرید. سبک درب نیز بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود. سبک های مختلف یافت شده با تمام فضاهای داخلی سازگار است.

    برای جداسازی اتاق به دو قسمت، بهتر است درهای لعابدار یا نیمه لعاب روی ریل ها را ترجیح دهید. این درب ها یک مزیت عالی دارند: نه تنها لعاب اجازه عبور نور را می دهد و از به دست آوردن فضای تاریک جلوگیری می کند، بلکه سیستم ریلی در طول زمان و استفاده از مقاومت بیشتری برخوردار است. برای انتخاب کیت درب کشویی مناسب برای پروژه خود، سعی کنید از کامل ترین کیت ها که شامل ضروری ترین قطعات هستند، استفاده کنید. بنابراین می توانید از حداکثر سازگاری مطمئن باشید. اگر نیاز دارید کیت خود را با سایر عناصر تکمیل کنید، وقت بگذارید و سازگاری با مسیر کشویی و اتصالات درب را به دقت بررسی کنید. همچنین وزنی که سیستم برای آن نشان داده شده است را بررسی کنید و مطمئن شوید که برگ یا برگ های نگهداشته شده خیلی سنگین نباشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا