لوگو زیبادر
انواع درب برقی پارکینگ

انواع درب برقی پارکینگ

  • انواع درب برقی پارکینگ

    انواع درب برقی پارکینگ کدام است؟ درب برقی پارکینگ برای چه مکان‌هایی مناسب می‌باشد؟ 

    درب اتوماتیک پارکینگ یکی از پرکاربردترین درب‌هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب اتوماتیک سبکی مدرن از درب های ورودی است که روند باز و بسته کردن آن را برای شما در دنیای مدرن امروز بسیار ساده تر از گذشته دنبال می کند. امنیت یک نیاز اساسی در جامعه امروز به شمار می‌رود و با استفاده از درب های اتوماتیکی علاوه بر راحتی بیشتر می‌توان امنیت بیشتری را نیز به دست آورد.

    درب های اتوماتیکی به درب های جک دار شهرت دارند که به عنوان درب اتوماتیک شیشه ای و پارکینگی شناخته می‌شوند.

    یکی از موارد پر کاربرد این روزهای صنعت ساختمان، درب پارکینگ اتوماتیک است. درب های اتوماتیک با امکان باز و بسته نمودن درب بدون دخالت دست و تنها با فشردن یک دکمه ی ریموت عبور و مرور را بسیار آسان کرده و امنیت ساختمان را نیز بالا می برند. در گذشته درب پارکینگ اتوماتیک صرفا در ساختمان های لوکس کاربرد داشت و کالایی تشریفاتی محسوب می‌شد. اما امروزه بیشتر به صورت ضرورت از آن یاد می شود و ساختمان های زیادی این روزها از آن استفاده می‌کنند.

    نکات مهم در مورد انواع درب برقی پارکینگ

    – فضایی که درب برای باز و بسته شدن نیاز دارد را در نظر بگیرید، این فضا نوع درب پارکینگی و مکانیسم کارایی آن را مشخص می‌کند.
    – مسقف بودن یا نبودن پارکینگ
    – شیوه رفت و آمد خودروها به داخل پارکینگ
    -میزان تردد وسایل نقلیه

    انواع درب برقی پارکینگ

    انواع درب های برقی پارکینگی

    انواع درب های برقی پارکینگی خود به سه دسته بخش بندی می‌شوند. درب های پارکینگی هیدرولیکی، پنوماتیک و گیربکسی سه مدل دربی است که در اختیار شما قرار داده می‌شود. البته نمونه های بسیار متنوعی برای درب های اتوماتیکی وجود دارد که درب های معرفی شده تنها بخشی از این تنوع محصول به شمار می‌رود.

    •    درب پارکینگی هیدرولیکی
    •    درب پارکینگ پنوماتیک
    •    درب پارکینگ گیربکسی

    نصب درب برقی در مشهد

    درب هیدرولیکی
     اگر می‌خواهید از درب های سنگین و مجلل برای زیبا تر شدن فضای ورودی منزل خود بهره بگیرید باید به شما بگویم باید از درب های هیدرولیکی استفاده کنید. این نوع درب ها با استفاده از نیروی تحت فشار سیالات روند بازو بسته کردن درب را دنبال می‌کنند. نوع حرکت این قبیل درب ها به دلیل قدرت بسیار بالا و حرکت یکنواختی که دارد تقریباً عمر مفید بیشتری را برای درب های شما فراهم می‌کند. استهلاک درب در طی گذر زمان بسیار کم می‌شود، زیرا بدون هیچ لغزندگی در روند باز و بسته شدن درب های سنگین مشاهده نمی‌شود. عموماً از روغن غلیظ غیر قابل تراکم برای روند باز و بسته کردن این قبیل درب ها استفاده می‌شود که تقریباً هزینه نگهداری بالایی را برای مصرف کننده به همراه دارد. شما برای درب های سنگین و محیط های پر رفت و آمد می‌توانید این سبک درب اتوماتیکی را مد نظر قرار دهید.

    مقایسه درب برقی و کرکره برقی

    •    مناسب درب های سنگین
    •    باز و بسته شدن بدون مستهلک شدن
    •    ایده ال برای مسیرهای پر رفت و آمد

    درب پنوماتیک
    درب پنوماتیک در دنیای مدرن امروز دیگر همانند گذشته استفاده ای ندارد و دلیل این امر پیشرفت در تولید درب های اتوماتیکی عنوان شده است. از نیروی فشار باد در راستای تأمین انرژی برای به حرکت در آوردن درب های اتوماتیکی پنوماتیک استفاده می‌کردند که بسیار بی سر و صدا روند باز و بسته شدن درب پارکینگ با استفاده از این درب ها دنبال می‌شد. از آنجایی که هیچ انرژی و هزینه ای برای باز و بسته کردن درب نیاز نبود تقریباً با هزینه بسیار اندکی می‌تواند از آن ها استفاده کرد.

    ویژگی انواع درب برقی پارکینگ

    •    باز و بسته کردن درب با انرژی باد
    •    منسوخ شده به دلیل پیشرفت تکنولوژی
    •    بسیار بی سر و صدا و کم هزینه

     درب گیربکسی
    درب های گیربکسی همان طور که از نام آن مشخص است از نیروی مخصوص که توسط یک موتور مجزا بر روی جک درب تعبیه می‌شد در راستای باز و بسته کردن درب مورد استفاده می‌کند. موتور مورد نیاز برای درب های اتوماتیکی گیربکسی به صورت جداگانه در پشت جک درب تعبیه شده است تا به صورت مکانیکی و الترومکانیکی بتواند روند باز و بسته کردن درب را دنبال کند. نوع گیربکس با توجه به نوع درب متفاوت است و معمولاً زنجیر یا تسمه بازویی است. تقریباً باز شدن درب یا بسته شدن آن با استفاده از روند مکانیکی کیروبکس زمانی تقریبی بین 20 تا 35 ثانیه را به خود اختصاص می‌دهد. نیروی خارج شده از گیربکس به یک ماردون انتقال داده می‌شود مهره ی روی درب نصب است که با حرکت ماردون مهره نیز حرکت می کند و درب باز می‌شود.

    •    نیروی جدا از جک
    •    استفاده از موتورهای مجزا از جک
    •    فعالیت به صورت مکانیکی

    درب پارکینگ اتوماتیک لولایی یا جک

    درب اتوماتیک لولایی درب هایی هستند که به صورت دولنگه یا تک لنگه حول یک لولا حرکت افقی دارند.

    درب پارکینگ کرکره برقی

    حرکت این درب ها به صورت عمودی با ریموت از راه دور می باشد. این نوع درب ها قابلیت شستشو بدون آسیب به قسمت های الکتریکی درب می باشد. همچنین در برابر زنگ زدگی، خوردگی اسیدی و بازی مقاومت داشته و در تمام شرایط آب و هوایی کاربرد دارد. برخلاف کرکره های سنتی، درب کرکره ای اتوماتیک نیازی به قفل کردن داشته و درعین حال از امنیت بیشتری برخوردار است. در صورت قطعی برق نیز می‌توان به صورت دستی این نوع درب ها را باز و بسته کرد.

    درب اتوماتیک ریلی

    این درب ها یک تکه بوده و روی ریلی در پایین درب لغزیده و به چپ و راست حرکت می‌کنند.

    درب پارکینگ اتوماتیک منازل از جمله درب های پر کاربرد هستند که جهت ایمنی در ساختمان های مسکونی و اداری کاربرد دارند. در گذشته برای این که بتوانیم خودرو خود را وارد پارکینگ کنیم نیاز بود تا از خودرو پیاده شده و درب را بصورت دستی باز کنیم و بعد وارد پارکینگ شده و سپس دوباره درب را ببندیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی درب ها مجهز به موتور مکانیکی و گاها هیدرولیکی شده است که شما می‌توانید با فشار یک دکمه درب را از راه دور باز کرده و همچنین ببندید.

    انواع درب برقی پارکینگ برای منازل:

    1- درب کشويي
    2- درب اتوماتيک دولنگه
    3- درب اتوماتيک زير سطحي
    4- درب اتوماتيك زيرسقفي يا سکشنال
    5- کرکره اتوماتيک يا درب های اتوماتيک رولاپ

    این سوال برای بسیاری از شما پیش می‌آید که کدام یک از انواع درب برقی پارکینگ را خریداری کنید؟ شما باید بر اساس نوع نیازتان درب برقی پارکینگ را انتخاب نمایید. اینکه شما می‌خواهید برای چه فضایی از درب های اتوماتیکی بهره بگیرید انتخاب شما را مشخص می‌کند. اگر می‌خواهید جلوه بصری به فروشگاه شما بدهد و یا اینکه برای درب های ورودی راهروهای خانه های آپارتمانی خود نیاز به یک درب اتوماتیکی دارید به شما توصیه می‌کنیم از درب های شیشه ای با چشم های حسگر بهره بگیرید. حال اگر می‌خواهید برای درب پارکینگ خود یک درب متناسب انتخاب کنید بسته با تعداد دفعاتی که درب پارکینگ شما باز و بسته می‌شود و یا حجم و وزن درب خود می‌توانید نوع آن را انتخاب کنید. البته هزینه ای که برای خرید درب در نظر گرفته اید نیز در انتخاب شما تأثیر گذار است. قیمت درب اتوماتیکی شیشه ای و پارکینگی با یک دیگر تفاوت دارد و هر کدام رنج قیمتی مخصوص به خود را دارند.

    •    اهمیت جلوه بصری درب
    •    امنیت در کنار زیبایی برای انتخاب درب
    •    انتخاب بر حسب رنج قیمتی و بودجه در نظر گرفته شده

    این موارد را باید در انتخاب انواع درب برقی پارکینگ در نظر بگیرید:

     – انتخاب فریم و رنگ مخصوص
    •    انتخاب موتور با برند مشخص
    •    ابعاد درب و تأثیر بر روند نصب

    انواع درب برقی پارکینگ کاربردهای بسیار زیادی دارند. به طور مثال شما می‌توانید از آن برای بیمارستان‌ها و پارکینگ‌ها و همچنین انواع پاساژ‌ها استفاده کنید.

    درب اتوماتيک مکان های بهداشتي مانند درب برقي آزمايشگاهها و درب برقي اتاق عمل. افزايش سرعت کار و جايگزين مناسب نيروي انساني مانند درب اتوماتيک مکان های صنعتی

    قیمت انواع درب برقی پارکینگ چگونه محاسبه می‌شود؟ 

    درب های اتوماتیکی بر حسب ابعادی که روند نصب آن ها دنبال می‌شود نیاز به متریال بیشتر و کمتری دارند. از سوی دیگر پرسه نصب و راه اندازی آن نیز با ابعاد آن ارتباط مستقیم دارد اگر دربی با سایز بزرگ در نظر گرفته شود قطعاً قیمت بیشتری را برای نصب به شما متحمل می‌کند. نوع درب انتخابی نیز در تعین قیمت این محصول متمایز و مدرن اثر گذار است. انتخاب رنگ های مخصوص برای فریم های کناری درب، انتخاب جک با کیفیت یا موتور برای درهای کمپرسی برحسب یک برند متمایز عواملی است که بر روی قیمت تمام شده درب اتوماتیکی تأثیر گذار است. کافی است در این راستا با متخصصین این امر یعنی شرکت زیبادر ارتباط برقرار کنید و محیطی که قصد بهره گیری از درب مخصوص برای آن را دارید را مشخص کنید و بر حسب بودجه مالی که در اختیار دارید درب مد نظر خود را خریداری کنید.

    انواع درب برقی پارکینگ را باید از شرکت‌هایی خریداری نمایید که اعتبار بالایی دارند و همچنین برای شما ضمانت و گارانتی هم دارند. به این ترتیب می‌توانید به آن‌ها اعتماد نمایید. 

    اگر می‌خواهید به صورت رایگان مشاوره شوید با کارشناسان ما همین حالا تماس بگیرید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مقالات مرتبط

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا