لوگو زیبادر
بهترین راهبند اتوماتیک

بهترین راهبند اتوماتیک

  • بهترین راهبند اتوماتیک چقدر می باشد؟ هزینه بهترین راهبند اتوماتیک چقدر است؟ 

    راهبند اتوماتیک و راهبند پارکینگ چه کاربردی دارد؟ برای آشنایی بیشتر تا انتها با ما همراه باشید. 

    آشنایی با بهترین راهبند اتوماتیک

    راهبند‌های پارکینگی خارجی از سال ۱۹۵۵ شروع به تولید و طراحی شد
    صنعت اتوماسیون راهبند‌ها به طور کلی توسط کشور ایتالیا پایه‌گذاری شد.

    اجزای اصلی راهبند شامل بدنه، بازو، سیستم متحرک، فنر تعادل و مرکز کنترل می‌باشند که هر کدام از آن‌ها نقش اساسی در نحوه عملکرد راهبند دارند. بنابراین در هنگام خرید راهبند از کارکرد و دوام هر یک از آن‌ها، اطمینان حاصل کنید.

    بهترین راهبند اتوماتیک

    برای اینکه تجربه خرید بهترین راهبند دنیا را داشته باشید، باید انواع مختلف راهبند را شناخته و متناسب با مکانی که مدنظر دارید، یکی از آن‌ها را خریداری کنید. انواع راهبند عبارتند از:

    راهبندهای نوع آکاردئونی:

    در این نوع از راهبندها از مادون قرمز برای حفظ امنیت، استفاده شده و نحوه باز و بسته شدن آن‌ها به شکل آکاردئون می‌باشد.

    جنس این نوع راهبندها از ورق‌های آهن است.

    راهبند به تجهیزاتی گفته می شود که به صورت افقی به یک پایه متصل می باشد و دارای یک ارتفاع از زمین  که در مکان های پر تردد در مسیر ورودی ادارات, کارخانجات, پاساژ ها, ایستگاه های راه آهن , مجتمع های بزرگ , عوارضی جاده ها, پارکینگ عمومی, کنترل ترافیک, انواع ارگان ها و امور عمرانی شهری مورد استفاده  قرار میگیرند. بطور کلی راه بند به تجهیزاتی خلاصه میشود که مانند حصار یا مانع طبیعی از ورود و خروج کلیه ماشین آلات ممانعت بعمل آورده و تردد آن ها را منوط به اجازه نگهبان ، ریموت راهبند و یا تجهیزات الصاقی بر روی راهبند کرده و با ساماندهی ، کلیه رفت و آمدها را طبق نظام کارفرما درآورده است.

    بهترین راهبند اتوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟ 

    برند فادینی از پیشگامان صنعت اتوماسیون است و از عجایب این کارخانه تولید صفر تا صد تمامی قطعات حتی پیچ در خود کارخانه در شهر ورونا ایتالیا می‌باشد.
    برند فادینی تنها به تولید راهبند‌های هیدرولیک می‌پردازد و راهبند‌های الکترومکانیک را هیچ وقت تولید نکرده است در نتیجه برند فوق از قیمت بالایی برخوردار بوده ولیکن کیفیت ساخت خوبی دارد.

    راهبند‌های تجاری یا اداری و صنعتی همچنین راهبند‌های پرسرعت از جمله محصولات برند فادینی ایتالیا می‌باشد.
    از نقاط ضعف فادینی می‌توان به هزینه بالای سرویس و تعمیرات آن اشاره کرد که با توجه به هیدرولیک بودن سیستم و خرابی دیرهنگام آن شاید بتوان از این مورد چشم پوشی کرد.

    برند در ایتالیا و ایران با گارانتی ۳۶ ماهه عرضه می‌گردد.

    راهبند ابزاری کاربردی برای کنترل تردد است که عموما در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار کاربرد فراوانی در ورودی پارکینگ عمومی، مجتمع های مسکونی یا غیر مسکونی و غیره دارد. از نظر کاربردی، این ابزار باعث کنترل ترافیک می شود و رفت و آمدها را تحت کنترل می گیرد. بنابراین برای ایجاد امنیت گزینه بسیار مناسبی است بنا به نیاز و کاربری محل، از  مدلهای هیدرولیک و الکترو مکانیک، پر تردد و کم تردد، استفاده می شود یکی از این انواع راهبند استفاده می شود . برند‌هایی مانند سئا ایتالیا و یا فادینی ایتالیا و فک ایتالیا و همچنین بی‌اف تی ایتالیا و یا برند نایس ایتالیا از پرچمداران این صنعت در دنیا می‌باشند
    برند‌هایی همچون بنبنکا ایتالیا و وی ۲ و… نیز با فاصله از برند‌های گرید آ در حال تولید و صادرات به اقصی نقاط دنیا می‌باشند.

    در ایران هیچ گاه شرکت‌ها نتوانستند در زمینه راهبند به محصولی با کیفیت و قابل اتکا دست پیدا کنند شاید دلیل اصلی آن عدم وجود تکنولوژی مناسب و همچنین تعداد قطعات زیاد استفاده شده در راهبند نسبت به جک پارکینگی باشد.
    راهبند‌های تولیدی ایرانی فقط‌ به صورت مکانیکی بوده و هیچگاه سیستم هیدرولیک تولید نشد.

    راهبند‌های مکانیکی هم یا به صورت خیلی ساده و پر عیب تولید شده که دارای یک موتور کولر و تسمه و پروفیل بود و با یک شاسی ۲۲۰ ولت برق به صورت رفت و یا برگشت به موتور منتقل و میله باز و بسته می‌شد. در این مدل راهبند‌ها خبری از میکروسییچ و فتوسل و برد نبود و خرابی‌های متعدد و اطمینان پایین سیستم از دیگر معایب این مدل راهبند‌ها بوده و خواهد بود.

    خرید بهترین جک پارکینگی ایرانی 

    راهبند اهرمی یکی از بهترین راهبند اتوماتیک می باشد که

    در این راهبندها با استفاده از ریموت کنترل، بازوی متحرک راهبند به سمت بالا و یا پایین به حرکت درآورده می‌شود. این نوع از راهبندها همچنین مجهز به سنسور و سیستم‌های پیشرفته نیز هستند که ایمنی مکان مدنظر را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهند.

    سیستم های اتوماتیک، طیف وسیع تری  از محصولات برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی را ارائه می گردد راهبند اتوماتیک متشکل از یک میله و ورقه می باشد  که در آخر آن یک وزنه وصل گردیده و به مدل افقی در مقابل خودرو ها در مسیر قرار می دهند .
    سیستم راهبند اتوماتیک، جهت کنترل عبور و مرور ماشین ها در پارکینگ ها و کنترل دقیقتری را بر آنها را فراهم میسازد. در پارکینگ های عمومی جهت رفت و آمد های ورود و خروج خودروها و محاسبه هزینه ها توسط راهبند اتوماتیک انجام می گیرد . راهبند هایی با سرعت بالا، برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در ورودی و خروجی ها، راه حل خوبی را ارائه می دهند.

    راه بند پارکینگ از دو جهت تقسیم می شوند .یکی از جهت نوع کارکرد که به صورت افقی و عمودی و از جهت دیگر به صورت نوع موتور و سیستم داخلی تقسیم می شوند.راهبند پارکینگ با طول های گوناگون با ارتفاعی یک متر از زمین ، مسیر عبور و مرور را محدود و مسدود می کند . اکثر راهبندها به گونه ای طراحی شده اند که با کلیه دستگاه های کارت خوان، دوربین پلاک خوان، دکمه پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد همخوانی دارند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی آن ها فراهم شده است.

    راهبند پارکینگ به عنوان ابزاری برای کنترل عبور و مرور ساختمان ها استفاده می گردد. عملکرد انواع آن ها به سادگی امکان پذیر می باشد. به این ترتیب که با بالا و پایین رفتن آن مسیر حرکت برای رفت و آمد باز خواهد شد. راه بند ها به صورت کلی در مدل های دستی و اتوماتیک ساخته شده اند. در اینجا سعی می کنیم انواع اتوماتیک آن را معرفی و مقایسه کنیم تا در نهایت امکان خرید آن به سادگی برای شما فراهم آید.

    بهترین راهبند اتوماتیک باید بهترین تجهیزات زیر را داشته باشد:

    هر یک از راهبندهای برقی، قابلیت‌های مختلفی دارند و لازم است که برای انتخاب بهترین راهبند دنیا به قابلیت‌های راهبند، نیازهای خود و مکانی که مدنظر دارید، توجه داشته باشید. قابلیت‌های راهبندها عبارتند از:

    بوم (میله تاشو)

    یکی از قابلیت‌های برخی از راهبندهای برقی، برخورداری آن‌ها از بوم و یا میله تاشو به منظور کاهش ارتفاع میله در حالت ایستاده‌است. این قابلیت برای تمامی مکان‌هایی که درب ورودی آن‌ها ارتفاع کمی دارد، بسیار کاربردی است.

    باطری اضطراری (UPS)

    همانطور که حتماً می‌دانید، انرژی مورد نیاز انواع راهبندهای برقی از طریق برق، تأمین می‌گردد و احتمال قطعی جریان برق هم وجود دارد؛ در این صورت می‌توان از قابلیت باطری اضطراری که در برخی از راهبندها تعبیه شده، استفاده کرد.

    ال ای دی (LED)

    برخی از بوم‌های راهبندها، دارای آل ای دی هستند که مانند یک هشدار دهنده در مکان‌های تاریک، عمل می‌کند.

    حال که با قابلیت‌ها و انواع راهبندها آشنا شدید، می‌رسیم به این سؤال که بهترین راهبند پارکینگ کدام است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بهترین راهبند پارکینگ برای مکان‌ها و اهداف مختلف، متفاوت است؛ به این معنا که اگر هدف شما از خرید راهبند، تنها کنترل رفت و آمد خودروها به داخل ساختمان‌های مسکونی و … باشد، بهترین راهبند پارکینگ، راهبندهای اهرمی و یا راهبند اتوماتیک می‌باشد. اما اگر با هدف جلوگیری از عملیات خرابکارانه نظیر عملیات تروریستی، به دنبال بهترین راهبند پارکینگ هستید، باید بگوییم که راهبندهای ستونی و زیرسطحی، بهترین گزینه‌های پیش روی شماست.

    برای اطلاع بیشتر در مورد خرید بهترین راهبند اتوماتیک با کارشناسان زیبادر در تماس باشید.

    بهترین راهبند اتوماتیک راهبندی می باشد که مناسب مکانی که مدنظر دارید باشد. 

    به طور مثال راهبند برقی برای

    • امور عمرانی
    • کنترل اعتراضات خیابانی
    • کنترل ترافیک
    • ادارات و کارخانه­ها
    • مکان­هاي عمومی بزرگ
    • عوارضی جاده­ها

    کاربرد راهبند بازویی

     بسته به عرض ورودی پارکینگ یا محوطه می توان از نوع تک اهرم یا دو اهرمی استفاده نمود. در شرایطی که دو بازوی متحرک برای مجموعه به کار رود طبیعتا شما به دو موتور و گیربکس نیاز خواهید داشت. این دو بازو در دو طرف ورودی قرار می گیرند. به علاوه می توانید از راهبند ستونی برای شرایطی که نیاز به امنیت بالا دارند، استفاده کنید.

    راهبند اهرمی مناسب:

    راهبندهای اهرمی قیمت مناسبی دارند در این راهبندها مسیر رفت و آمد به وسیله یک اهرم با ارتفاع یک متر و طول دلخواه مسدود می شود. راهبندهای اهرمی شامل یک ستون هستند که یک اهرم افقی به طول 2 تا 8 متر روی آن ها نصب می شود. راهبندهای اهرمی رایج ترین نوع راهبند است و قیمت آن ارزان تر از نمونه های دیگر است. پایه راهبند به دلیل طول زیاد در برابر بادهای شدید دچار تنش پیچشی می شود به همین دلیل باید پایه را با دقت زیادی نصب کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مقالات مرتبط

    2 در مورد “بهترین راهبند اتوماتیک”

      1. سلام بله راهبند سیماران یکی از بهترین مدل های راهبند اتوماتیک می باشد که برای مجتمع های تجاری ، اداری و صنعتی قابل استفاده می باشد.

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا