لوگو زیبادر
درب اتوماتیک برای بیمارستان

مزیت درب اتوماتیک برای بیمارستان

  • درب اتوماتیک برای بیمارستان چه مزیت هایی دارد؟ کاربرد درب اتوماتیک برای بیمارستان چیست؟ در این مقاله می خواهیم شما را در خرید بهترین درب اتوماتیک برای بیمارستان آشنا کنیم. با زیبادر همراه باشید.

    شاید یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که به درب اتوماتیک نیاز دارند، بیمارستان‌ها باشند. تصور کنید به هر دلیلی در بیمارستان بستری هستید، یا یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته‌اید و حالا قرار است مرخص شوید. احتمالا آخرین چیزی که دلتان می‌خواهد، کلنجار رفتن با یک درب سنگین است. درب‌های اتوماتیک می‌توانند این مشکل را از پیش روی بیماران و مراجعه‌کنندگان بردارند. البته این فقط اولین موردی است که به ذهن می‌آید.

    درب اتوماتیک برای بیمارستان کدام است؟

    استفاده از درب های موتوری در محیط های پزشکی آسایش و ایمنی را برای عموم مردم بیمارستان بهبود می بخشد. با وجود این جنبه، همه مدل ها یکسان ایجاد نمی شوند. توجه به نیاز هنگام انتخاب بسیار مهم است. به عنوان مثال، درهای کشویی ایده خوبی به عنوان درب ورودی اصلی هستند. آنها علاوه بر باز شدن احتمالی در سمت چپ یا راست، در فضا صرفه جویی می کنند. برای متخصصان بهداشتی که در اتاق عمل کار می کنند، تضمین رعایت بهداشت ضروری است. در این زمینه، درب های ضد آب یک انتخاب عاقلانه هستند. برای سازه هایی که رعایت استاندارد خاصی از نظر عایق رطوبتی ضروری است، بر مدل های ضد آب تکیه می کنیم. این مدل ها برای بهینه سازی کیفیت مراقبت در بیمارستان ها کاملا مناسب هستند.

    راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای 

    انتخاب درب اتوماتیک برای بیمارستان 

    درب اتوماتیک کشویی یکی از مدل های محبوب است. این محصولات دارای مزیت سازگاری با کاربری های مختلف در ساختمانی است که فعالیت آن بر خدمات عمومی متمرکز است. دستاوردها در این چارچوب نیز بسیار متفاوت است. تلاش برای راحتی و عملی بودن، انتخاب یک مرکز مراقبت های بهداشتی را به سمت درب اتوماتیک چرخشی هدایت می کند. این یک مدل عالی برای فضای نشیمن یا راهرو است. عملکرد گردش را در این مکان های پر رفت و آمد تسهیل می کند. این مدل ها برای سازه های دیگر مانند مطب های دندانپزشکی و مراکز بهداشتی نیز مناسب هستند. مدل های درب سکشنال یا فوق سریع نیز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. آنها از جمله راه حل های محبوب دسترسی خودکار برای اتاق های ذخیره سازی، زیرزمین ها و غیره هستند. در نهایت، برای حداکثر امنیت، درب های گردان می توانند انتخاب خوبی باشند. برخی از مدل ها دارای یک دستگاه ایمنی ضد گیره هستند، بنابراین خطر تصادف را محدود می کند.

    با توجه به ‌این‌که بیمارستان‌ها مکان‌های منحصربه‌فردی هستند، تجهیزات خاصی هم نیاز دارند. یکی از این تجهیزات، درب‌های بیمارستان است. به‌علاوه، یک بیمارستان فضاهای مختلفی دارد، از آی‌سی‌یو و اورژانس گرفته تا اتاق‌های خصوصی و ایزوله. بعضی بیمارستان‌ها علاوه بر این‌ها، کلینیک هم دارند. در هر بخش برای سهولت جابه‌جایی، دسترسی راحت‌تر، ایجاد ایمنی و حفظ فضای خصوصی بیماران از درب‌های متفاوتی استفاده می‌شود. تعداد زیادی از این درب‌ها اتوماتیک هستند.

    مزایای استفاده از درب اتوماتیک برای بیمارستان 

    در کشور های پیشرفته، ده ها سال است که درب اتوماتیک بیمارستانیبه عنوان تنها درب مورد استفاده در قسمت های مختلف بیمارستان شناخته می شود. می توان گفت، بیمارستان هایی که از درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده نمی کنند، یکی از مولفه های مهم در بخش رعایت بهداشت عمومی و فردی در بیمارستان ها را نادیده می گیرند. در بیمارستان های حرفه ای که در داخل یا خارج از کشور فعالیت می کنند، گاها برای اتاق بیماران نیز از درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده می شود. برخی از فواید این درب ها عبارتند از:

    • بالا بردن سطح بهداشت در بیمارستان

    • تردد آسان در بیمارستان برای افرادی که از عصا استفاده می کنند، کودکان، افرادی که بر روی ویلچر هستند و البته افرادی که باید به دلیل شرایط خاصی که دارند، با تخت جا به جا شوند.

    • صرفه جویی در هزینه های بیمارستان

    درب های اتوماتیک  مزیت‌های زیادی دارند. آن‌ها می‌‌توانند از پخش شدن ویروس‌ها جلوگیری کنند. با تنظیم درست این درب‌ها می‌توان تردد کارکنان را ساده‌تر و از ازدیاد جمعیت مراجعه‌کنندگان در یک مکان جلوگیری کرد. به‌علاوه، در بیمارستان‌ها باید دسترسی به بعضی مکان‌ها محدود شود. این کار به‌سادگی با کمک درب های اتوماتیک  انجام می‌شود.

    ویژگی بهترین درب اتوماتیک شیشه ای

    کیفیت درب اتوماتیک  برای بیمارستان

    بیمارستان مکان پرترددی است. البته این تردد فقط به افراد مختلف ختم نمی‌شود. وسایل مختلفی ازجمله تخت، ویلچر، وسایل نظافت، ادوات مختلف بیمارستانی هم مدام در حال جابه‌جایی هستند. اگر درب‌ها به‌اندازه‌ي کافی محکم نباشند، برخورد این وسایل با درب‌ها می‌تواند بعد از مدت کوتاهی درب را غیرقابل استفاده کنند. این اتفاق از طرفی می‌تواند برای بیماران و پرسنل بیمارستان هم خطرساز باشد.

    بخش‌هایی از بیمارستان هم به درب‌های ویژه‌ای نیاز دارند. بالاتر به بخش رادیولوژی اشاره کردیم. اگر درب‌ها نتوانند آن‌طور که انتظار می‌رود، جلوی تشعشعات را بگیرند، می‌توانند سلامت دیگر افرادی که در آن محیط هستند را به خطر بیندازند. بنابراین، دو ویژگی مهم را در مورد درب‌های بیمارستانی باید درنظر گرفت؛ اول، طراحی متناسب با فضا و دوم، کیفیت بالای ساخت.

    معرفی اپراتور درب اتوماتیک

    درب های اتوماتیک بیمارستانی و درب های اتوماتیک  شیشه‌ای، ازنظر سازوکار کلی، بسیار به هم شبیه هستند. درب‌های بیمارستانی هم مانند درب‌های شیشه، می‌توانند به سنسورهای مختلفی مجهز باشند. هر دو نوع این درب‌ها را می‌توان به کمک ریموت یا کلید تعبیه‌شده کنار درب، کنترل کرد. این مسئله برای بیمارستان‌ها بسیار مهم است؛ چون باید امنیت بیماران و حریم شخصی آن‌ها را حفظ کنند و هم دسترسی به بعضی فضاها باید محدود شود که بیماران بستری‌شده یا مراجعه‌کنندگان نتوانند به هر بخشی بروند.

    درب های اتوماتیک  بیمارستانی و درب‌های شیشه‌ای تفاوت‌هایی هم دارند. بسیاری از مواقع از درب‌های شیشه‌ای برای زیباتر شدن محیط استفاده می‌شود. مثلا درب‌های منحنی یا گردان، انواع لوکسی هستند که جدای از کارایی، نما یا ورودی ساختمان را زیباتر می‌کنند. البته ممکن است برای ورودی بیمارستان‌ها هم از این درب‌ها استفاده شود.

    ویژگی های درب اتوماتیک برای بیمارستان

    اما انواع معمول‌تر درب اتوماتیک شیشه ای مثل اسلایدینگ، تلسکوپی و لولایی را در بیمارستان‌ها هم می‌بینیم. البته انواع دیگری هم وجود دارند که غیر از بیمارستان‌ها در جاهای دیگری نمی‌بینیم.

    نصب درب اتوماتیک داخلی یا خارجی برای بیمارستان یا درب اتوماتیک عابر پیاده برای یک مرکز بهداشتی بر اساس آگاهی کامل از قوانین از نظر ایمنی و عملکرد جریان کارکنان و بازدیدکنندگان است. درب‌های خودکار یک مرکز بیمارستانی یا درب‌های خودکار عابر پیاده یک مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند به سرعت مشکل‌ساز شوند: راهرو بهم ریخته، منطقه کند عبور یا درب خودکار معیوب می‌تواند به سرعت عملکرد صحیح مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی را مختل کند و دسترسی و ایمنی را کاهش دهد.
    درب های اتوماتیک برای بیمارستان ها و موسسات مراقبت های بهداشتی قادر خواهند بود مسائل دسترسی را به طور کامل اندازه گیری کند و راه حل های عملیاتی بهینه را برای دسترسی به مناطق مختلف موسسه مراقبت های بهداشتی ارائه دهند. نصب درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یا درب های اتوماتیک عابر پیاده مبتنی بر دانش شناخته شده ای است که ایمنی، امنیت، راحتی و دسترسی را تضمین می کند.

    نصب انواع درب اتوماتیک برای بیمارستان ها و موسسات مراقبت های بهداشتی راه حل های بهینه و نوآورانه ای را ارائه می دهد که عبارتند از:

    • نصب درب اتوماتیک منحنی عابر پیاده جهت ورودی بیمارستان
    • طراحی و نصب درب اتوماتیک ضد حریق راهرو
    • نصب درب اتوماتیک کشویی اتاق انتظار
    • نصب درب اتوماتیک ایمن جهت دسترسی به اورژانس
    • طراحی و نصب سیستم درب اتوماتیک بخش مراقبت های ویژه
    • نصب درب ضدآب ضد حریق با بازشو دستی در ناحیه حساس پزشکی
    • ساخت و نصب درب اتوماتیک اتاق تحت اتمسفر کنترل شده
    • نصب درب اتوماتیک سرویس بهداشتی عمومی در داخل مرکز بهداشت

    تاسیسات مختلف درب اتوماتیک برای فضای داخلی یا خارجی مراکز درمانی و موسسات بهداشتی برای جذب ضربه هایی که ممکن است در هنگام عبور و مرور (تخت، چرخ دستی، افراد و غیره) بین اتاق های کار ایجاد شود، مناسب هستند.

    تردد آسان با نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

    عبور و مرور در بیمارستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند، اصولا دچار بیماری یا حادثه شده اند و توانایی فیزیکی خود را تا حدودی از دست داده اند. بنابراین اینکه بخواهند درب های بیمارستان ها را باز و بسته کنند، گاها برایشان مشکل است. به خصوص افراد معلول، کودکان، افرادی که از ویلچر و عصا استفاده می کنند و افراد این چنینی، معمولا در استفاده از درب های قدیمی، دچار مشکلات بیشتری هستند. درب اتوماتیک بیمارستانی این مشکل را نیز حل کرده و با باز و بسته شدن خودکار، باعث تردد آسان تمام افراد می شود. این مورد را هم فراموش نکنید که در بسیاری از موارد، پرستاران و خدمه ی بیمارستان، باید افراد را با تخت از بخشی در بیمارستان به بخش دیگر منتقل کنند. در چنین شرایطی درب اتوماتیک بیمارستانی بسیار عبور و مرور را آسان کرده و علاوه بر آن، سرعت انتقال افراد را نیز افزایش می دهد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان زیبادر در تماس باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا