لوگو زیبادر
درب شیشه ای

انواع شیشه برای درب شیشه ای

  • انواع شیشه برای درب شیشه ای چیست؟ در دورانی زندگی می کنیم که یکی از اصلی ترین نقاط اتکای آن، بهره بری از انواع و اقسام فن آوری ها، اکتشافات، اختراعات و مواد به طور روزمره و بدون هیچ دردسری و در راستای آسایش مان می تواند لقب بگیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع شیشه برای درب شیشه ای بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید. 

    معرفی انواع شیشه برای درب شیشه ای 

    درب شیشه ای یکی از رایج ترین انواع شیشه های خانگی و تجاری است. انواع درب شیشه ای مدرن که برای استفاده در طراحی داخلی و خارجی ایمن هستند از شیشه سکوریت ساخته شده اند و از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی کارآمد بوده و در سبک های مختلفی عرضه می گردند.

    انواع شیشه برای درب شیشه ای

     درب ها به عنوان یکی از المان های غیر قابل جایگزین در بخش های مختلف یک سازه، با هر قصد و استفاده ای که ساخته شده باشد شناخته می شوند. درب های شیشه ای اما دنیایی درونی و مختص به خود هم دارند که اگر بخواهید یکی از آنها را برای پروژه تان انتخاب کنید، قطعا باید عواملی را در نظر بگیرید که اگر بخواهیم به معدودی از آنها اشاره کنیم می توانیم رعایت حریم خصوصی، سازگاری محیطی، افزایش جذابیت ظاهری فضا، فاکتور نور و روشنایی و به ارتقا امنیت را از مهم ترین آنها بر شماریم.

    به طور کلی انواع شیشه برای درب شیشه ای موارد زیر می باشد: 

    شیشه عایق

    تا بحال شده از وزش باد های زمستانی و ورود هوای سرد به داخل منزل خود آزار ببینید؟ اگر جواب شما هم مثبت است، خوب است بدانید یک شیشه عایق می تواند دغدغه شما را برطرف کند. چسباندن یا عایق بندی حرفه ای و دستگاهی دو یا چند لایه شیشه بر هم با عبور هوای صفر در لحظه ی عایق بندی، شیشه ما را تبدیل به شیشه عایق (که به آن دو جداره هم می گوییم) می کند. چنین درب یا پنجره هایی می توانند مکان مورد نظر شما را از ورود و خروج هوا در امان نگه دارند.

    شیشه مات

    اگر جایی که شیشه را برای آن انتخاب می کنید، پیش تر از هر چیز قرار است به دو قسمتی مجزا، به خصوص بدون دید و ایجاد خدشه در حریم خصوصی و مزاحمت برای آن قسمت دیگر از هم جدا شوند، بهترین نوع شیشه که بتوان استفاده کرد، قطعا شیشه مات می باشد. این نوع شیشه های مات، انواع بسیار زیادی دارند از بین آنها می توان به شیشه های موج دار، لعاب دار، اریب  نام برد ولی نوع یخی، متداول ترین آنها می باشد.

    راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

    شیشه صیقلی

    استفاده از شیشه های صیقلی که نه برای عمل پوشش دهی حریم خصوصی و نه عایق بندی حرارتی طراحی شده اند، بیش از هر چیز، بستگی به فاکتور های محیطی مانند نوع مصرف، چیدمان و منظور مصرف مالک از شیشه در محل ملک بستگی دارد. برای مثال خانه هایی که در از گوشه ی خیابان فاصله ای دارند و همچنین فروشگاه ها کنار خیابان می توانند از چنین نوع شیشه ای بهره مند گردند تا هم از ورود نور خورشید و گرمای آن به داخل جلوگیری نشود، هم از طرفی دیده شدن داخل بلامانع یا حتی (در فروشگاه ها) مورد نیاز باشد.

    درب شیشه ای داخلی

    درب شیشه ای داخلی که یکی از انواع درب شیشه ای است را می توان متناسب با میزان فضای شما و زیبایی شناسی، شخصی سازی و طراحی نمود. درب های شیشه ای داخلی فقط پارتیشن نیستند، آنها بخشی منحصربفرد و کاربردی در طراحی خانه شما محسوب می شوند.
    انواع درب شیشه ای از درب مات برای حمام گرفته یا درب حکاکی شده کمد تا درهای فرانسوی که به اتاق ناهارخوری یا فضای نشمین باز می شوند، باعث می شوند اتاق ها بزرگ تر و جادار تر به نظر برسند اما همچنان حریم شخصی شما را حفظ می کنند.

    درب شیشه ای خارجی

    درب های بیرونی را می توان با صفحات بزرگ شیشه ای که داخل یک قاب قرار دارند درست کرد مانند درب های کشویی، یا می توان آن ها را از موادی مانند چوب سخت، فلز، کامپوزیت یا پنجره های کوچک تر در داخل درب ساخت.

    مزایای انواع شیشه برای درب شیشه ای 

    معمولاً در معماری هنگام بازسازی و ساخت ساختمان های جدید، درب شیشه ای پرکاربردترین ویژگی به شما می آید. درب های شیشه ای علاوه بر این که فضا ی داخلی خانه را به بیرون باز می کند، مزایای بسیار دیگری نیز دارند.
    درب شیشه ای دارای انواع مختلفی است از لولایی و کشویی گرفته تا جمع شونده و چرخشی.

    درب های شیشه ای اجازه می دهند نور عبور کند. درهایی که به بیرون خانه باز می شوند نور طبیعی را به داخل خانه راه می دهند. این نور خورشید بسیار خوشایندتر از نور مصنوعی به نظر می رسد، با محیط زیست سازگار بوده و هزینه های برق و انرژِی های دیگر را کاهش می دهد.
    هنگامی که درب شیشه ای برای فضای داخلی استفاده می شود اجازه می دهد که نور از اتاقی به اتاق دیگر عبور کند و فضایی روشن و بسیار جذاب ایجاد می کند.
    یکی از نارضایتی ها از درب شیشه ای عدم رعایت حریم خصوصی است. اما شما می توانید در عین حفظ حریم خصوصی همچنان از نوری که از آن عبور می کند لذت ببرید : با استفاده از شیشه های رنگی، مات یا حکاکی شده.
    مزیت اصلی درب های شیشه ای این است که به راحتی تمیز می شوند و بسیار با دوام هستنند. شیشه خورده نمی شود، زنگ نمی زند، گرد و غبار و کثیفی را جمع نمی کند. تنها نگهداری مورد نیاز، پاک کردن گاه به گاه با یک تکه پارچه است.
    وجود تکنولوژِی مدرن چاپ دیجیتال ما را قادر ساخته تا درب های شیشه با طرح ها و نقش های گوناگون داشته باشیم. به طور مثال مشاغل مختلف می توانند طرح لوگوی شرکت خود را بر روی شیشه ایجاد کنند.
    امروزه انتخاب رنگ و نوع درب شیشه ای در بازار بسیار زیاد است.

    انواع شیشه رنگی فانتزی برای درب شیشه ای

    در ادامه معرفی انواع شیشه به مدل رنگی فانتری می رسیم.این شیشه ها از انواع خاصی به حساب می آیند که در درب ها استفاده می شوند؛ زیرا حاوی مخلوطی از اکسید های فلزی گزینشی و وابسته به شرایط و شدت تحمل آنها، در فرآیند ساخت می باشند. شیشه های رنگی، به واسطه رنگ و مشبک بودن شان، شدت نور طبیعی ورودی به خانه را کنترل می کنند. امروز حتی چنین شیشه هایی می توانند از عبور اشعه های مضر UV و گرمای خورشید نیز محافظت کنند. آنها برای درب های خارجی منازل و درب های اتوماتیک ادارات نیز عالی هستند. معمول ترین رنگ های غیر سنتی مصرفی این نوع شیشه ها، شیشه های رنگی سبز، خاکستری و قهوه ای می باشد.

    شیشه سکوریت

    مطابق فرمان قانون، شخص کارفرما برای به کار بردن درب های شیشه ای، چه از نوع اتوماتیک و یا غیر اتوماتیک، باید از شیشه های تقویت شده استفاده کند. این نوع شیشه چه از نظر حرارتی، و چه از لحاظ فیزیکی قوی تر از شیشه های معمولی است. همچنین، این شیشه ها وقتی شکسته می شوند، به جای تکه های بزرگ و غیر متقارن، به شکل مکعب های کوچک خرد می شوند. این شیشه ها معمولاً در همه خودروها و دستگاه هایی از این دست مانند ماشین آلات، کاربردهای مشابه دارند.

    شیشه نقشینه ( شیشه ویترای یا رنگی)

    این نوع از شیشه، متشکل از مخلوط شیشه و سرب است که هر دو با استفاده از فویل مسی مستحکم شده اند و همچنین در اندازه ها و رنگ های بسیار گوناگونی موجود هستند. از این نوع شیشه ها میتوان برای ایجاد ظاهری سنتی یا قدیمی، به ویژه به کمک ترکیب و شبکه بندی با چوب های مختلف استفاده کرد.

    شیشه دو و سه جداره

    شیشه های چند جداره امروزه نقشی اساسی در استفاده از درب های اتوماتیک، پنجره ها و دیگر شیشه ها در شهر های بزرگ و کلان شهر هایی مثل تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کرج و دیگر شهر های بزرگ کشور مان دارند. این شیشه به ویژه برای خانه‌ هایی که بر خیابان های اصلی یا قسمت ‌های شلوغ شهرها قرار دارند، می توانند نقش تعیین کننده ای در سکوت و آرامش، اسکان دما و تمیز ماندن محل مورد نظر ما نیز داشته باشند. این شیشه ها می توانند یک لایه ضخیم اضافی ایجاد کنند که به کاهش انتقال سر و صدای اضافی اطراف منزل یا محل کار ما کمک به سزایی می کند. در بحث صرفه جویی در مصرف انرژی ها نیز این نوع از شیشه ها برای درب های اتوماتیک گزینه بسیار مناسبی می باشند، چرا که عبور حرارت از آنها به مقدار کمینه خود می رسد و در نتیجه برای نگه داشتن درجه محیط های ما چه در تابستان و چه در زمستان بهترین انتخاب می باشند.

    مزایای انواع شیشه برای درب شیشه ای

    شیشه لمینیت پلی اورتان

    این نوع شیشه ها عملکردی محافظ و امنیتی دارند و متفاوتی بسیار شدید تر نسبت به شیشه تقویت شده دارند. این نوع شیشه ها از دو تکه شیشه تشکیل شده و دارای یک لایه پلی اورتان یا پلی واینیل در مرکز آن است. لایه داخلی پلی واینیل می تواند لایه های شیشه را حتی در صورت شکستگی به صورت به هم چسبیده نگه دارد تا چیزی که داخل آن قرار گرفته از به بیرون افتادن در امان بماند.

    شیشه رفلکس کننده

    این نوع شیشه به قدری کار آمد است تا بتواند از حریم خصوصی خانه شما به شکل کامل محافظت کند. این نوع شیشه ها، شما را از دیده شدن در عین حال که امکان مشاهده دنیای بیرون از اتاق را دارید، در امان نگه می دارد. با این حال، عصر ها و با روشن شدن فضای داخلی توسط چراغ و نور غیر طبیعی، برعکس آن نیز می تواند اتفاق بیفتد. این مدل را نوع خاصی از پوشش سطح شیشه به شمار می آوریم که محبوب ترین نوع شیشه ای است که در معماری مدرن امروز بکار می رود، زیرا به ساختمان سبک خاص خود و ظرافتی زیبا می بخشد.

    شیشه مات

    شیشه های مات به صورت اسیدی قلم خورده است. این امر با استفاده از اسید هیدرو فلوئوریک امکان پذیر است و منجر به حذف مقداری سیلیس از سطح شیشه می شود و به شیشه ظاهری مات مانند یخ بستگی با سطحی نا هموار می دهد. حکاکی اسیدی به شیشه روکش مات می دهد و بنابراین می تواند طرح های بسیار پیچیده ای تولید کند. این روند از عصر ویکتوریا برای تزئین درها و پنجره ‌های کافه رستوران ها و خانه‌ های عمومی برای بخشیدن ظاهری لوکس مرسوم بوده است.

    مزیت درب اتوماتیک برای بیمارستان

    آخرین مدل از انواع شیشه برای درب شیشه ای مدل لبه دار است. این نوع از شیشه کاملا مناسب میز ناهارخوری، پنل درب، میز قهوه ‌خوری یا میز های کناری منزل شما می تواند باشد. می توان دو طرف شیشه را در زوایای دقیق برش داد و برای لبه های صاف و نازک تر نیز آن را پرداخت. یکی دیگر از ویژگی های این شیشه این است که لبه های آن در حضور نور مصنوعی یا طبیعی به عنوان یک منشور عمل می کند که ویژگی منحصر به فردی به حساب می آید.

    درب های فرانسوی

    این ها یک جفت در تک لولایی هستند که به دور از هم باز می شوند. معمولاً از چند پنل شیشه ای که در قاب های چوبی قرار دارند تشکیل شده و هر دو در به سمت داخل یا خارج باز و بسته می شود. این نوع درب شیشه ای هم برای بیرون و هم داخل استفاده می شود و یک نمای بسیار جذاب به خانه می دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا