لوگو زیبادر
تفاوت ریموت برقی و سایر ریموت ها

فرق ریموت برقی و سایر ریموت ها

  • ریموت برقی چیست و چه کاربردی دارد؟ فرق ریموت برقی و سایر ریموت ها در چیست؟ ریموت برقی یکی از مهم ترین چیزهایی است که امروزه اکثر افراد از آن استفاده می کنند. ریموت کنترل وسیله ای برای باز و بستن کرکره برقی، درب پارکینگ است. ریموت کنترل وظیفه انتقال فرمان به مرکز کنترل بر عهده دارد. ارتباط میان ریموت کنترل و مرکز فرمان توسط رسیور انجام می شود. فرمان حرکت ریموت کنترل با فرستادن سیگنال های ماکروویو به رسیور انجام می شود که رسیور با رمزگشایی این سیگنال ها آنها را مرکز کنترل می فرستد. برای انجام عملیات باز و بستن باید حتماً فرکانس ریموت و رسیور یکسان باشد. معرفی انواع ریموت کنترل براساس نوع فرکانس به سه دسته ۳۱۵MHz، ۴۳۳MHz و ۸۶۸MHz و براساس فرآیند آن به سه نوع کد فیکس، کد لرنینگ و ریموت هاپینگ تقسیم می شوند. در ادامه با زیبادر همراه باشید تا به صورت دقیق تر در مورد ریموت برقی صحبت کنیم.

    ریموت برقی چیست؟

    ریموت برقی چیست؟

    ریموت واسطه ای است که کاربرد قادر است به وسیله آن با یک قطعه برقی ارتباط برقرار کند. خیلی از افراد فکر می کنند که ریموت کرکره برقی از نوع خاصی است و نمی توان ریموت دیگری روی دستگاه ست کرد. این دیدگاه برای هر برند کرکره برقی صدق نمی کند و بسیاری از رسیور های کرکره برقی با انواع ریموت های 433 مگاهرتز بازار سازگاری دارند و می توان این ریموت ها را روی آن ها ست نمود. حتی از روی ریموت های اصلی می توان به وسیله ریموت بلوتوثی تکثیر نمود و این کار به راحتی قابل انجام است. با این حال چرا برخی به دنبال ریموت کرکره برقی اصلی هستند و آنها چه فرقی با ریموت های معمولی بازاری دارند.

    فرق ریموت برقی و سایر ریموت ها 

    باز و بسته کردن درب های اتوماتیک به وسیله ریموت انجام میشود. انواع ریموت کرکره برقی در سه مدل موجود است. مدل کد لرنینگ , مدل دیپ سوئیچ و بلوتوثی . این ریموت ها برای اینکه بتوانند به موتور فرمان باز و بسته شدن درب را بدهند باید با آن ها ست و کددهی شوند.

    راهنمای خرید کرکره برقی

    یموت جک های پارکینگی و خیلی از محصولات دیگر به این صورت است که با یک دکمه درب باز می شود و با همان دکمه دستور بسته شدن درب داده میشود و عملا دکمه های مختلف کاربرد خاص دیگری ندارند. اما در کرکره برقی موضوع کاملا متفاوت است و این مهم است که هر دکمه وظیفه اش چست. ریموت کرکره اتوماتیک که دارای چهار دکمه است هر کدام دستور متفاوتی دارند که شامل بالا رفتن کرکره، پایین آمدن کرکره، متوقف شدن و قفل کردن سایر دکمه ها عملکردی است که این دکمه ها در اختیار کاربر قرار میدهند.

    پس میتوان نتیجه گرفت اگر چه میتوان ریموت با ظاهر های متفاوت برای کرکره تهیه کرد ولی هیچ کدام جای ریموت اصلی را نمی گیرد چرا که در آن به صورت واضح عملکرد هر دکمه را تشریح میکند و باعث جلوگیری از اشتباه کاربرد میگردد.

    راهنمای خرید درب شیشه ای اتوماتیک

    ریموت کد لرنینگ 

    یکی از رایج ترین مدل ریموت درب کرکره ای ریموت کد لرنینگ است که برای ست کردن آن با موتور کرکره ای باید کار زیر را انجام دهید.

    باید درب رسیور را باز کنید و کلید شناسایی کنترل را پیدا کنید و دو ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. پس از رها کردن دکمه صفحه LED داخل رسیور روشن میشود. بعد از روشن شدن صفحه باید بلافاصله کلید اول ریموت را به مدت دوثانیه فشار دهید. بعد از این مرحله LED تایید ریموت را با چند چشمک اعلام میکند.

    بدین ترتیب ریموت کد لرنینگ با موتور درب کرکره ای به خوبی ست میشود و از این به بعد خواهید توانست درب کرکره ای را به وسیله ریموت باز و بسته کنید.

    اگر فکر میکنید دوران ریموت های دیپ سوئیچی به پایان رسیده باید بدانید که خیر هنوز 15 درصد کرکره برقی ها هنوز از ریموت های دیپ سوئیچ استفاده میکنند. برای ست کردن این ریموت باید یکی از ریموت های فابریک را باز کرد و ترتیب هشت دیپ سوئیچ آن را مشاهده کرد و ریموت های جدید را بر اساس این ترتیب ست نمود. 

    ریموت های دیپ سوئیچ به وسیله ریموت های بلوتوثی و سایر ریموت ها قابل کپی نیستند و حتما باید ریموتی مشابه اصلی که دیپ سوئیچی است تهیه نمود.

    خرید کرکره برقی در مشهد

    بهترین برند ریموت برقی 

    خیلی از برند ها، مخصوصا برندهای معروف کد ریموت را روی یک فرکانس خاص تعیین نمودند و با این کار دیگر ریموت های بازاری و متفرقه روی این کرکره برقی ها ست نمی شوند. پس چاره ای نیست جز اینکه از ریموت اصلی استفاده گردد و روش ست نمودن هم به این صورت است که می بایست این کار از طریق مدار کنترل کرکره برقی انجام پذیرد. با اینکه این نوع ریموت ها محدودیت هایی ایجاد می کند با این حال به دلیل امنیت بالا و عدم کپی شدن بسیاری این نوع ریموت را میپسندند و حتی دنبال موتور هایی هستند که از این نوع ریموت ها بهره می برند.

    نحوه کارکردن با ریموت برقی

    • انتقال فرمان حرکت توسط ریموت کنترل
    • فرستادن فرمان حرکت توسط سیگنال های ماکروویور به رسیور
    • دریافت فرمان حرکت توسط رسیور و دکود کردن آن
    • فرستادن فرمان حرکت توسط رسیور به مرکز کنترل
    • انجام عملیات توسط مرکز کنترل

    ریموت بلوتوثی 

    ریموت بلوتوثی نیز نوع دیگری از ریموت های درب کرکره ای است که میتوان به وسیله آن درب برقی را به راحتی باز و بسته کرد. ریموت بلوتوثی کمتر از مدل های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. نکته ای که در تنظیم این ریموت ها با موتور دستگاه وجود دارد این است که این ریموت ها برای تنظیم شدن نیازی به رسیور اصلی ندارند. نحوه تنظیم کردن این ریموت با موتور به شکل زیر است:

    برای ست کردن ریموت و موتور باید ریموت خام و ریموتی که از قبل کددهی شده است را به همدیگر نزدیک تر کرد. به این صورت مچ خواهند شد.

    کاربردهای ریموت برقی

    همیشه بهترین گزینه برای استفاده ریموت ها فابریک هستند اما اگر در مواقعی مجبور به استفاده از ریموت های غیر فابریک شدید و تفاوت آن ها را نمیدانستید مطلب زیر را مطالعه کنید:

    سازگاری و کیفیت 

    قطعا کیفیت ریموت های فابریک بیشتر از ریموت های غیر فابریک است و بهترین گزینه برای شما به شما می آیند.

    سفارش های متفرقه 

    ریموت های غیر فابریک به طور کلی ریموت هایی هستند که جدا از موتور ساخته میشوند و تولید آن ها بر اساس شرکت های مختلف صورت میگیرد.

    قیمت 

    معمولا ریموت های اصلی قیمت بالاتری نسبت به ریموت های غیر فابریک دارند. اما قیمت پایین این ریموت ها باعث میشود که برخی از افراد استفاده از آن ها را نسبت به مدل های فابریک ترجیح بدهند. بسیاری از افراد اگر ببینند که ریموت های غیر فابریک سازگاری بالایی مانند ریموت های فابریک دارند از آن ها ستفاده میکنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا