لوگو زیبادر
برق اضطراری جک پارکینگ

برق اضطراری جک پارکینگ چیست؟

  • برق اضطراری جک پارکینگ چه کاربردی دارد؟ 

    آیا تاکنون به این فکر کرده اید که برای زمانی که برق قطع شده است چگونه می توانید از جک پارکینگی استفاده کنید؟ برق اضطراری جک پارکینگ در این مواقع به کمک شما می آید و برای همین ساخته شده است. پس تا انتها همراه زیبادر باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

    راهنمای خرید جک پارکینگی هیدرولیکی

    همه ی سیستم های اتوماتیک پارکینگی روشی اضطراری برای زمانی که مشکلی در سیستم ایجاد می شود یا برق قطع است طراحی کرده اند که جک درب پارکینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت های تولید کننده همگی بر روی بازوها، جایگاه کلید خلاص کن تعبیه نموده اند تا در مواقع اضطراری از آن استفاده شود.

    برق اضطراری جک پارکینگ چیست؟

    تمامی سیستم های اتوماتیک برقی پارکینگی، روشی اضطراری برای زمانی که مشکلی در سیستم ایجاد می شود یا برق قطع می گردد، طراحی کرده اند که جک پارکینگ و کرکره برقی نیز از این قاعده مستثنا نیست. شرکت های تولید کننده درب های اتوماتیک بر روی بازوها، سیستم کلید خلاص کن تعبیه نموده اند تا در مواقع اضطراری از آن استفاده شود. این روش ارزان ترین روش تردد در هنگام نبود برق برای درب های پارکینگ اتوماتیک است.

    کاربرد برق اضطراری جک پارکینگ

    در هنگام قطعی برق، دستگاه های منبع تغذیه اضطراری یا UPS  سیستم های رایانه ای، تجهیزات IT  را ایمن و عملیاتی نگه می دارند؛ بنابراین وقتی جریان برق قطع می‌ شود و یا این که جریان ولتاژ به میزان ناکافی کم می ‌شود و UPS انرژی پشتیبان باتری را تأمین می نماید. منبع تغذیه بدون وقفه برای محیط های حساس امری مهم و حیاتی است.

    افراد به دلیل آشنا نبودن با روش های خلاص کردن درب و هم چنین زمان بر بودن این کار ترجیح می دهند از برق اضطراری استفاده کنند تا هنگام نبود برق سیستم به کار خود ادامه دهد و نیاز به پیاده شدن از خودرو نباشد.برای استفاده چنین سیستم برق اضطراری ابتدا نوع جک پارکینگی را باید بررسی کنید و میزان ولتاژ آن را بررسی کنید که آیا بازوها 220 ولت هستند یا 24 ولت؛ تا بتوانیم بر اساس ولتاژ آن ها مناسب ترین سیستم برق اضطراری را انتخاب کنیم.

    علاوه بر باتری حمایت کننده، قسمت‌‌های زیر نیز از اجزاء تشکیل دهنده UPS می‌ باشند:

    رکتیفایر (یکسو کننده شارژر)

    سوئیچ (کلید غیرهادی)

    اینتورتر (تبدیل کننده DC به AC)

    جک پارکینگ 12 ولت:

    بر روی بسیاری از این نوع تولیدات یک عدد باطری قرار می دهند که در زمان نبود برق بتوان به صورت متوالی تا چندین بار درب را باز و بسته نماید و باید پس از مدت زمان یک تا دو سال باطری مورد نظر را تعویض نمود و یا اگر بر روی این مدل جک پارکینگ باطری قرار ندارد از نمونه برق اضطراری قفل برقی می توان استفاده نمود.

    کاربرد برق اضطراری جک پارکینگ

    جک پارکینگی 24 ولت:

    یک موتور DC 24 ولت به گونه ای طراحی شده است که برق مستقیم از مدار جک پارکینگ و باتری را دریافت میکند و اصطحلاک بسیار پایین دارد.چند مزیت اصلی وجود دارد از جمله: خاموش کردن موتور از باتری ها راحت تر است. کنترل کاری که موتور انجام می دهد ساده تر است. خوب بسیاری از مدل های تولیدی شرکت های مختلف دارای موتور DC 24 ولت هستند که می توان با دو باطری 12 ولت 4.5 آمپر یا 7.5 آمپر یک ولتاژ دائم برای آن ایجاد نمود.

    جک پارکینگ 220 ولت:

    برای تامین برق مورد نیاز این مدل از محصولات از یو پی اس بایستی بهره برد که شامل باتری با ولتاژ 12 ولت به بالا است و یک دستگاه آنلاین یا آفلاین که در زمان قطع برق در مدار قرار گیرد.چگونگی انتخاب بستگی به وات و توان مصرفی جک پارکینگی مورد نظر است و برحسب آن می توان مدل مناسب برگزید.تعداد باتری ها را می توان جهت مدت زمان بیشتر مورد استفاده افزایش داد.

    انواع برق اضطراری جک پارکینگ

    انواع سیستم برق اضطراری

    برق اضطراری جک پارکینگ و کرکره برقی یا یو پی اس  به سه دسته تقسیم می شود:

    یو پی اس آنلاین:

     نوع آنلاین این سیستم هم تأمین کننده برق بی وقفه است و هم از توان خروجی ایده آلی برخوردار است. البته این نوع در بازار نیز با قیمت بالاتری عرضه می گردد.

    یو پی اس آفلاین: 

    این نوع از سیستم هم نوع خرابی برق را تشخیص می دهد و به نحوی از جک پارکینگ و کرکره برقی در برابر نوسانات جریان برق محافظت می کند و هم باتری را به صورت اتوماتیک شارژ می کند. معمولاً این نوع توان خروجی مناسبی ندارد و فقط به عنوان منبعی برای تأمین برق بی وقفه به حساب می آید.

    یو پی اس اینتراکتیو:

     نوعی دیگری از تأمین کننده برق در شرایط اضطراری است که اغلب در تجهیزات شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    قبل از خرید و نصب سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی لازم است تا به نوع موتوری که در درب پارکینگ به کار رفته است توجه کنید. احتمال دارد سیستم برق اضطراری یا UPS روی برخی از موتورها کار نکند که در این صورت UPS خریداری شده بدون استفاده می گردد. موتورهای ساید که در کرکره های برقی بزرگ و پرتردد به کار برده می شوند، گزینه بهتری برای نصب UPS می باشند. این نوع از موتورها را در محل هایی که ورودی بزرگی دارند مانند کارخانه ها، مراکز تجاری، گاراژها و غیره نصب می کنند تا در صورتی که برق این اماکن به صورت ناگهانی قطع شود، باعث نشود تا مشکلات زیادی به بار آید؛ به همین سبب این نوع از موتورها را به گونه ای طراحی کرده اند که راحتی نصب سیستم برق اضطراری بر روی آن ها وجود داشته باشد.

    گفتیم که ممکن است بسیاری از کرکره های برقی برای موقعیت های قطعی برق، خلاص کن را در نظر گرفته باشند که در این مواقع می توان با استفاده از آن کرکره برقی را به صورت دستی باز و بسته نمود اما انجام این کار نیاز به نیرو و زمان زیادی دارد و می تواند دردسرهای زیادی را به بار آورد؛ بنابراین بهترین گزینه در این مواقع استفاده از UPS می باشد.

    راهنمای خرید کرکره برقی 

    روش آزاد کردن جک پارکینگ در اکثر سیستم ها به این صورت است که ابتدا کلید یا آلن را روی جکی که درب دوم را بسته است قرار دهید. سپس درب را به سمت مخالف باز شدن کمی فشار دهید و خلاص کن را 90 درجه به سمت باز شدن بچرخانید. سپس درب را به آرامی باز کرده و سراغ درب دوم بروید و آن را نیز به همین روش باز کنید.

    پس از باز کردن دو درب و تردد خودرو درب را بسته و به وسیله کلید خلاص کن درب را در حالت اتوماتیک قرار دهید. ممکن است در این حالت درب چند سانتیمتری با دست باز و بسته شود که طبیعی است و پس از کارکرد جک به وسیله برق شهری مشکل بر طرف می شود.

    برای موتورهای ساید باز و بستن کرکره ساده است و این کار به وسیله زنجیری که در کنار موتور در داخل یک کیسه قرار گرفته است انجام پذیر است. تنها مشکل کارکرد دستی این است که زمان زیادی را باید صرف باز یا بستن درب نمایید و این کار پروسه ای زمان بر است.

    تنها راه استفاده از سیستم های اتوماتیک پارکینگی در زمان نبود برق استفاده از UPS سینوسی است که می بایست با توجه به توان موتور کار شده و همچنین تعداد تردد و حداکثر زمان کار در موقع نبود برق می بایست خریداری شود. این وسیله قادر است بجز جک درب پارکینگ و کرکره برقی وسایل برقی کم مصرف ساختمان را نیز تغذیه کند. به طور مثال چندین لامپ کم مصرف پارکینگ را به آن وصل کنید تا با رفتن برق همچنان به کار خود ادامه دهند.

    UPS ها معمولا 3 تا 4 برابر گرانتر از کل سیستم برق اضطراری هستند که در سیستم های 24 ولت از آن استفاده می گردد.

    چه سیستم هایی برق اضطراری جک پارکینگ

     

    به طور کلی می توان همه ی سیستم های برقی را به UPS مجهز کرد اما برای موتور های 24 ولت این امکان با هزینه پایین تر ممکن است اما در مدل های 220 ولت حتما باید از UPS مناسب و تقریبا گران قیمت استفاده نمود.

    قیمت برق اضطراری جک پارکینگ

    برای اطلاع دقیق از قیمت های برق اضطراری جک پارکینگ با کارشناسان زیبادر در تماس باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا