لوگو زیبادر
راه های افزایش امنیت خانه چیست؟

بهترین راه افزایش امنیت خانه

  • افزایش امنیت خانه موضوعی است که امروزه بسیار مورد اهمیت قرار داده شده است. امروزه با دزدی ها و سرقت هایی که در خانه ها و مکان های مهم انجام می شود بهتر است از راه های افزایش امنیت خانه استفاده شود.

    در این مقاله از زیبادر می خواهیم شما را با راه های افزایش امنیت خانه آشنا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید. 

    افزایش امنیت خانه با درب اتوماتیک

    افزایش امنیت خانه و دلایل اهمیت آن

    امنیت ساختمان دغدغه ای است که اکثر افراد دارند، اما برای ایجاد امنیت در خانه چه اقداماتی باید انجام داد؟ تکنولوژی امروزه این امکان را فراهم آورده است تا ساختمان ها مجهز به بروزترین امکانات برای حفظ امنیت باشند. در صورتی که یک آپارتمان امن باشد، درصد بروز هر گونه سوء استفاده از ملک شخصی شما کاهش می یابد. علاوه بر آن ، می توان از بروز حوادث غیر قابل پیش بینی نیز جلوگیری نمود.

    زمانی که صحبت از افزایش امنیت خانه می‌شود، ذهن‌ به سمت ایمن‌سازی خانه در برابر ورود سارقان و دزدها می‌رود؛ اما امنیت معنایی فراتر از محافظت منزل در برابر دزدها و سارقان دارد: ایمن بودن منزل، چه در زمان حضور چه در زمان نبودن در خانه.

    معمولا همه ما حداقل یک‌بار تلاش کرده‌ایم که خانه‌هایمان را دربرابر افراد غریبه یا سارقین احتمالی ایمن‌سازی کنیم؛ از اقدامات متداولی که همه به‌کار می‌گیرند تا ابتکارهای خلاقانه منحصربه‌فردمان!

    برای حفظ جان و مال خود و داشتن آرامش در خانه بهتر است که به دنبال راه هایی برای افزایش امنیت خانه باشید. 

    راه های افزایش امنیت خانه

    1- درب ورودی مقاوم و غیرقابل نفوذ

    درب ورودی اولین نقطه آسیب پذیر در ساختمان است. بنابراین باید از استحکام این درب اطمینان حاصل نمایید. ساختار درب باید مقاوم در برابر دیلم و عوامل نفوذی باشد. قفل درب نیز باید به نحوی طراحی شده باشد که از طریق شکستن شیشه و یا صندوق پست قابل دسترسی نباشد. به عبارت دیگر، کلید باید تنها راه باز کردن درب از بیرون باشد.

    برخی از افراد به هنگام ورود به ساختمان، فراموش می کنند که درب را ببندند. گاهی اوقات هم اقدام به بستن درب می نمایند، اما به هر دلیل درب باز باقی می ماند. بنابراین با نصب یک آرام بند، از بسته شدن درب ورودی اطمینان حاصل نمایید. همچنین لازم است صحت عملکرد آرام بند را تحت نظر داشته باشید.

    2- استفاده از درب اتوماتیک ضدسرقت

    درب اتوماتیک شیشه ای ضد سرقت ساختمان های تجاری و اداری

    ورودی ساختمان های تجاری از جمله بانک ها، مغازه ها، بازارها، سوپرمارکت های بزرگ و مواردی از این دست نیاز مبرمی به درب اتوماتیک ضد سرقت دارند. بدون استفاده از این نوع درب ها به نظر می رسد چیزی در محیط این ساختمان ها کم شده است. همچنین استفاده از این درب ها در بیمارستان ها و ساختمان های پرتردد کاملا ضروری است.

    درب ورودی لابی ساختمان های مسکونی و برج ها

    ساختمان هایی با لابی ها و ورودی های شیک نیاز به استفاده از درب های اتوماتیک ضد سرقت دارند تا هم زیبایی و جذابیت محیط را حفظ کنند و هم امنیت فضا را حداکثر کنند. ترکیب زیبایی و سکوریتی باعث می شود استفاده از درب های اتوماتیک معمولی برای چنین فضاهایی مناسب نباشد.

    راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای مشهد

    فراهم آوردن امنیت در سرتاسر ساختمان، مبحثی کلی می باشد. درب های ضد سرقت تاثیر بسزایی در جلوگیری از ورود سارقان به منزل دارند. بنابراین هر واحد از ساختمان باید مجهز به درب ضد سرقت باشد.

    3-دوربین های مدار بسته برای امنیت ساختمان

    یکی از کارآمد ترین روش ها برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرمجاز، بهره گیری از دوربین مداربسته است. از آنجایی که این دوربین ها همه وقایع را ثبت و ضبط می کنند، عاملی اساسی برای دور کردن سارقان می باشد.

    نکته قابل توجه، بکارگیری این دوربین ها در بیش از یک نقطه است. درب ورودی ، لابی ، آسانسور و راه پله ها از جمله مکان های عمومی هستند که رفت و آمدها را در بر دارند. بنابراین در انتخاب نقاط نصب دوربین ها و زوایای دید آن ها، هوشمندانه تصمیم گیری نمایید.

    4- قفل های ضد سرقت

    یک درب غیر قابل نفوذ که تحت هیچ شرایطی شکسته نمی شود را در نظر بگیرید که بر روی آن یک قفل نا مناسب نصب شده است. این درب به راحتی باز خواهد شد و کمکی به امنیت شما نخواهد کرد. از این رو بهترین و مرغوب ترین درب های ضد سرقت، زمانی مفید هستند که سارقان از تخریب قفل نصب شده بر روی درب عاجز باشند. حال درب حتی اگر از فولاد نفوذ ناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز ساخته شده باشد، بدون نصب قفل ضد سرقت، تفاوتی با یک درب معمولی نخواهد داشت.

    روش های افزایش امنیت خانه
     

    5-نگهبان ساختمان و یا لابی من

    در ساختمان های بزرگ، حضور یک لابی من بسیار موثر است. این اشخاص مسئول دریافت بسته های ساکنین هستند. این امر موجب می شود تا افراد غریبه به طبقات نروند. علاوه بر این، رفت و آمدها تحت نظر این شخص خواهد بود.

    6- امن کردن ساختمان با مسدود کردن پنجره ها

    یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه، امنیت پنجره ها است. استفاده از حفاظ برای پنجره و تراس؛ از جمله روش های قدیمی است که به ایمن شدن ساختمان شما کمک شایانی می کند. طبقات اول که ارتفاع کم تری از سطح زمین دارند؛ دسترسی بهتری را برای سارقان فراهم می آورند. در نتیجه بهتر است از نرده برای بالکن و محافظ برای پنجره در طبقات پایین تر استفاده گردد. جنس نرده حفاظ پنجره معمولا از استیل و آهن است، همچنین یکی از مدل‌های پر استفاده برای حفاظ ، پنجره فرفورژه است.

    7- حفاظت از ساختمان با بکارگیری دزدگیر

    از مهم ترین راه های افزایش امنیت خانه داشتن دزدگیر است.

    دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت از جمله تجهیزات کاربردی است که هرگونه به خطر افتادن ایمنی ساختمان را به شما اعلام می‌کند. انواع دزدگیرها به شرح زیر هستند :

    دزدگیر سیمی: ابتدایی ترین نوع دزدگیر که منبع تغذیه آن بیرونی بوده و نسبت به بقیه قیمت مناسب تری دارد.

    بی‌سیم: منبع تغذیه این دزدگیر باتری بوده و پس از تشخیص ورود سوژه مورد نظر، آژیر آن به صدا در می آید.

    دزدگیر هیبریدی: این دزدگیر ترکیبی بوده و چون از باتری تغذیه نمی کند، امکان خالی شدن باتری ندارد. بنابراین احتمال ایجاد اختلال در سیستم کم است.

    8- امنیت پارکینگ خانه

    زیبایی ورودی پارکینگ به تنهایی کافی نست و باید فکری اساسی برای امنیت آن کرد. پارکینگ تنها محل نگهداری خودرو نیست و عموما دسترسی به انباری نیز از طریق پارکینگ فراهم می شود. در نتیجه سارقین به امید سرقت اشیا با ارزش پارکینگ را هدف قرار می دهند.

    پارکینگ باید حتما مجهز به دوربین امنیتی باشد، سیستم نورپردازی اتوماتیک که مجهز به سنسور حرکتی است برای پارکینگ کاربردی است. برای اینکه سارقین را از امنیت پارکینگ آگاه کنید، بهتر است ورودی پارکینگ از بیرون مجهز به دوربین و نور اتوماتیک باشد تا در ابتدای کار سارق را منصرف کند.

    • با توجه به اینکه پارک با استفاده از ریموت کنترل می شود، بنابراین این سارقان نمی توانند به راحتی از درب پارکینگ عبور کنند، زیرا هیچ دستگیره مکانیکی برای ورود و خروج آنها وجود ندارد و تنها راهی که می توان از درب پارکینگ عبور کرد ریموت است در جیب شماست.
    • استفاده از کدهای مخصوص برای برقراری ارتباط بین ریموت و همچنین درب اتوماتیک پارکینگ: زبان ارتباط ریموت با درب پارکینگ از طریق کد می باشد. در واقع درب پارکینگ از طریق کدی که از قبل روی آن تنظیم شده است، کد را دریافت کرده و سپس باز می شود.
    در طراحی های جدید درب های ضد سرقت اتوماتیک پارکینگی از سیستم کدگذاری پیشرفته تری استفاده شده است. در سیستم های جدید درب اتوماتیک پارکینگی هر بار کد خاصی به درب اتوماتیک ارسال می شود و سپس درب طبق آن کد باز و بسته می شود.

    با توجه به اینکه برای دستیابی به ایمنی استاندارد باید به تک تک جزئیات ساختمان توجه شود، بنابراین درب اتوماتیک پارکینگ نیز باید دارای تدابیر شدید امنیتی باشد. چرا که سارقان معمولا برای ورود به خانه از گیت های پارکینگ استفاده می کنند، حتی اگر قصد ورود به خانه را نداشته باشند، می توانند نقشه شوم خود را با سرقت از انبار یا وسایل داخل خودرو اجرا کنند. بنابراین می توانید با خرید درب ضد سرقت اتوماتیک پارکینگی، سارقان را ناامید کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا